0
Your Καλαθι
Κοινωνικές ιστορίες για παιδιά με αυτισμό
Εγχειρίδιο για γονείς και εκπαιδευτικούς
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Οι Κοινωνικές Ιστορίες αποτελούν μια σύγχρονη μέθοδο διδασκαλίας, η οποία μπορεί να βοηθήσει το παιδί με αυτισμό να κατανοήσει έννοιες και να μάθει να λειτουργεί με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο σε συγκεκριμένες περιστάσεις. Σύμφωνα με την Gray (1998), η οποία εμπνεύστηκε τη μέθοδο, «μια Κοινωνική Ιστορία είναι μια σύντομη ιστορία που έχει μια συγκεκριμένη μορφή και στοχεύει να περιγράψει με αντικειμενικό τρόπο μια συγκεκριμένη κατάσταση, ένα άτομο, μια ικανότητα, ένα γεγονός, μια έννοια». Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη του έργου τους και της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και σε γονείς και θεραπευτές οι οποίοι ασχολούνται με την εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό και μπορούν να αξιοποιήσουν τις Κοινωνικές Ιστορίες.
Το βιβλίο αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες:
Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται αναλυτικά το επιστημονικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η δημιουργία των Κοινωνικών Ιστοριών, οι οποίες είναι μια εκπαιδευτική παρέμβαση κυρίως για παιδιά με αυτισμό με στόχο τη βελτίωση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.
Ειδικότερα με βάση τη θεωρία της Gray (1998) αναφέρεται η σημασία της διδασκαλίας των Κοινωνικών Δεξιοτήτων, εξηγείται τι είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες ως επιστημονική μέθοδος, ο τρόπος ανάπτυξης και διδασκαλίας των Κοινωνικών Δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό, οι στόχοι και το περιεχόμενο μιας Κοινωνικής Ιστορίας. Εξηγείται ο τρόπος χορήγησης και η αξιοποίηση τους στο σχολείο, αλλά και σε άλλα πλαίσια εκτός σχολείου, καθώς και η χρησιμότητα και η αποτελεσματικότητα τους.
Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται αναλυτικά Κοινωνικές Ιστορίες σε γραπτό και οπτικοποιημένο υλικό, οι οποίες αφορούν στην αυτογνωσία των παιδιών με αυτισμό, τη συμπεριφορά τους στο σχολείο, το σπίτι, τις φιλικές τους σχέσεις και τη σωματογνωσία τους.
Το βιβλίο αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες:
Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται αναλυτικά το επιστημονικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η δημιουργία των Κοινωνικών Ιστοριών, οι οποίες είναι μια εκπαιδευτική παρέμβαση κυρίως για παιδιά με αυτισμό με στόχο τη βελτίωση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.
Ειδικότερα με βάση τη θεωρία της Gray (1998) αναφέρεται η σημασία της διδασκαλίας των Κοινωνικών Δεξιοτήτων, εξηγείται τι είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες ως επιστημονική μέθοδος, ο τρόπος ανάπτυξης και διδασκαλίας των Κοινωνικών Δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό, οι στόχοι και το περιεχόμενο μιας Κοινωνικής Ιστορίας. Εξηγείται ο τρόπος χορήγησης και η αξιοποίηση τους στο σχολείο, αλλά και σε άλλα πλαίσια εκτός σχολείου, καθώς και η χρησιμότητα και η αποτελεσματικότητα τους.
Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται αναλυτικά Κοινωνικές Ιστορίες σε γραπτό και οπτικοποιημένο υλικό, οι οποίες αφορούν στην αυτογνωσία των παιδιών με αυτισμό, τη συμπεριφορά τους στο σχολείο, το σπίτι, τις φιλικές τους σχέσεις και τη σωματογνωσία τους.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις