0
Your Καλαθι
Επιστήμη και Θρησκεία
Στοχασμοί ενός γιατρού
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Αποφθέγματα και στοχασμοί για την ιατρική και τη θεολογία από τον γιατρό, συγγραφέα, μεταφραστή και μελετητή αρχαίων κειμένων Πάνο Αποστολίδη.
Εχθρεύεται ο Θεός τις επιστήμες; Υπάρχουν "επάρατα", "ευλογημένα", "ηθικά", "ανήθικα" νοσήματα; Ποια είναι τα διαγνωστικά λάθη που έκανε ο Ιησούς;
"Τα θαύματα των γιατρών τα οικειοποιούνται οι άγιοι και οι άγιες των ναΐσκων των νοσοκομείων και όχι αυτοί που τα έκαναν - επειδή δεν τα θεωρούν θαύματα": Ξεκινώντας από τις διαφορές της Ιατρικής, που είναι επιστήμη με σκοπό την αντιμετώπιση νοσημάτων και της Θεολογίας που είναι "τελετουργία και θεωρία που ασχολείται με τις βιογραφίες και τις ιδεολογίες των θεών", ο Πάνος Αποστολίδης καταγράφει σκέψεις που πηγάζουν από την πολύχρονη εμπειρία του σε νοσοκομεία και τη γνώση αρχαίων και νεότερων συγγραφέων και φιλοσόφων που διαθέτει. Από τη "διαστρέβλωση του ορθολογισμού και της σοφίας του Ιπποκράτη, και των Ελλήνων εν γένει" προχωρά στον σχολιασμό θαυμάτων, πρακτικών, αντιλήψεων και δεισιδαιμονιών που μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνες και καταθέτει δικούς του "μακαρισμούς" όπως: "Μακάριοι οι περίδοξοι γιατροί της κλασικής και της ελληνιστικής εποχής, αλλά και του σκοτεινού Μεσαίωνα, οι οποίοι διαφύλαξαν την τέχνη τους μακράν της αγυρτείας και των θαυμάτων του ιερατείου".
Εχθρεύεται ο Θεός τις επιστήμες; Υπάρχουν "επάρατα", "ευλογημένα", "ηθικά", "ανήθικα" νοσήματα; Ποια είναι τα διαγνωστικά λάθη που έκανε ο Ιησούς;
"Τα θαύματα των γιατρών τα οικειοποιούνται οι άγιοι και οι άγιες των ναΐσκων των νοσοκομείων και όχι αυτοί που τα έκαναν - επειδή δεν τα θεωρούν θαύματα": Ξεκινώντας από τις διαφορές της Ιατρικής, που είναι επιστήμη με σκοπό την αντιμετώπιση νοσημάτων και της Θεολογίας που είναι "τελετουργία και θεωρία που ασχολείται με τις βιογραφίες και τις ιδεολογίες των θεών", ο Πάνος Αποστολίδης καταγράφει σκέψεις που πηγάζουν από την πολύχρονη εμπειρία του σε νοσοκομεία και τη γνώση αρχαίων και νεότερων συγγραφέων και φιλοσόφων που διαθέτει. Από τη "διαστρέβλωση του ορθολογισμού και της σοφίας του Ιπποκράτη, και των Ελλήνων εν γένει" προχωρά στον σχολιασμό θαυμάτων, πρακτικών, αντιλήψεων και δεισιδαιμονιών που μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνες και καταθέτει δικούς του "μακαρισμούς" όπως: "Μακάριοι οι περίδοξοι γιατροί της κλασικής και της ελληνιστικής εποχής, αλλά και του σκοτεινού Μεσαίωνα, οι οποίοι διαφύλαξαν την τέχνη τους μακράν της αγυρτείας και των θαυμάτων του ιερατείου".
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις