0
Your Καλαθι
Marketing αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
Οι ιδιαιτερότητες του κλάδου - Στρατηγικές - Προγράμματα δράσης
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Το βιβλίο αυτό ασχολείται με τα ιδιαίτερα ζητήματα που απασχολούν το Marketring στον κλάδο αγροτικών προϊόντων διατροφής:
- Πως πρέπει να γίνει κατανοητή η συμπεριφορά των καταναλωτών
- Πως αναπτύσσεται και εφαρμόζεται μια στρατηγική
- Πως πρέπει να διαχειριζόμαστε τους διατροφικούς κινδύνους
- Πως πρέπει να γνωστοποιείτε στο αγοραστικό κοινό η ποιότητα
- Πως μπορεί μια επιχείρηση να αναπτύξει τη μάρκα της ή να επιλέξει μια μάρκα ιδιωτικής ετικέτας
- Πως επιτυγχάνεται το βέλτιστο αποτέλεσμα από τις επικοινωνιακές και τις προωθητικές δραστηριότητες της επιχείρησης
- Πως επιτυγχάνεται μια αποτελεσματική εμπορευματοποίηση του προϊόντος
- Πως αναπτύσσει μια επιχείρηση την παρουσία της στη διεθνή αγορά
Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο, μέσα από ένα πλήθος παραδειγμάτων από τον κόσμο των επιχειρήσεων του κλάδου, δίνει έμφαση στον πρακτικό προσανατολισμό της σκέψης αλλά και πυροδοτεί τη στρατηγική σκέψη και μπορεί να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων μπροστά στα διλλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου των αγροτικών προϊόντων διατροφής.
Αν και αντλεί κυρίως παραδείγματα από την Γαλλική πραγματικότητα ο Έλληνας αναγνώστης θα διαπιστώσει ότι η εμπειρία από την ιδιαίτερα ανεπτυγμένη βιομηχανία γεωργικών προϊόντων και τροφίμων στη Γαλλία μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη για την κατανόηση των διακυβευμένων και για τον σχεδιασμό της ανάπτυξης του κλάδου στην Ελλάδα.
Κι αυτό αφενός λόγω της επιταχυνόμενης παγκοσμιοποίησης, αφετέρου γιατί σε επίπεδο παραγωγής και σε επίπεδο κατανάλωσης, υπάρχουν αρκετές και σημαντικές συνάφειες και αναλογίες ανάμεσα στις δύο χώρες στον τομέα αυτόν.
Περιεχόμενα του βιβλίου:
Πρόλογος
Victor Scherrer - Πρόεδρος της Association Nationale des Industries Agroalimentaires
Εισαγωγή
1 ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ τη ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Μια σύντομη ματιά στην ιστορία της διατροφής
1. Η εξέλιξη των προτιμήσεων και των προσδοκιών που συνδέονται με τη διατροφή
2. Η εξέλιξη των πρακτικών
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Η εξέλιξη της διατροφικής κατανάλωσης
1. Η παρακμή της κατ’ οίκον διατροφικής κατανάλωσης και η αλματώδης ανάπτυξη των υπηρεσιών διατροφής
2. Από τα προϊόντα στις «έτοιμες λύσεις για γεύμα»
3. Ορισμένες μόνιμες ανομοιογένειες της κατανάλωσης
Συμπεράσματα κεφαλαίου
2 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ και ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Η ποιότητα και οι κίνδυνοι για τους καταναλωτές
1. Τα προβλήματα ορισμού
2. Πώς αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής την ποιότητα και τον κίνδυνο
3. Η σημασία που αποδίδεται στις επιμέρους διαστάσεις της ποιότητας και του κινδύνου
4. Οι αντιδράσεις των καταναλωτών έναντι των κινδύνων
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Η ποιότητα και οι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις
1. Κανονιστικό πλαίσιο και εξέλιξη των κινδύνων
2. Οι επιχειρήσεις αντιμέτωπες με τα προβλήματα του κινδύνου και της ποιότητας
Συμπεράσματα κεφαλαίου
3 ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ τον ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Η ΑΓΟΡΑ και η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ των ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Η επεξεργασία της πληροφορίας, η απομνημόνευση και η εκμάθηση
1. Το αισθητηριακό σύστημα και η αντίληψη
2. Η ερμηνεία των ερεθισμάτων και η προσωρινή μνήμη
3. Η μακροπρόθεσμη μνήμη και η αποθήκευση της πληροφορίας
4. Η γνωστική εκμάθηση
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Η επιλογή και η αξιολόγηση ενός διατροφικού προϊόντος
1. Η προεπιλογή ανάμεσα στις εναλλακτικές επιλογές
2. Τα κριτήρια σύγκρισης που χρησιμοποιούνται κατά την αξιολόγηση
3. Οι κανόνες αξιολόγησης και σύγκρισης
4. Η νοοτροπία
ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Η συμπεριφορά της διατροφικής κατανάλωσης
1. Η διατροφική κατανάλωση: ένα φαινόμενο που υπερβαίνει την απλή κατανάλωση τροφής
2. Το καταναλωτικό πλαίσιο
3. Έμφαση στο προϊόν και όχι στη μάρκα προκειμένου να γίνει κατανοητή η κατανάλωση
Συμπεράσματα κεφαλαίου
4 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ για τη ΔΙΑΓΝΩΣΗ και ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ των ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Γενική επισκόπηση των στόχων και των ερευνητικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ για τη διάγνωση της αγοράς
1. Τα αριθμητικά δεδομένα της συνολικής αγοράς
2. Εξηγώντας την ελκυστικότητα και τις ανταγωνιστικές θέσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Τα πάνελ
1. Τα πάνελ λιανέμπορων
2. Τα πάνελ καταναλωτών
ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Οι ad hoc έρευνες
1. Οι ποιοτικές έρευνες
2. Η ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου
ΕΝΟΤΗΤΑ 4. Ορισμένα συμπληρωματικά ερευνητικά εργαλεία
1. Οι ανίχνευση των ΜΜΕ και οι έρευνες ακροαματικότητας
2. Το store check ή πάνελ προσφοράς
3. Η αισθητηριακή ανάλυση
4. Η ανάλυση της διατροφικής αξίας
5 ΠΩΣ ΟΙΚΟΔΟΜΕΙΤΑΙ μια ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ στον ΚΛΑΔΟ των ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Οι θεμελιώδεις επιλογές: προσδιορισμός στόχου και πλασάρισμα
1. Η προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση: κατάτμηση και προσδιορισμός στόχου
2. Το πλασάρισμα της προσφοράς σε σχέση με τους ανταγωνιστές
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Οι άξονες μιας στρατηγικής
1. Ο πρώτος κρίκος: γνώση και επιθυμία για αγορά
2. Ο δεύτερος κρίκος: ανεύρεση του προϊόντος κατά την αγορά
3. Ο τρίτος κρίκος: μια πρώτη δοκιμή του προϊόντος
4. Ο τέταρτος κρίκος: επαναγορά του προϊόντος μετά τη χρήση
5. Ο πέμπτος κρίκος: παρακίνηση του πελάτη να αγοράσει και να καταναλώσει επαρκείς ποσότητες
6. Συναρθρώνοντας τις στρατηγικές επιλογές με τις επιμέρους επιχειρησιακές δράσεις
Συμπεράσματα κεφαλαίου
6 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ, της ΜΑΡΚΑΣ και της ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Η διαχείριση του μίγματος προϊόντος
1. Το προϊόν υπό την οπτική του μάρκετινγκ
2. Η διαχείριση του πυρήνα του προϊόντος
3. Η διαχείριση της συσκευασίας
4. Η διαχείριση των συναφών υπηρεσιών
5. Η οργάνωση της προσφοράς: ποικιλίες και σειρές προϊόντων
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Η διαχείριση μάρκας και της ονομασίας
1. Οι λειτουργίες που επιτελεί η μάρκα
2. Η διαχείριση της μάρκας αγροτικών προϊόντων διατροφής
3. Η αρχιτεκτονική της μάρκας
4. Οι ονομασίες προέλευσης σαν συλλογικές μάρκες
ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Η προσαρμογή και η καινοτομία
1. Η διαδικασία της καινοτομίας στην επιχείρηση αγροτικών προϊόντων διατροφής
2. Υπάρχουν παράγοντες-κλειδιά για την επιτυχία της καινοτομίας;
7 ΠΡΟΩΘΗΣΗ των ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Ο τρόπος λειτουργίας της επικοινωνίας
1. Η συνοχή του αντικειμενικού σκοπού της επικοινωνίας με τις ομάδες-στόχους και με τις επικοινωνιακές δράσεις
2. Πώς λειτουργεί η επικοινωνία;
3. Σε ποιους περιορισμούς υπόκειται η επικοινωνία;
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Η διαφήμιση
1. Η διαφημιστική δημιουργία
2. Η επιλογή μιας καμπάνιας στα ΜΜΕ
3. Η πραγματοποίηση μιας διαφημιστικής καμπάνιας
4. Ο έλεγχος της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης
ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Η προώθηση των πωλήσεων και η επικοινωνία εκτός ΜΜΕ
1. Η προώθηση των πωλήσεων
2. Οι άλλες μορφές επικοινωνίας εκτός ΜΜΕ
Συμπεράσματα κεφαλαίου
8 ΔΙΑΝΟΜΗ των ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και ΕΠΕΚΤΑΣΗ στη ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Κατανοώντας τη λειτουργία του κυκλώματος διανομής προϊόντων διατροφής
1. Η γενική εξέλιξη του κυκλώματος διανομής προϊόντων διατροφής
2. Η ετερογένεια του λιανικού εμπορίου
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Το μάρκετινγκ του διανομέα
1. Οι κύριες στρατηγικές επιλογές του διανομέα
2. Η πολιτική του διανομέα για το προϊόν: διάταξη προϊόντων, αγορά χονδρικής, και διαχείριση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Οι πολιτικές διανομής των παραγωγών
1. Οι κυριότερες επιλογές διανομής των παραγωγών
2. Η διαπραγμάτευση με τους μεγάλους διανομείς
ΕΝΟΤΗΤΑ 4. Η πολιτική διανομής στη διεθνή αγορά
1. Η διαδικασία εξαγωγής
2. Η πολιτική εξαγωγικού εμπορίου
Συμπεράσματα κεφαλαίου
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις