Αγγουρά, Ελένη

Η Αγγουρά Ελένη είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ, 1996–2000) με βαθμό Άριστα. Από το 2001 έως το 2019, υπηρέτησε σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική. Σε αυτό το διάστημα, πραγματοποίησε έναν σημαντικό κύκλο επιμορφώσεων (ΕΚΠΑ, προγράμματα δια βίου μάθησης) στους τομείς της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, της μουσειοπαιδαγωγικής και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι παραπάνω κύκλοι επιμόρφωσης αξιοποιήθηκαν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μουσεία και σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς. Είναι απόφοιτος, με υποτροφία, του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Πολιτισμικής Πληροφορικής και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου: «Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία», με κατεύθυνση τη μουσειολογία. Το θέμα της διπλωματικής μεταπτυχιακής της εργασίας είναι: «Οι αναδυόμενες τεχνολογίες στην υπηρεσία του καθολικού σχεδιασμού: έξυπνες βιβλιοθήκες “ανοιχτές” σε άτομα με αναπηρία όρασης». Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την αξιοποίηση των αναδυόμενων τεχνολογιών στους χώρους πολιτισμού με έμφαση στον εκπαιδευτικό και κοινωνικό τους ρόλο. Από το 2018 μέχρι σήμερα, συνεργάζεται με το ελληνικό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων, ICOM: βιβλιοθήκη, φωτογραφικό αρχείο του ελληνικού τμήματος ICOM, συμμετοχή στη διεκπεραίωση των συνεδρίων και των διαφόρων διεθνών εκδηλώσεων που πραγματοποιεί σταθερά το ελληνικό τμήμα του ICOM. Στο πλαίσιο αυτό έχει, επίσης, συνεργαστεί με το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα σε θέματα εκπόνησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού, όπως «Το τάγμα και το ανάκτορο Αρχαγγέλου Μιχαήλ & Αγίου Γεωργίου στην Κέρκυρα», 2020