0
Your Καλαθι
Επιλεγμένα αδίδακτα κείμενα αρχαίων ελληνικών and κριτήρια αξιολόγησης Β and Γ Λυκείου
Ανθρωπιστικών Σπουδών
Σύμφωνα με τον νέο τρόπο εξέτασης
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Το βιβλίο αυτό γράφτηκε με σκοπό να προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν, να εμπεδώσουν και τελικά, να αγαπήσουν τον αρχαίο ελληνικό λόγο μέσα από τα κείμενα της αττικής πεζογραφίας και να αποκτήσουν οι συνάδελφοι ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μεθοδικότερη διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Θεματογραφίας της Β και Γ τάξης του Λυκείου.
Περιλαμβάνει τριάντα (30) επιλεγμένα κείμενα αρχαίων Ελλήνων πεζογράφων και είκοσι (20) κριτήρια αξιολόγησης για το αδίδακτο κείμενο, σύμφωνα με τον νέο τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα το βιβλίο αποτελείται από τέσσερα (4) μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται λεπτομερής επεξεργασία των τριάντα (30) αδίδακτων κειμένων που χωρίζονται σε τρεις (3) θεματικές ενότητες (ιστορικά ή ιστοριογραφικά-ρητορικά-φιλοσοφικά). Σε κάθε θεματική υπάρχει εισαγωγή και σε κάθε κείμενο της ενότητας δίνεται το ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο, το λεξιλόγιο, η μετάφραση, πλήρης συντακτική ανάλυση και η συνοπτική παρουσίαση κάποιου σημαντικού συντακτικού φαινομένου. Στο δεύτερο μέρος υπάρχουν είκοσι (20) κριτήρια αξιολόγησης σε καθένα από τα οποία δίνεται ένα σύντομο εισαγωγικό σημείωμα, το επιλεγμένο κείμενο, ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό του άξονα και ερωτήσεις γραμματικής και συντακτικού. Στο τρίτο μέρος του βιβλίου δίνονται απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης και στο τέταρτο μέρος παρατίθενται οι υποθέσεις των έργων που ανθολογούνται και το βασικό λεξιλόγιο της αττικής διαλέκτου.
Με αυτή τη διάταξη της ύλης το βιβλίο αυτό μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο όχι μόνο στον μαθητή και στον φοιτητή της φιλοσοφικής, αλλά και στον νέο φιλόλογο όσον αφορά τον προγραμματισμό, τον ρυθμό και τα στάδια διδασκαλίας.
Ο συγγραφέας
Περιεχόμενα:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
A ΜΕΡΟΣ: ΑΔΙΔΑΚΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ (30)
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: (Ιστορικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 2.2.16-17 (Σχήμα πρόληψης)
2. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 5.2.1-2 . . . 21 (Η σύνταξη του συγκριτικού)
3. Ξενοφώντος, «Κύρου ανάβασις», 2.6.21-25 (Οι Δευτερεύουσες προτάσεις)
4. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 7.1.34-35 (Οι ειδικές προτάσεις)
5. Ξενοφώντος, «Κύρου παιδεία», 8.7.22-24 (Οι υποθετικές προτάσεις)
(Οι υποθετικοί λόγοι)
6. Ξενοφώντος, «Λακεδαιμονίων πολιτεία», 9.1-4 (Το απαρέμφατο)
7. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 2.12 . . . . . . . . 47 (Η σύνταξη του «πρίν»)
8. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 1.86 (Ρηματικά επίθετα σε: -τέος, -τέα, -τέον)
9. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 3.81 (Η μετοχή)
10. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 7.72 (Η δοτική προσωπική)
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ρητορικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ισοκράτους, «Περί αντιδόσεως»,
253-255 (Αναφορική και αντίστροφη έλξη)
2. Ισοκράτους, «Ευαγόρας», 80-81 . . . . . 77 (Απρόσωπη σύνταξη)
3. Λυσίου, «Κατά σιτοπωλών», 14-16 . . 83 (Οι συμπερασματικές προτάσεις)
4. Λυσίου, «Κατά Αλκιβιάδου λιποταξίου», 31-33
(Οι αιτιολογικές προτάσεις– Το αναγκαστικό αίτιο (τρόποι εκφοράς του)
5. Δημοσθένους, «Ολυνθιακός Α», 10-11 (Οι χρήσεις του «Αν»)
8 AΘ. ΔΕΒΕΛΑΣΚΑΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΔΙΔΑΚΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
6. Δημοσθένους «Κατ’ Αριστογείτονος Β», 25-27
(Οι πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις)
7. Ανδοκίδου, «Περί των μυστηρίων», 106-107 (Οι προτάσεις ως προς τους όρους τους - Προσδιορισμοί)
8. Αισχίνου, «Κατά Κτησιφώντος», 1-2 (Οι πλάγιες πτώσεις ως επιρρηματικοί προσδιορισμοί)
9. Λυκούργου «Κατά Λεωκράτους», 4-6 (Ομοιόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί – Παράθεση - Επεξήγηση)
10. Ανδοκίδου «Περί τς πρός (Ομοιόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί – Επιθετικός, Κατηγορηματικός προσδιορισμός – Διάκρισή τους). . . . 123
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: (Φιλοσοφικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ξενοφώντος, «Συμπόσιον», 11.9-10 (Είδη προτάσεων και τρόποι σύνδεσής τους)
2. Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 4.4.15-16 (Οι τελικές προτάσεις– Τελικό αίτιο)
3. Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 3.1.4-5 (Οι εναντιωματικές προτάσεις)
4. Ξενοφώντος, «Ιέρων», 5.1-2 (Οι ενδοιαστικές προτάσεις– Επιμεριστική παράθεση)
5. Πλάτωνος, «Μενέξενος», 238 c-d (Οι αναφορικές προτάσεις)
6. Πλάτωνος, «Παρμενίδης» 127 a-b (Οι χρονικές προτάσεις)
7. Πλάτωνος, «Απολογία Σωκράτους», 38 c-d (Οι απαρεμφατικές προτάσεις)
8. Πλάτωνος, «Δημόδοκος», 382e-383a (Μετατροπή του ευθέος λόγου σε πλάγιο)
9. Πλάτωνος, «Μένων», 80a-b (Αντικείμενο άμεσο και έμμεσο – Κατηγορούμενο του αντικειμένου – Σύστοιχο αντικείμενο – Γενική κατηγορηματική– Επιρρηματικό κατηγορούμενο– Προληπτικό κατηγορούμενο)
10. Πλάτωνος, «Ιππίας Πλάττων», 372a-c (Η σημασία των εγκλίσεων στις ανεξάρτητες προτάσεις)
B ΜΕΡΟΣ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (20)
1ο: Ξενοφώντος, «Κύρου Ανάβασις», 2.1.12-17
2ο: Ξενοφώντος, «Κύρου Ανάβασις», 3.1.42-43
3ο: Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 1.6.8-11
4ο: Ξενοφωντος, «Ελληνικά», 6.4.6-7
5ο: Ξενοφώντος, «Αγησίλαος», 11.1-2
6ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 2.54
7ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 7.61
8ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 6.24
9ο: Ισοκράτους, «Περί ειρήνης», 184-185
10ο: Ισοκράτους, «Ευαγόρας», 5-6
11ο: Δημοσθένους, «Κατά Τιμοκράτους», 139-141
12ο: Δημοσθένους, «Κατ’ Αριστογείτονος Β?», 25-27
13ο: Λυσίου, «Κατά γοράτου ενδείξεως», 5-7
14ο: Λυσίου, «Κατά Αλκιβιάδου λιποταξίου», 12-13
15ο: Λυκούργου, «Κατά Λεωκράτους», 16-17
16ο: νδοκίδου, «Περί των μυστηρίων», 96-97
17ο: Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 3.12.5-8
18ο: Ξενοφώντος, «Συμπόσιον», 2.10
19ο: Πλάτωνος, «Απολογία Σωκράτους», 38c-d
20ό: Πλάτωνος, «Μενέξενος», 240a-c
Γ ΜΕΡΟΣ: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Δ ΜΕΡΟΣ
– ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
– ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Περιλαμβάνει τριάντα (30) επιλεγμένα κείμενα αρχαίων Ελλήνων πεζογράφων και είκοσι (20) κριτήρια αξιολόγησης για το αδίδακτο κείμενο, σύμφωνα με τον νέο τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα το βιβλίο αποτελείται από τέσσερα (4) μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται λεπτομερής επεξεργασία των τριάντα (30) αδίδακτων κειμένων που χωρίζονται σε τρεις (3) θεματικές ενότητες (ιστορικά ή ιστοριογραφικά-ρητορικά-φιλοσοφικά). Σε κάθε θεματική υπάρχει εισαγωγή και σε κάθε κείμενο της ενότητας δίνεται το ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο, το λεξιλόγιο, η μετάφραση, πλήρης συντακτική ανάλυση και η συνοπτική παρουσίαση κάποιου σημαντικού συντακτικού φαινομένου. Στο δεύτερο μέρος υπάρχουν είκοσι (20) κριτήρια αξιολόγησης σε καθένα από τα οποία δίνεται ένα σύντομο εισαγωγικό σημείωμα, το επιλεγμένο κείμενο, ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό του άξονα και ερωτήσεις γραμματικής και συντακτικού. Στο τρίτο μέρος του βιβλίου δίνονται απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης και στο τέταρτο μέρος παρατίθενται οι υποθέσεις των έργων που ανθολογούνται και το βασικό λεξιλόγιο της αττικής διαλέκτου.
Με αυτή τη διάταξη της ύλης το βιβλίο αυτό μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο όχι μόνο στον μαθητή και στον φοιτητή της φιλοσοφικής, αλλά και στον νέο φιλόλογο όσον αφορά τον προγραμματισμό, τον ρυθμό και τα στάδια διδασκαλίας.
Ο συγγραφέας
Περιεχόμενα:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
A ΜΕΡΟΣ: ΑΔΙΔΑΚΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ (30)
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: (Ιστορικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 2.2.16-17 (Σχήμα πρόληψης)
2. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 5.2.1-2 . . . 21 (Η σύνταξη του συγκριτικού)
3. Ξενοφώντος, «Κύρου ανάβασις», 2.6.21-25 (Οι Δευτερεύουσες προτάσεις)
4. Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 7.1.34-35 (Οι ειδικές προτάσεις)
5. Ξενοφώντος, «Κύρου παιδεία», 8.7.22-24 (Οι υποθετικές προτάσεις)
(Οι υποθετικοί λόγοι)
6. Ξενοφώντος, «Λακεδαιμονίων πολιτεία», 9.1-4 (Το απαρέμφατο)
7. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 2.12 . . . . . . . . 47 (Η σύνταξη του «πρίν»)
8. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 1.86 (Ρηματικά επίθετα σε: -τέος, -τέα, -τέον)
9. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 3.81 (Η μετοχή)
10. Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 7.72 (Η δοτική προσωπική)
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ρητορικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ισοκράτους, «Περί αντιδόσεως»,
253-255 (Αναφορική και αντίστροφη έλξη)
2. Ισοκράτους, «Ευαγόρας», 80-81 . . . . . 77 (Απρόσωπη σύνταξη)
3. Λυσίου, «Κατά σιτοπωλών», 14-16 . . 83 (Οι συμπερασματικές προτάσεις)
4. Λυσίου, «Κατά Αλκιβιάδου λιποταξίου», 31-33
(Οι αιτιολογικές προτάσεις– Το αναγκαστικό αίτιο (τρόποι εκφοράς του)
5. Δημοσθένους, «Ολυνθιακός Α», 10-11 (Οι χρήσεις του «Αν»)
8 AΘ. ΔΕΒΕΛΑΣΚΑΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΔΙΔΑΚΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
6. Δημοσθένους «Κατ’ Αριστογείτονος Β», 25-27
(Οι πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις)
7. Ανδοκίδου, «Περί των μυστηρίων», 106-107 (Οι προτάσεις ως προς τους όρους τους - Προσδιορισμοί)
8. Αισχίνου, «Κατά Κτησιφώντος», 1-2 (Οι πλάγιες πτώσεις ως επιρρηματικοί προσδιορισμοί)
9. Λυκούργου «Κατά Λεωκράτους», 4-6 (Ομοιόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί – Παράθεση - Επεξήγηση)
10. Ανδοκίδου «Περί τς πρός (Ομοιόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί – Επιθετικός, Κατηγορηματικός προσδιορισμός – Διάκρισή τους). . . . 123
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: (Φιλοσοφικά κείμενα)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
1. Ξενοφώντος, «Συμπόσιον», 11.9-10 (Είδη προτάσεων και τρόποι σύνδεσής τους)
2. Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 4.4.15-16 (Οι τελικές προτάσεις– Τελικό αίτιο)
3. Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 3.1.4-5 (Οι εναντιωματικές προτάσεις)
4. Ξενοφώντος, «Ιέρων», 5.1-2 (Οι ενδοιαστικές προτάσεις– Επιμεριστική παράθεση)
5. Πλάτωνος, «Μενέξενος», 238 c-d (Οι αναφορικές προτάσεις)
6. Πλάτωνος, «Παρμενίδης» 127 a-b (Οι χρονικές προτάσεις)
7. Πλάτωνος, «Απολογία Σωκράτους», 38 c-d (Οι απαρεμφατικές προτάσεις)
8. Πλάτωνος, «Δημόδοκος», 382e-383a (Μετατροπή του ευθέος λόγου σε πλάγιο)
9. Πλάτωνος, «Μένων», 80a-b (Αντικείμενο άμεσο και έμμεσο – Κατηγορούμενο του αντικειμένου – Σύστοιχο αντικείμενο – Γενική κατηγορηματική– Επιρρηματικό κατηγορούμενο– Προληπτικό κατηγορούμενο)
10. Πλάτωνος, «Ιππίας Πλάττων», 372a-c (Η σημασία των εγκλίσεων στις ανεξάρτητες προτάσεις)
B ΜΕΡΟΣ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (20)
1ο: Ξενοφώντος, «Κύρου Ανάβασις», 2.1.12-17
2ο: Ξενοφώντος, «Κύρου Ανάβασις», 3.1.42-43
3ο: Ξενοφώντος, «Ελληνικά», 1.6.8-11
4ο: Ξενοφωντος, «Ελληνικά», 6.4.6-7
5ο: Ξενοφώντος, «Αγησίλαος», 11.1-2
6ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 2.54
7ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 7.61
8ο: Θουκυδίδου, «Ιστορίαι», 6.24
9ο: Ισοκράτους, «Περί ειρήνης», 184-185
10ο: Ισοκράτους, «Ευαγόρας», 5-6
11ο: Δημοσθένους, «Κατά Τιμοκράτους», 139-141
12ο: Δημοσθένους, «Κατ’ Αριστογείτονος Β?», 25-27
13ο: Λυσίου, «Κατά γοράτου ενδείξεως», 5-7
14ο: Λυσίου, «Κατά Αλκιβιάδου λιποταξίου», 12-13
15ο: Λυκούργου, «Κατά Λεωκράτους», 16-17
16ο: νδοκίδου, «Περί των μυστηρίων», 96-97
17ο: Ξενοφώντος, «Απομνημονεύματα», 3.12.5-8
18ο: Ξενοφώντος, «Συμπόσιον», 2.10
19ο: Πλάτωνος, «Απολογία Σωκράτους», 38c-d
20ό: Πλάτωνος, «Μενέξενος», 240a-c
Γ ΜΕΡΟΣ: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Δ ΜΕΡΟΣ
– ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
– ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις