0
Your Καλαθι
Viollet le Duc Διαλέξεις και ελληνική αρχιτεκτονική ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ
Περιγραφή
Περιεχόμενα
Τι είναι βαρβαρότης;
Τι είναι Τέχνη;
Εξαρτάται η Τέχνη από τον βαθμό πολιτισμού;
Ποιες είναι οι ευνοϊκότερες κοινωνικές συνθήκες για την ανάπτυξη των Τεχνών;
Τα κτίρια της πρωτόγονης εποχής
Σύντομη ανασκόπηση της Αρχιτεκτονικής Τέχνης των Ελλήνων
Σύγκριση μεταξύ Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχιτεκτονικής, ιδιομορφίες της διαφοράς, οι αιτίες τους
Οι αρχές της Δυτικής αρχιτεκτονικής κατά το Μεσαίωνα.
Ο Viollet-le-Duc είναι πραγματικά ένας από τους ελάχιστους
φιλέλληνες, έστω κι αν δεν τα κατάφερε νά 'ρθει ποτέ του στη
χώρα μας: μόνο μέχρι τη Σικελία πήγε, κι όσα γράφει για την
ελληνική Αρχιτεκτονική βασίζονται σε μελέτες που έκανε επί τόπου
στη Μεγάλη Ελλάδα. Τα όσα είπε κι έγραψε για την ελληνική
αρχιτεκτονική, τον Παρθενώνα, το Ερεχθείο, τις ελληνικές πόλεις
και τα ελληνικά μνημεία γενικά, είναι όχι μόνο από τα
κολακευτικότερα λόγια που έχουν γραφτεί για τους αρχαίους
συμπατριώτες μας, το πνεύμα και τις τέχνες τους, αλλά είναι
ίσως από τα κολακευτικότερα λόγια που έχουν γραφτεί και που
βασίζονται σε λογική αιτιολόγηση και κριτική σκέψη, όχι ποιητικό
ρομαντισμό των περιηγητών και αρχαιολατρών φιλελλήνων. Δεν
πρόκειται για πολιτικές ή διπλωματικές ωραιότητες, αλλά για
πολιτισμένο λόγο, τεχνικά και λογικά τεκμηριωμένο.
Τι είναι βαρβαρότης;
Τι είναι Τέχνη;
Εξαρτάται η Τέχνη από τον βαθμό πολιτισμού;
Ποιες είναι οι ευνοϊκότερες κοινωνικές συνθήκες για την ανάπτυξη των Τεχνών;
Τα κτίρια της πρωτόγονης εποχής
Σύντομη ανασκόπηση της Αρχιτεκτονικής Τέχνης των Ελλήνων
Σύγκριση μεταξύ Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχιτεκτονικής, ιδιομορφίες της διαφοράς, οι αιτίες τους
Οι αρχές της Δυτικής αρχιτεκτονικής κατά το Μεσαίωνα.
Ο Viollet-le-Duc είναι πραγματικά ένας από τους ελάχιστους
φιλέλληνες, έστω κι αν δεν τα κατάφερε νά 'ρθει ποτέ του στη
χώρα μας: μόνο μέχρι τη Σικελία πήγε, κι όσα γράφει για την
ελληνική Αρχιτεκτονική βασίζονται σε μελέτες που έκανε επί τόπου
στη Μεγάλη Ελλάδα. Τα όσα είπε κι έγραψε για την ελληνική
αρχιτεκτονική, τον Παρθενώνα, το Ερεχθείο, τις ελληνικές πόλεις
και τα ελληνικά μνημεία γενικά, είναι όχι μόνο από τα
κολακευτικότερα λόγια που έχουν γραφτεί για τους αρχαίους
συμπατριώτες μας, το πνεύμα και τις τέχνες τους, αλλά είναι
ίσως από τα κολακευτικότερα λόγια που έχουν γραφτεί και που
βασίζονται σε λογική αιτιολόγηση και κριτική σκέψη, όχι ποιητικό
ρομαντισμό των περιηγητών και αρχαιολατρών φιλελλήνων. Δεν
πρόκειται για πολιτικές ή διπλωματικές ωραιότητες, αλλά για
πολιτισμένο λόγο, τεχνικά και λογικά τεκμηριωμένο.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις