0
Your Καλαθι
Τέχνης ακρότητα
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Το τελευταίο έργο του Φώτη Κόντογλου σε ένα μοναδικό λεύκωμα
Διατίθεται από το Βιβλιοπωλείο Νεκτάριος Δ. Παναγόπουλος το εξαιρετικό λεύκωμα «Τέχνης ακρότητα», που επιμελήθηκε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Αντζουλάτος και παρουσιάζει το τελευταίο έργο του περίφημου αγιογράφου Φώτη Κόντογλου: τις τοιχογραφίες και τις φορητές εικόνες του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αχαρνών.
Το λεύκωμα κυκλοφόρησε πρόσφατα με την οικονομική ενίσχυση της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου ΑΙΓΕΑΣ και περιλαμβάνει δεκάδες εκπληκτικές αγιογραφίες μοναδικού κάλλους. Τις φωτογραφίες και τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό της έκδοσης επιμελήθηκε η Μαρία Στέφωση, ενώ τους φωτισμούς φρόντισε ο Κώστας Παπαναστασάτος.
Το λεύκωμα προλογίζεται από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και συμμετέχουν με κείμενά τους ο
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ και ο αγιογράφος Πρωτοπρεσβύτερος π. Σταμάτιος Σκλήρης.
Ο π. Γεώργιος Αντζουλάτος αναφέρει χαρακτηριστικά στον πρόλογο της έκδοσης: «Κυριολεκτικά αλλά και σημειολογικά ο Ναός του Αγίου Νικολάου της οδού Αχαρνών-Κάτω Πατησίων είναι ο κατ΄ εξοχήν «Κοντόγλειος», με την έννοια ότι είναι ο πλέον αντιπροσωπευτικός του ύφους του αναγεννητή και πρωτομάστορα της βυζαντινής τεχνοτροπίας. Το σύνολο των φορητών εικόνων (1947-1960) και οι πάμπολλες τοιχογραφίες (1957-1965) αντικατοπτρίζουν την θεόσταλτη έμπνευση του Μικρασιάτη διδασκάλου, καθώς πρόκειται για έργα της τελευταίας και ωριμότερης καλλιτεχνικά περιόδου της ζωής του. Η σύλληψη των ιδεών, η εκπόνηση των σχεδίων και η εκτέλεση των εικονιζομένων θείων προσώπων διαπνέονται από το απαύγασμα της αγάπης, της μελέτης, της υπομονής καί της εμπειρίας, αλλά κυρίως της φλεγόμενης από Ορθοδοξία καρδιάς του».
Περιεχόμενα:
- Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου
Πρόλογος
- Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ
Ο τεχνίτης του λόγου και του χρωστήρος
- Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Σταματίου Σκλήρη
Ο ρωμαλέος ζωγράφος Φώτης Κόντογλου
- Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Αντζουλάτου
Ένας αριστουργηματικός πυρπολητής θείου ζήλου
- Η υπόσταση της Ενορίας: Η ανοικοδόμηση του Ναού και η πρόσκληση στον Κόντογλου
- Οι φορητές εικόνες: Τέμπλο, Άμβωνας, Προσκυνητάρια (1947 -1960 )
- Το τεταρτοσφαίριο της κόγχης: Η Πλατυτέρα και οι Προφήτες (1957)
- Η μεγαλοπρέπεια του Τρούλλου: Παντοκράτορας, Ουράνιες δυνάμεις, Προφήτες, Ευαγγελιστές (1957-1959)
- Υπέρθυρα και ανατολική καμάρα: Δυτικές θύρες, Ανάληψη, τόξο (1958-1960)
- Η νότια κεραία: Τύμπανο Μεταμορφώσεως, καμάρα, τόξο (1961-1962)
- Η βόρεια κεραία: Τύμπανο Αναστάσεως, καμάρα, τόξο (1962-1963)
- Τελευταίες εργασίες: Πλάγια κλίτη και Ιερό Βήμα (1964-1965)
- Ταξίδι στο χρόνο: Εκδόσεις, εκδηλώσεις, προστασία των έργων (1974-2015)
- Αναλυτική εργογραφία των δημιουργιών του Φώτη Κόντογλου στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Κάτω Πατησίων
Βιβλιογραφία: Πηγές και βοηθήματα
English Summary
Διατίθεται από το Βιβλιοπωλείο Νεκτάριος Δ. Παναγόπουλος το εξαιρετικό λεύκωμα «Τέχνης ακρότητα», που επιμελήθηκε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Αντζουλάτος και παρουσιάζει το τελευταίο έργο του περίφημου αγιογράφου Φώτη Κόντογλου: τις τοιχογραφίες και τις φορητές εικόνες του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αχαρνών.
Το λεύκωμα κυκλοφόρησε πρόσφατα με την οικονομική ενίσχυση της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου ΑΙΓΕΑΣ και περιλαμβάνει δεκάδες εκπληκτικές αγιογραφίες μοναδικού κάλλους. Τις φωτογραφίες και τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό της έκδοσης επιμελήθηκε η Μαρία Στέφωση, ενώ τους φωτισμούς φρόντισε ο Κώστας Παπαναστασάτος.
Το λεύκωμα προλογίζεται από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και συμμετέχουν με κείμενά τους ο
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ και ο αγιογράφος Πρωτοπρεσβύτερος π. Σταμάτιος Σκλήρης.
Ο π. Γεώργιος Αντζουλάτος αναφέρει χαρακτηριστικά στον πρόλογο της έκδοσης: «Κυριολεκτικά αλλά και σημειολογικά ο Ναός του Αγίου Νικολάου της οδού Αχαρνών-Κάτω Πατησίων είναι ο κατ΄ εξοχήν «Κοντόγλειος», με την έννοια ότι είναι ο πλέον αντιπροσωπευτικός του ύφους του αναγεννητή και πρωτομάστορα της βυζαντινής τεχνοτροπίας. Το σύνολο των φορητών εικόνων (1947-1960) και οι πάμπολλες τοιχογραφίες (1957-1965) αντικατοπτρίζουν την θεόσταλτη έμπνευση του Μικρασιάτη διδασκάλου, καθώς πρόκειται για έργα της τελευταίας και ωριμότερης καλλιτεχνικά περιόδου της ζωής του. Η σύλληψη των ιδεών, η εκπόνηση των σχεδίων και η εκτέλεση των εικονιζομένων θείων προσώπων διαπνέονται από το απαύγασμα της αγάπης, της μελέτης, της υπομονής καί της εμπειρίας, αλλά κυρίως της φλεγόμενης από Ορθοδοξία καρδιάς του».
Περιεχόμενα:
- Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου
Πρόλογος
- Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ
Ο τεχνίτης του λόγου και του χρωστήρος
- Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Σταματίου Σκλήρη
Ο ρωμαλέος ζωγράφος Φώτης Κόντογλου
- Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Αντζουλάτου
Ένας αριστουργηματικός πυρπολητής θείου ζήλου
- Η υπόσταση της Ενορίας: Η ανοικοδόμηση του Ναού και η πρόσκληση στον Κόντογλου
- Οι φορητές εικόνες: Τέμπλο, Άμβωνας, Προσκυνητάρια (1947 -1960 )
- Το τεταρτοσφαίριο της κόγχης: Η Πλατυτέρα και οι Προφήτες (1957)
- Η μεγαλοπρέπεια του Τρούλλου: Παντοκράτορας, Ουράνιες δυνάμεις, Προφήτες, Ευαγγελιστές (1957-1959)
- Υπέρθυρα και ανατολική καμάρα: Δυτικές θύρες, Ανάληψη, τόξο (1958-1960)
- Η νότια κεραία: Τύμπανο Μεταμορφώσεως, καμάρα, τόξο (1961-1962)
- Η βόρεια κεραία: Τύμπανο Αναστάσεως, καμάρα, τόξο (1962-1963)
- Τελευταίες εργασίες: Πλάγια κλίτη και Ιερό Βήμα (1964-1965)
- Ταξίδι στο χρόνο: Εκδόσεις, εκδηλώσεις, προστασία των έργων (1974-2015)
- Αναλυτική εργογραφία των δημιουργιών του Φώτη Κόντογλου στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Κάτω Πατησίων
Βιβλιογραφία: Πηγές και βοηθήματα
English Summary
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις