0
Your Καλαθι
Δίπτυχο πορτραίτο
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Ο Αλεξόπουλος, με τη δεύτερη συλλογή διηγημάτων του, δείχνει ότι ήρθε για να μείνει. Οι ιστορίες του, μαριναρισμένες σε ρεαλισμό, φαντασία και χιούμορ, ακολουθούν διαφορετικές οπτικές γωνίες και διαφορετικούς αφηγηματικούς τρόπους. Οι πλοκές τους, τοποθετημένες είτε στον αστικό ιστό, είτε στην επαρχία, καλύπτουν χρονολογικά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, από τα μετεμφυλιακά χρόνια μέχρι το σύγχρονο μαύρο διαδίκτυο. Ένας φούρναρης φοβούμενος μη χάσει έναν φίλο του διαπραγματεύεται το φύλο του, μια γυναίκα αναρωτιέται ποιος σκότωσε τον γείτονά της, αφρικάνικες πλεξούδες οδηγούν προς την ελευθερία, ένας ορκωτός λογιστής παίρνει όρκο ότι κάποιος τον φιλά τα βράδια, μια ιδιαίτερη κηδεία διεξάγεται στην (άκαρδη) Ακαρδία, ένας έφηβος αναζητά το διαδικτυακό ταίρι του, μια θεραπεύτρια ψάχνει απαντήσεις σε μια ομάδα ψυχωσικών γυναικών, μια δημοσιογράφος ακολουθεί μια άστεγη γυναίκα, ένας ζωγράφος πασχίζει να κάνει ένα δίπτυχο πορτραίτο των γονιών του. Και δύο παιδάκια — το ένα παιδάκι δεν είναι παιδάκι, ενώ το άλλο περιμένει, όλο περιμένει.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ
Ο Αλεξόπουλος γράφει μοντέρνο διήγημα, τολμηρό. Μπορεί οι ιστορίες του να είναι κανονικές ιστορίες κανονικών ανθρώπων, αλλά τις διανθίζει με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, φιλτραρισμένα μέσα από μια κυνική συγγραφική ματιά, που φτάνει στον αναγνώστη σαν κάτι το αλλόκοτα παράδοξο. Διηγήματα με αρκετά επίπεδα και διακλαδώσεις και για αρκετές αναγνώσεις.
Το δίπτυχο πορτραίτο που κοσμεί το εξώφυλλο είναι έργο του ίδιου του συγγραφέα, ενώ στο διήγημα Δίπτυχο πορτραίτο σκυθρωπού κυρίου και χαμογελαστής κυρίας διαβάζουμε: «Διότι έτσι σας έχω ζωγραφισμένους μέσα μου: Αμετακίνητα τετράγωνος, Πατέρα, οριοθετημένος, δομημένος με μια απόλυτη σαφήνεια ταξινομούσες παγερά και με ακρίβεια τα πάντα. Φαύλα κυκλική, Μητέρα, η ύπαρξή σου μια κλειστή καμπύλη της οποίας κάθε σημείο απείχε το ίδιο από ένα αδιευκρίνιστο κέντρο» Ένας λόγος ποιητικός και βαθιά εξομολογητικός, αλλά την ίδια στιγμή γεωμετρικός και σκληρός. Με ιδιότυπο χιούμορ, πλαστικότητα εικόνων, μεστά νοήματα, ο Αλεξόπουλος κατορθώνει να συνδυάσει τον ρεαλισμό με τη φαντασία, το ιδιότυπο μαύρο χιούμορ με την ευαισθησία, τον άναρχο συλλογισμό με μια αξιοθαύμαστα δουλεμένη σκέψη, τον φιλοσοφικό στοχασμό με την πεζή καθημερινότητα, εν τέλει το διήγημα με τη διήγηση.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ
Ο Αλεξόπουλος γράφει μοντέρνο διήγημα, τολμηρό. Μπορεί οι ιστορίες του να είναι κανονικές ιστορίες κανονικών ανθρώπων, αλλά τις διανθίζει με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, φιλτραρισμένα μέσα από μια κυνική συγγραφική ματιά, που φτάνει στον αναγνώστη σαν κάτι το αλλόκοτα παράδοξο. Διηγήματα με αρκετά επίπεδα και διακλαδώσεις και για αρκετές αναγνώσεις.
Το δίπτυχο πορτραίτο που κοσμεί το εξώφυλλο είναι έργο του ίδιου του συγγραφέα, ενώ στο διήγημα Δίπτυχο πορτραίτο σκυθρωπού κυρίου και χαμογελαστής κυρίας διαβάζουμε: «Διότι έτσι σας έχω ζωγραφισμένους μέσα μου: Αμετακίνητα τετράγωνος, Πατέρα, οριοθετημένος, δομημένος με μια απόλυτη σαφήνεια ταξινομούσες παγερά και με ακρίβεια τα πάντα. Φαύλα κυκλική, Μητέρα, η ύπαρξή σου μια κλειστή καμπύλη της οποίας κάθε σημείο απείχε το ίδιο από ένα αδιευκρίνιστο κέντρο» Ένας λόγος ποιητικός και βαθιά εξομολογητικός, αλλά την ίδια στιγμή γεωμετρικός και σκληρός. Με ιδιότυπο χιούμορ, πλαστικότητα εικόνων, μεστά νοήματα, ο Αλεξόπουλος κατορθώνει να συνδυάσει τον ρεαλισμό με τη φαντασία, το ιδιότυπο μαύρο χιούμορ με την ευαισθησία, τον άναρχο συλλογισμό με μια αξιοθαύμαστα δουλεμένη σκέψη, τον φιλοσοφικό στοχασμό με την πεζή καθημερινότητα, εν τέλει το διήγημα με τη διήγηση.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις