0
Your Καλαθι
Οι διαταραχές του λόγου στο παιδί
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Ρωτήστε τα παιδιά των 7 ή 8 χρονών τι πάει να πει: "να μιλάς".
"Να μιλάς; Λοιπόν, είναι όταν σου μιλώ, έτσι, λέξεις που βγαίνουν απ' το στόμα.
Ε, να μιλάς είναι να λες πράματα που σημαίνουν κάτι.
Να μιλάς; να, είναι σαν ν' ακούς. Ακούω που μου μιλάς.
Συζήτηση, έτσι όπως την κάνουμε τώρα.
Να μιλάς, είναι όταν έχεις κάτι να πεις σε κάποιον.
Είναι το στόμα που φτιάχνει λέξεις.
Τα λες στο νου σου, και μετά μιλάς, τα λες."
Τα παιδιά αυτά εξηγούν με το δικό τους τρόπο τι σημαίνει το να "μιλά" κανείς. Συνδυάζοντας τις απαντήσεις τους, αποκτάτε μια ιδέα που αξίζει, ίσως, όσο ο ορισμός του λεξικού ή των ειδικών. Ωστόσο δεν μπορείτε να αντιληφθείτε την έκφρασή τους. Όλα μένουν κατάπληκτα μπροστά σε μια τέτοια ερώτηση. Κι άλλη μια παράλογη ερώτηση! Να μιλά κανείς... είναι να μιλά! αυτό είναι αυτονόητο. Επιχειρήστε και 'σεις οι ίδιοι να δώσετε έναν ορισμό!
Το να μιλά κανείς είναι σαν να χαμογελά ή να περπατά! Τα ανθρώπινα μωρά το κατορθώνουν χωρίς εκπαίδευση. Φυσιολογικά. Αποτελεί μέρος των ανθρωπίνων ικανοτήτων. Το περιβάλλον ελάχιστα γνωρίζει ή διαισθάνεται ότι διευκολύνει τα πράγματα χαμογελώντας ή μιμούμενο ήχους, μιλώντας στο μωρό και αντιμετωπίζοντάς το σαν ήδη να καταλάβαινε. [...]
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
- Προς μια πολυεπιστημονική προσέγγιση
Προκαταρκτικά μειονεκτήματα
Η διάρθρωση της δεκαετίας του '50
Σύγχρονα πεδία έρευνας
- Επισκόπηση των διαταραχών του λόγου
Μια ασαφής ορολογία
Μια συναίνεση πάνω σε βασικά προβλήματα
Μια εξατομικευμένη προσέγγιση
Παράρτημα: διευκρινήσεις όρων
- Ορισμένα παιδιά αργούν να μιλήσουν: απλή καθυστέρηση
Πώς εμφανίζονται αυτές οι απλές καθυστερήσεις
Πώς ερμηνεύονται οι απλές καθυστερήσεις
Το γίγνεσθαι των απλών καθυστερήσεων
- Ορισμένα παιδιά μιλούν στραβά: δυσφασία
Πως εμφανίζονται οι δυσφασίες του παιδιού;
Πως ερμηνεύονται οι δυσφασίες του παιδιού;
Πως εξελίσσονται τα παιδιά αυτά;
- Ορισμένα παιδιά δεν μιλούν: ακουστική αλαλία
Μερικά χαρακτηριστικά
Μερικά παραδείγματα
Σκέψεις πάνω στα παραδείγματα αυτά
- Η αιτία των διαταραχών του λόγου
Μια μεθοδολογική στάση
Οι αιτίες είναι κάποτε αυτονόητες
Ο χώρος των δυνατοτήτων
- Προτάσεις θεραπείας
Σύντομη βιβλιογραφία
"Να μιλάς; Λοιπόν, είναι όταν σου μιλώ, έτσι, λέξεις που βγαίνουν απ' το στόμα.
Ε, να μιλάς είναι να λες πράματα που σημαίνουν κάτι.
Να μιλάς; να, είναι σαν ν' ακούς. Ακούω που μου μιλάς.
Συζήτηση, έτσι όπως την κάνουμε τώρα.
Να μιλάς, είναι όταν έχεις κάτι να πεις σε κάποιον.
Είναι το στόμα που φτιάχνει λέξεις.
Τα λες στο νου σου, και μετά μιλάς, τα λες."
Τα παιδιά αυτά εξηγούν με το δικό τους τρόπο τι σημαίνει το να "μιλά" κανείς. Συνδυάζοντας τις απαντήσεις τους, αποκτάτε μια ιδέα που αξίζει, ίσως, όσο ο ορισμός του λεξικού ή των ειδικών. Ωστόσο δεν μπορείτε να αντιληφθείτε την έκφρασή τους. Όλα μένουν κατάπληκτα μπροστά σε μια τέτοια ερώτηση. Κι άλλη μια παράλογη ερώτηση! Να μιλά κανείς... είναι να μιλά! αυτό είναι αυτονόητο. Επιχειρήστε και 'σεις οι ίδιοι να δώσετε έναν ορισμό!
Το να μιλά κανείς είναι σαν να χαμογελά ή να περπατά! Τα ανθρώπινα μωρά το κατορθώνουν χωρίς εκπαίδευση. Φυσιολογικά. Αποτελεί μέρος των ανθρωπίνων ικανοτήτων. Το περιβάλλον ελάχιστα γνωρίζει ή διαισθάνεται ότι διευκολύνει τα πράγματα χαμογελώντας ή μιμούμενο ήχους, μιλώντας στο μωρό και αντιμετωπίζοντάς το σαν ήδη να καταλάβαινε. [...]
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
- Προς μια πολυεπιστημονική προσέγγιση
Προκαταρκτικά μειονεκτήματα
Η διάρθρωση της δεκαετίας του '50
Σύγχρονα πεδία έρευνας
- Επισκόπηση των διαταραχών του λόγου
Μια ασαφής ορολογία
Μια συναίνεση πάνω σε βασικά προβλήματα
Μια εξατομικευμένη προσέγγιση
Παράρτημα: διευκρινήσεις όρων
- Ορισμένα παιδιά αργούν να μιλήσουν: απλή καθυστέρηση
Πώς εμφανίζονται αυτές οι απλές καθυστερήσεις
Πώς ερμηνεύονται οι απλές καθυστερήσεις
Το γίγνεσθαι των απλών καθυστερήσεων
- Ορισμένα παιδιά μιλούν στραβά: δυσφασία
Πως εμφανίζονται οι δυσφασίες του παιδιού;
Πως ερμηνεύονται οι δυσφασίες του παιδιού;
Πως εξελίσσονται τα παιδιά αυτά;
- Ορισμένα παιδιά δεν μιλούν: ακουστική αλαλία
Μερικά χαρακτηριστικά
Μερικά παραδείγματα
Σκέψεις πάνω στα παραδείγματα αυτά
- Η αιτία των διαταραχών του λόγου
Μια μεθοδολογική στάση
Οι αιτίες είναι κάποτε αυτονόητες
Ο χώρος των δυνατοτήτων
- Προτάσεις θεραπείας
Σύντομη βιβλιογραφία
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις