0
Your Καλαθι
Για μια ποιητική του εκπαιδευτικού τοπίου ΙΙ
Δέκα χρόνια μετά... χαριστήριο στον Ιωσήφ Σολομών
Έκπτωση
40%
40%
Περιγραφή
Ο Τόμος Ι, που αποτελείται από εργασίες μελών του Τομέα και άλλων συναδέλφων, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών προβλημάτων με επίκεντρο την αξιολόγηση, ζήτημα στο οποίο πρωτοστάτησε, θεωρητικά και πρακτικά, ο Σολομών. Στα κείμενα εξετάζονται θέματα όπως η σχέση πολιτικής σύγκρουσης, θεσμοθέτησης και γνώσης στα εκπαιδευτικά πράγματα, ο κοινωνικός ρόλος των εξετάσεων και των βαθμών, η χρηματοδότηση στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της αξιολόγησης, οι ποιοτικοί δείκτες της εκπαίδευσης, η μαθητική αξιολόγηση και δημιουργικότητα, η σχέση αυτομόρφωσης και αυτοαξιολόγησης, η συγκρότηση παιδαγωγικών τμημάτων, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η εκπαίδευση στο μεταπτυχιακό επίπεδο, η σχέση πειθαρχίας και γνώσης, οι εορτές στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών θεσμών. Η μεγάλη αυτή θεματική και θεωρητική ποικιλία επιτρέπει μια πολυπρισματική προσέγγιση του εκπαιδευτικού τοπίου εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από το έργο του Ιωσήφ Σολομών.
Αυτό το έργο εξετάζεται συστηματικά και διεξοδικά στον Τόμο ΙΙ. Ακολουθώντας τρεις διακριτούς άξονες –(α) αυτομόρφωση, εκπαιδευτική πρακτική και πολιτισμική αναπαραγωγή, (β) εκπαίδευση και πολιτική αγωγή, (γ) αυτοαξιολόγηση και δημοκρατία– οι συγγραφείς του ανασυνθέτουν μια αληθινή ποιητική του εκπαιδευτικού τοπίου όπως διαγράφεται στις μελέτες του Σολομών. Αναδεικνύουν έτσι την πρωτότυπη διασταύρωση θεωρητικών προσεγγίσεων που επιτυγχάνει (Μισέλ Φουκώ, Μπάζιλ Μπέρνσταϊν κ.ά.), την πρωτοποριακή συμβολή του στην ενσωμάτωση της κοινωνιολογικής σκέψης στον πυρήνα των επιστημών της εκπαίδευσης και την κομβική θέση που έχουν οι κοινωνικοϊστορικές αναλύσεις και κριτικές του για την ελληνική σχολική τάξη και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία στην προοπτική ενός δημοκρατικού σχολείου. Ο τόμος συμπληρώνεται με παρουσίαση του μεταφραστικού έργου και αναλυτική εργοβιογραφία του Ιωσήφ Σολομών.
Αυτό το έργο εξετάζεται συστηματικά και διεξοδικά στον Τόμο ΙΙ. Ακολουθώντας τρεις διακριτούς άξονες –(α) αυτομόρφωση, εκπαιδευτική πρακτική και πολιτισμική αναπαραγωγή, (β) εκπαίδευση και πολιτική αγωγή, (γ) αυτοαξιολόγηση και δημοκρατία– οι συγγραφείς του ανασυνθέτουν μια αληθινή ποιητική του εκπαιδευτικού τοπίου όπως διαγράφεται στις μελέτες του Σολομών. Αναδεικνύουν έτσι την πρωτότυπη διασταύρωση θεωρητικών προσεγγίσεων που επιτυγχάνει (Μισέλ Φουκώ, Μπάζιλ Μπέρνσταϊν κ.ά.), την πρωτοποριακή συμβολή του στην ενσωμάτωση της κοινωνιολογικής σκέψης στον πυρήνα των επιστημών της εκπαίδευσης και την κομβική θέση που έχουν οι κοινωνικοϊστορικές αναλύσεις και κριτικές του για την ελληνική σχολική τάξη και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία στην προοπτική ενός δημοκρατικού σχολείου. Ο τόμος συμπληρώνεται με παρουσίαση του μεταφραστικού έργου και αναλυτική εργοβιογραφία του Ιωσήφ Σολομών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις