0
Your Καλαθι
Διαχείριση κρίσεων στις μονάδες προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης
Θεωρία και πράξη
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στο ραγδαία εξελισσόμενο διεθνές περιβάλλον του συγχρονου σχολείου, οι κρίσεις θεωρούνται αναπόφευκτες, και κατ' επέκταση, συνιστούν μια από τις παραμέτρους που η διοίκησή του καλείται να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη. Κρίσιμα περαστικά, όπως, λόγου χάρη, ατυχήματα, βανδαλισμοί, πράξεις βίας και εργασιακού εκφοβισμού συμβαίνουν πλέον, σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό και ένταση αυξάνοντας την αβεβαιότητα στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Τέτοιου είδους δυσάρεστα συμβάντα, αν δεν τύχουν έγκαιρης πρόληψης ή αποτελεσματικής αντιμετώπισης, θα μετασχηματιστούν σε σχολικές κρίσεις και θα απορρυθμίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Περαιτέρω, τα περιστατικά αυτά κάνουν τους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται μεγάλη ανασφάλεια για το περιβάλλλον εργασίας τους, αίσθηση η οποία επιδρά αρνητικά στο έργο τους καθώς και στο σχολικό κλίμα, η σημασία του οποίου έχει πολλαπλά τεκμηριωθεί στην ξένη και ελληνική βιβλιογραφία.
Απεναντίας, η υγεία και η ασφάλεια όλων των μελών μιας σχολικής μονάδας καθώς και το θετικό κλίμα της, είναι σημαντικοί παράγοντες στην αποτελεσματική λειτουργία της. Κατόπιν τούτου, ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής και τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων καλούνται να αξιολογούν όλους τους κινδύνους στους οποίους ενδεχομένως εκτίθενται διδάσκοντες και διδασκόμενοι και να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης και προστασίας από τους πιθανούς κινδύνους. Ταυτόχρονα, τα μέλη της σχολικής κοινότητας θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν άμεσα και έγκυρα οποιοδήποτε ξαφνικό και επικίνδυνο περιστατικό.
Κλειδί σε μια επιτυχή διαχείριση κρίσιμης κατάστασης αποτελεί η δημιουργία και η ανάπτυξη ενός Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσεων (Σ.Α.Κ.) που να περιλαμβάνει:
-την πρόληψη πιθανών κινδύνων στον εργασιακό χώρο του σχολείου και τη δημιουργία σχεδίων για κάθε περίπτωση κινδύνου κρίσης,
-την κατάλληλη προετοιμασία-ετοιμότητα του σχολείου αντιμετώπισης μιας κρίσης, μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης και πρακτικής εξάσκησης των μελών της σχολικής μονάδας σε ζητήματα κρίσης και της εξασφάλισης του απαραίτητου εξοπλισμού,
-την παρέμβαση της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων (Ο.Δ.Κρ.) στην εξέλιξη του κρίσιμου περιστατικού που εμφανίστηκε στο εργασιακό περιβάλλον του σχολείου,
-τις απαραίτητες ενέργειες της διοίκησης για την επαναφορά του σχολείου στην κανονική του λειτουργία, και
-την αποτίμηση των ενεργειών των μελών της Ο.Δ.Κρ., και, ανάλογα με τα αποτελέσματα της αποτίμησης, να προτείνονται αλλαγές στο αρχικό σχέδιο έτσι ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο ετοιμότητας του σχολείου για μελλοντική κρίσιμη κατάσταση. [...]
Περιεχόμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Προσέγγιση στις σχολικές οργανώσεις
Σχολική οργάνωση και περιβάλλον
ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Εννοιολογικό πλαίσιο της διαχείρισης κρίσεων
Διαχείριση κινδύνων σε σχολικές οργανώσεις
Πολιτική διαχείρισης κρίσεων στις σχολικές οργανώσεις
Δυναμική των ομάδων και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
Λήψη αποφάσεων σε περίοδο κρίσης στο σχολείο
Τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών και σχολείο σε κρίσιμες καταστάσεις
Εκφοβισμός στον χώρο εργασίας του σχολείου
Ιατρική μέριμνα και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών στο σχολείο
Διαχείριση κρίσεων και σχολική πραγματικότητα: Από τη θεωρία στην πράξη
Μελέτη περιπτώσεων
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο όρων
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Απεναντίας, η υγεία και η ασφάλεια όλων των μελών μιας σχολικής μονάδας καθώς και το θετικό κλίμα της, είναι σημαντικοί παράγοντες στην αποτελεσματική λειτουργία της. Κατόπιν τούτου, ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής και τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων καλούνται να αξιολογούν όλους τους κινδύνους στους οποίους ενδεχομένως εκτίθενται διδάσκοντες και διδασκόμενοι και να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης και προστασίας από τους πιθανούς κινδύνους. Ταυτόχρονα, τα μέλη της σχολικής κοινότητας θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν άμεσα και έγκυρα οποιοδήποτε ξαφνικό και επικίνδυνο περιστατικό.
Κλειδί σε μια επιτυχή διαχείριση κρίσιμης κατάστασης αποτελεί η δημιουργία και η ανάπτυξη ενός Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσεων (Σ.Α.Κ.) που να περιλαμβάνει:
-την πρόληψη πιθανών κινδύνων στον εργασιακό χώρο του σχολείου και τη δημιουργία σχεδίων για κάθε περίπτωση κινδύνου κρίσης,
-την κατάλληλη προετοιμασία-ετοιμότητα του σχολείου αντιμετώπισης μιας κρίσης, μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης και πρακτικής εξάσκησης των μελών της σχολικής μονάδας σε ζητήματα κρίσης και της εξασφάλισης του απαραίτητου εξοπλισμού,
-την παρέμβαση της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων (Ο.Δ.Κρ.) στην εξέλιξη του κρίσιμου περιστατικού που εμφανίστηκε στο εργασιακό περιβάλλον του σχολείου,
-τις απαραίτητες ενέργειες της διοίκησης για την επαναφορά του σχολείου στην κανονική του λειτουργία, και
-την αποτίμηση των ενεργειών των μελών της Ο.Δ.Κρ., και, ανάλογα με τα αποτελέσματα της αποτίμησης, να προτείνονται αλλαγές στο αρχικό σχέδιο έτσι ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο ετοιμότητας του σχολείου για μελλοντική κρίσιμη κατάσταση. [...]
Περιεχόμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Προσέγγιση στις σχολικές οργανώσεις
Σχολική οργάνωση και περιβάλλον
ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Εννοιολογικό πλαίσιο της διαχείρισης κρίσεων
Διαχείριση κινδύνων σε σχολικές οργανώσεις
Πολιτική διαχείρισης κρίσεων στις σχολικές οργανώσεις
Δυναμική των ομάδων και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
Λήψη αποφάσεων σε περίοδο κρίσης στο σχολείο
Τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών και σχολείο σε κρίσιμες καταστάσεις
Εκφοβισμός στον χώρο εργασίας του σχολείου
Ιατρική μέριμνα και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών στο σχολείο
Διαχείριση κρίσεων και σχολική πραγματικότητα: Από τη θεωρία στην πράξη
Μελέτη περιπτώσεων
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο όρων
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις