0
Your Καλαθι
Αθήνα θέα / παράθυρα στην πόλη
Δίγλωσση έκδοση
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
180 φωτογραφίες και κείμενα των Jean-Christophe Bailly, Γιάννη Τσιώμη, Ντένη Ζαχαρόπουλου και Aude Mathe.
Το συμμετοχικό φωτογραφικό έργο της Γιάννας Ανδρεάδη ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ / Παράθυρα στην πόλη παρουσιάζει μία άγνωστη αλλά και οικεία όψη της Αθήνας μέσα από τα παράθυρα και τα διαφορετικά βλέμματα των κατοίκων της. Αποκαλύπτει τον ιδιαίτερο και πολύπλοκο χαρακτήρα της πόλης συνθέτοντας μία συλλογική εικόνα μακριά από τα αναμενόμενα κλισέ.
"Η ματιά ενός ανθρώπου δεν θα μπορούσε να δει ποτέ, έτσι, μέσα από όλα αυτά τα παράθυρα. Αυτή η αλήθεια δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει αντιληπτή από το μάτι ενός. Αυτό είναι communal art. Το πλαίσιο το ορίζει ένας καλλιτέχνης αλλά μετέχουν ισότιμα πλήθος δημιουργοί που ενεργώντας συνεισφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα που είναι χρωματισμένο από εκατοντάδες διαφορετικές προσωπικότητες. Λαμπρό έργο, εύθραυστο, ευαίσθητο, δημιουργικό, αληθινό, ευθύ, δραματικό, ονειροπόλο, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την Αθήνα αυτών των εποχών, που δεν είναι αρκετά καθαρή και γυάλινη για να είναι σύγχρονη, αλλά κάποτε προσπαθούσε να είναι, ούτε έχει την πατίνα της παρακμής για να είναι εξωτική-ρομαντική. Δυνατή, βρόμικη, βίαιη, όμορφη στο πέσιμό της και την παρακμή, και όλα αυτά είναι εύθραυστα-τόσο εύθραυστα σαν τις ευαισθησίες και ταμπεραμέντο των κατοίκων της. Η Γιάννα Ανδρεάδη ενορχηστρώνει τέλεια με το δικό της μάτι τις προσωπικές ευαισθησίες των πολλών φωτογράφων-σολίστ σε ένα χορωδιακό κομμάτι που δεν είναι ομαδική έκθεση (καθόλου) αλλά ένα ενιαίο συν-φωνικό έργο για την Αθήνα."
- ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ
Το έργο ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013, μέσω του Facebook, https://www.facebook.com/AΘΗΝΑ-ΘΕΑ-233816666752996/ καλώντας τους Αθηναίους να φωτογραφήσουν τη θέα της πόλης μέσα από το παράθυρό τους. Βασική προϋπόθεση, το παράθυρο ή έστω τμήμα του να πλαισιώνει την εικόνα έτσι ώστε η σχέση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, ιδιωτικού και δημόσιου να είναι πάντα εμφανής. Η λήψη πρέπει να είναι κατά προτίμηση μετωπική, χωρίς προοπτική παραμόρφωση, σαν την «αρχιτεκτονική» φωτογραφία που αναδεικνύει αστικό τοπίο.
Από τις 10.000 φωτογραφίες που έχει λάβει μέχρι τώρα, έχει δημοσιεύσει μια επιλογή από 1.870 λήψεις από 520 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων και πολλοί εικαστικοί και φωτογράφοι.
To ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ καλύπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα των Αθηνών που περιβάλλεται από το όρος Αιγάλεω, την Πάρνηθα, την Πεντέλη και τον Υμηττό και τον Σαρωνικό κόλπο.
Το παράθυρο είναι σαν ένα εικαστικό πλαίσιο, η θέα φαίνεται σαν «πίνακας ζωγραφικής» και ταυτόχρονα το παράθυρο λειτουργεί σαν τον φακό της φωτογραφικής μηχανής. Διπλή αναφορά στην ζωγραφική και φωτογραφία,
"Ο πίνακας είναι ένα ανοικτό παράθυρο μέσα απ’ το οποίο μπορούμε να αντικρίσουμε την ιστορία… "
- ALBERTI, Περί ζωγραφικής (De Pictura), 1435.
«Επιλέγοντας να μην καδράρει υποκειμενικά, καταφεύγοντας στο «πραγματικό» κάδρο του παραθύρου, ο Niepce μας προσφέρει την πιο υποκειμενική εικόνα που υπάρχει: Την εικόνα που μονάχα εκείνος μπορεί να δει».
- ANDREA DEL LUNGO, Το παράθυρο: Σημειολογία και ιστορία
της λογοτεχνικής αναπαράστασης, Seuil, 2014
Κάθε προσωπική θέα είναι αποκλειστική και εκφράζει την προσωπική σχέση του καθενός με τη πόλη. Εκθέτοντας αυτές τις νέες απρόσμενες όψεις δημιουργείται μια νέα καταγραφή της πόλης και συμπληρώνεται ένα ανεξάντλητο μωσαϊκό όπου ο καθένας είναι ταυτόχρονα συνδημιουργός αλλά και θεατής.
Μετά την έκθεση στην Cite de l'Architecture et du Patrimoine στο Παρίσι, παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη μια έκθεση 110 φωτογραφιών η οποία συμπληρώνεται με την προβολή 400 εικόνων που αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποίηση Αθήνας.
Αθήνα Θέα ή Αθήνα Θεά;
Το συμμετοχικό φωτογραφικό έργο της Γιάννας Ανδρεάδη ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ / Παράθυρα στην πόλη παρουσιάζει μία άγνωστη αλλά και οικεία όψη της Αθήνας μέσα από τα παράθυρα και τα διαφορετικά βλέμματα των κατοίκων της. Αποκαλύπτει τον ιδιαίτερο και πολύπλοκο χαρακτήρα της πόλης συνθέτοντας μία συλλογική εικόνα μακριά από τα αναμενόμενα κλισέ.
"Η ματιά ενός ανθρώπου δεν θα μπορούσε να δει ποτέ, έτσι, μέσα από όλα αυτά τα παράθυρα. Αυτή η αλήθεια δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει αντιληπτή από το μάτι ενός. Αυτό είναι communal art. Το πλαίσιο το ορίζει ένας καλλιτέχνης αλλά μετέχουν ισότιμα πλήθος δημιουργοί που ενεργώντας συνεισφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα που είναι χρωματισμένο από εκατοντάδες διαφορετικές προσωπικότητες. Λαμπρό έργο, εύθραυστο, ευαίσθητο, δημιουργικό, αληθινό, ευθύ, δραματικό, ονειροπόλο, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την Αθήνα αυτών των εποχών, που δεν είναι αρκετά καθαρή και γυάλινη για να είναι σύγχρονη, αλλά κάποτε προσπαθούσε να είναι, ούτε έχει την πατίνα της παρακμής για να είναι εξωτική-ρομαντική. Δυνατή, βρόμικη, βίαιη, όμορφη στο πέσιμό της και την παρακμή, και όλα αυτά είναι εύθραυστα-τόσο εύθραυστα σαν τις ευαισθησίες και ταμπεραμέντο των κατοίκων της. Η Γιάννα Ανδρεάδη ενορχηστρώνει τέλεια με το δικό της μάτι τις προσωπικές ευαισθησίες των πολλών φωτογράφων-σολίστ σε ένα χορωδιακό κομμάτι που δεν είναι ομαδική έκθεση (καθόλου) αλλά ένα ενιαίο συν-φωνικό έργο για την Αθήνα."
- ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ
Το έργο ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013, μέσω του Facebook, https://www.facebook.com/AΘΗΝΑ-ΘΕΑ-233816666752996/ καλώντας τους Αθηναίους να φωτογραφήσουν τη θέα της πόλης μέσα από το παράθυρό τους. Βασική προϋπόθεση, το παράθυρο ή έστω τμήμα του να πλαισιώνει την εικόνα έτσι ώστε η σχέση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, ιδιωτικού και δημόσιου να είναι πάντα εμφανής. Η λήψη πρέπει να είναι κατά προτίμηση μετωπική, χωρίς προοπτική παραμόρφωση, σαν την «αρχιτεκτονική» φωτογραφία που αναδεικνύει αστικό τοπίο.
Από τις 10.000 φωτογραφίες που έχει λάβει μέχρι τώρα, έχει δημοσιεύσει μια επιλογή από 1.870 λήψεις από 520 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων και πολλοί εικαστικοί και φωτογράφοι.
To ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ καλύπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα των Αθηνών που περιβάλλεται από το όρος Αιγάλεω, την Πάρνηθα, την Πεντέλη και τον Υμηττό και τον Σαρωνικό κόλπο.
Το παράθυρο είναι σαν ένα εικαστικό πλαίσιο, η θέα φαίνεται σαν «πίνακας ζωγραφικής» και ταυτόχρονα το παράθυρο λειτουργεί σαν τον φακό της φωτογραφικής μηχανής. Διπλή αναφορά στην ζωγραφική και φωτογραφία,
"Ο πίνακας είναι ένα ανοικτό παράθυρο μέσα απ’ το οποίο μπορούμε να αντικρίσουμε την ιστορία… "
- ALBERTI, Περί ζωγραφικής (De Pictura), 1435.
«Επιλέγοντας να μην καδράρει υποκειμενικά, καταφεύγοντας στο «πραγματικό» κάδρο του παραθύρου, ο Niepce μας προσφέρει την πιο υποκειμενική εικόνα που υπάρχει: Την εικόνα που μονάχα εκείνος μπορεί να δει».
- ANDREA DEL LUNGO, Το παράθυρο: Σημειολογία και ιστορία
της λογοτεχνικής αναπαράστασης, Seuil, 2014
Κάθε προσωπική θέα είναι αποκλειστική και εκφράζει την προσωπική σχέση του καθενός με τη πόλη. Εκθέτοντας αυτές τις νέες απρόσμενες όψεις δημιουργείται μια νέα καταγραφή της πόλης και συμπληρώνεται ένα ανεξάντλητο μωσαϊκό όπου ο καθένας είναι ταυτόχρονα συνδημιουργός αλλά και θεατής.
Μετά την έκθεση στην Cite de l'Architecture et du Patrimoine στο Παρίσι, παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη μια έκθεση 110 φωτογραφιών η οποία συμπληρώνεται με την προβολή 400 εικόνων που αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποίηση Αθήνας.
Αθήνα Θέα ή Αθήνα Θεά;
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις