0
Your Καλαθι
Βένια Δημητρακοπούλου: Σμιλεύοντας τον έρωτα
(Δίγλωσση έκδοση, ελληνικά-αγγλικά)
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Με το γλυπτό Έρως, δουλεμένο σε μάρμαρο της Τήνου, η γλύπτρια Βένια Δημητρακοπούλου, στραμμένη προς μιαν αφαιρετική, γεωμετρική έκφραση, ύψωσε ένα μνημείο για τον Έρωτα: Μνημείο για τα ερωτευμένα σώματα αφού το κραταιό ζεύγος των πέτρινων μορφών που έχει πλάσει, είναι δύο γλυπτικές οντότητες, δύο ισότιμοι κορμοί, τόσο κατά την ώρα της συνάντησής τους όσο και σε μιαν ώρα ρήξης, χωρισμού ή αποχωρισμού. Μνημείο επίσης για έναν Έρωτα μαχόμενο, αγωνιστικό καθώς οι δύο μαρμάρινοι όγκοι υψώνουν ανάστημα διεκδικώντας ως απέριττες στήλες το κύρος της ευθύτητας και την ιερατικότητα της καθέτου. Μνημείο όμως και για το τηνιακό μάρμαρο αφού χάρις στην purist γλυπτική χειρονομία της καλλιτέχνιδας, η φυσική ομορφιά του προβαίνει ακέραια στο φως αποκαλύπτοντας στα μάτια των θεατών την τέλεια υφή του ατόφιου και ανθεκτικού υλικού. Το λείο δέρμα του μαρμάρου μοιάζει να έχει διαρραγεί και η γεωλογική σύσταση, η διάβρωση και οι εσωτερικοί ρυθμοί του, οι ακτίνες και οι ραβδώσεις να ανοίγουν διάλογο με όσες αρχετυπικές φόρμες προέκυψαν κατά την γλυπτική διαδικασία.
Στην έκθεση της γκαλερί Κουρντ που έχει τον τίτλο «Σμιλεύοντας τον Έρωτα», το γλυπτικό έργο Έρως συνυπάρχει με μια σειρά άλλων γλυπτών με αρχαΐζον πρόσημο όπως είναι τα δόρατα, τα κεφάλια μαχητών, τα κεραμικά ειδώλια ή το γράμμα Α (Άλφα), εμβληματική γλυπτική φιγούρα στον χώρο. Αλλά και με ζωγραφικά έργα μικτής τεχνικής, προβολές, εγκαταστάσεις μουσικές, κείμενα, αφήγηση.
Η έκθεση είναι μια κρύπτη όπου στεγάζεται ένας διακαλλιτεχνικός λόγος της Βένιας Δημητρακοπούλου γύρω από μοτίβα του έρωτα. Οι ηφαιστειακές πέτρες, το μάρμαρο, ο πηλός και τα μέταλλα ως αδιαφανή, πυκνά, βαριά, σκληρά υλικά συνδιαλέγονται με μαλακές και ελαφρές επιφάνειες από καμβά και χειροποίητο χαρτί, πάνω στις οποίες οι γραφές και οι γραφισμοί, τα ίχνη, οι κηλίδες και οι ανάγλυφες ματιέρες είναι «σημειώσεις» για τον έρωτα ως βιωματική εμπειρία. [...]
In Eros, her work sculpted in marble from Tinos, artist Venia Dimitrakopoulou, aiming for an abstract, geometric expression, has raised a monument to Eros: a monument to bodies in love. The powerful pair of stone figures she has created are two sculptural entities, two equal trunks, both as they come together and at a time of rupture, separation, or parting. It is also a monument to a struggling, fighting Eros, as the two marble volumes raise their stature, claiming, as two austere pillars, the prestige of straightness and the piety of the vertical. Additionally, it is a monument to Tinian marble since, thanks to the purist sculptural gesture of the artist, its natural beauty is fully exposed to the light, revealing to the spectators the perfect texture of the durable material. The smooth skin of the marble seems to have been breached, and its geological composition, erosion, and internal rhythms, rays, and ridges are in dialogue with all the archetypal forms that emerged during the sculptural process.
In the Kourd Gallery's exhibition entitled "Sculpting Eros," the sculpture Eros coexists with a series of other sculptures bearing ancient signs such as spears, fighter heads, ceramic figurines, and the letter A, as an iconic sculpture. The exhibition also includes mixed media paintings, projections, sound installations, texts, and narration. The exhibition is a crypt housing a cross-artistic discourse created by Venia Dimitrakopoulou around motifs of love. Volcanic stones, marble, clay, and metals, as opaque, dense, heavy, hard materials, interact with soft and light surfaces of canvas and handmade paper, on which writings and graphics, traces, stains, and embossed matieres become "notes" about love as an experiencial adventure. [...]
Στην έκθεση της γκαλερί Κουρντ που έχει τον τίτλο «Σμιλεύοντας τον Έρωτα», το γλυπτικό έργο Έρως συνυπάρχει με μια σειρά άλλων γλυπτών με αρχαΐζον πρόσημο όπως είναι τα δόρατα, τα κεφάλια μαχητών, τα κεραμικά ειδώλια ή το γράμμα Α (Άλφα), εμβληματική γλυπτική φιγούρα στον χώρο. Αλλά και με ζωγραφικά έργα μικτής τεχνικής, προβολές, εγκαταστάσεις μουσικές, κείμενα, αφήγηση.
Η έκθεση είναι μια κρύπτη όπου στεγάζεται ένας διακαλλιτεχνικός λόγος της Βένιας Δημητρακοπούλου γύρω από μοτίβα του έρωτα. Οι ηφαιστειακές πέτρες, το μάρμαρο, ο πηλός και τα μέταλλα ως αδιαφανή, πυκνά, βαριά, σκληρά υλικά συνδιαλέγονται με μαλακές και ελαφρές επιφάνειες από καμβά και χειροποίητο χαρτί, πάνω στις οποίες οι γραφές και οι γραφισμοί, τα ίχνη, οι κηλίδες και οι ανάγλυφες ματιέρες είναι «σημειώσεις» για τον έρωτα ως βιωματική εμπειρία. [...]
In Eros, her work sculpted in marble from Tinos, artist Venia Dimitrakopoulou, aiming for an abstract, geometric expression, has raised a monument to Eros: a monument to bodies in love. The powerful pair of stone figures she has created are two sculptural entities, two equal trunks, both as they come together and at a time of rupture, separation, or parting. It is also a monument to a struggling, fighting Eros, as the two marble volumes raise their stature, claiming, as two austere pillars, the prestige of straightness and the piety of the vertical. Additionally, it is a monument to Tinian marble since, thanks to the purist sculptural gesture of the artist, its natural beauty is fully exposed to the light, revealing to the spectators the perfect texture of the durable material. The smooth skin of the marble seems to have been breached, and its geological composition, erosion, and internal rhythms, rays, and ridges are in dialogue with all the archetypal forms that emerged during the sculptural process.
In the Kourd Gallery's exhibition entitled "Sculpting Eros," the sculpture Eros coexists with a series of other sculptures bearing ancient signs such as spears, fighter heads, ceramic figurines, and the letter A, as an iconic sculpture. The exhibition also includes mixed media paintings, projections, sound installations, texts, and narration. The exhibition is a crypt housing a cross-artistic discourse created by Venia Dimitrakopoulou around motifs of love. Volcanic stones, marble, clay, and metals, as opaque, dense, heavy, hard materials, interact with soft and light surfaces of canvas and handmade paper, on which writings and graphics, traces, stains, and embossed matieres become "notes" about love as an experiencial adventure. [...]
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις