Παιχνίδια
40%
Περιγραφή
Πρόκειται για μια επιλογή παιχνιδιών -προσαρμοσμένα
στα σημερινά δεδομένα- από ένα ευρύτερο σύνολο που
συνέλεξε και εξέδωσε ο George O. Draper (επίτροπος
της αμερικάνικης ΧΑΝ), με τον τίτλο Games.
Περιέχει παιχνίδια για το σχολείο, για το σπίτι και τις γιορτές:
παιχνίδια που παίζονται στην ύπαιθρο ή σε άλλες ειδικές
περιστάσεις (όπως για παράδειγμα γύρω από ένα τραπέζι
στη διάρκεια ενός γεύματος). Τα παιχνίδια αυτά χωρίζονται
περαιτέρω, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας, σε παιχνίδια
για μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά.
Αποτελούν ως επί το πλείστον ομαδικά παιχνίδια και
γι' αυτό είναι κατάλληλα για σχολεία, κατασκηνώσεις, παιδικές
γιορτές και άλλου είδους περιστάσεις συνάθροισης παιδιών.
Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές
και γονείς, αλλά και στα ίδια τα παιδιά.
Μπείτε λοιπόν στη σειρά, ανοίξτε στα περιεχόμενα,
οδηγηθείτε στο κατάλληλο κεφάλαιο, ανάλογα με την
περίσταση, διαλέξτε ένα παιχνίδι και ξεκινήστε τον αγώνα,
το κυνηγητό ή το κρυφτό. Νικητές σ' αυτό το παιχνίδι
είναι όλοι οι παίχτες!
Τρία από τα πολλά παιχνίδια:
Σχολικά παιχνίδια, παιχνίδια στην τάξη για μαθητές προσχολικής ηλικίας
πόλη
Οι μαθητές της τάξης χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα διαλέγει μια δραστηριότητα που θα αναπαραστήσει, όπως το κόψιμο ξύλων, το πλύσιμο ρούχων κλπ., και την παρουσιάζει.
Η άλλη ομάδα έχει πέντε ευκαιρίες να μαντέψει τι προσπαθούν να αναπαραστήσουν. Αν δεν το καταφέρουν, πρέπει να παραχωρήσουν έναν από τους παίχτες τους στην άλλη ομάδα. Στη συνέχεια, η ίδια ομάδα αναπαριστά ξανά μια δραστηριότητα.
Όταν μια ομάδα παρουσιάζει μια δραστηριότητα, χρησιμοποιείται ο παρακάτω διάλογος:
Πρώτη ομάδα: Να 'μαστε.
Δεύτερη ομάδα: Κι από πούθε έρχεστε;
Πρώτη ομάδα: Απ' την Πόλη.
Δεύτερη ομάδα: Και τι φτιάχνετε;
Πρώτη ομάδα: Βαπόρι.
Δεύτερη ομάδα: Και πώς φτιάχνεται;
Η πρώτη ομάδα αναπαριστά τη δραστηριότητα.
Παιχνίδια στην τάξη για μαθητές γυμνασίου και λυκείου
Aγώνας γραμματικής
Οι μαθητές κάθε σειράς αποτελούν μια ομάδα. Αυτοί που κά-θονται στα πρώτα θρανία παίρνουν από ένα κομμάτι κιμωλία. Μόλις δοθεί το σήμα της εκκίνησης,
ο μαθητής με την κιμωλία τρέχει στον πίνακα και γράφει την πρώτη λέξη μιας πρότασης. Στη συνέχεια, επιστρέφει στη θέση του και δίνει την κιμωλία στο δεύτερο ο οποίος γράφει τη δεύτερη λέξη της πρότασης. Ο τρίτος γράφει την τρίτη λέξη κ.ο.κ., ώσπου να γραφτεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Ο μαθητής που κάθεται στο τελευταίο θρανίο πρέπει να γράψει την τελευταία λέξη και να επιστρέψει στη θέση του, τελειώνοντας έτσι τον αγώνα.
Η ομάδα που τελειώνει πρώτη κερδίζει 25 βαθμούς. Άλλους 25 βαθμούς παίρνει κάθε ομάδα για σωστή ορθογραφία, άλλους τόσους η ομάδα που έκανε τα καλύτερα γράμματα και τέλος 25 ακόμα βαθμοί δίνονται για την καλύτερη σύνθεση της πρότασης.
Κοινωνικά παιχνίδια για λίγο πιο μεγάλους
Παρομοιώσεις
Ένας παίχτης σκέφτεται ένα αντικείμενο και, χωρίς να το αποκαλύψει στους υπόλοιπους, τους ρωτάει έναν έναν: Σαν τι είναι αυτό που έχω στο μυαλό μου;
Ο πρώτος απ' αυτούς, που φυσικά δεν έχει ιδέα τι έχει στο μυαλό του ο αρχηγός, λέει: Σαν αστέρι. Ο δεύτερος απαντάει, σαν βιβλίο κ.ο.κ., ώστε όλοι να απαντήσουν στην ερώτηση του αρχηγού. Τότε ο αρχηγός λέει στους υπόλοιπους το αντικείμενο που είχε στο μυαλό του, που ήταν, ας πούμε, για παράδειγμα, ένα στυλό. Ρωτάει τότε τον πρώτο παίχτη που είπε ότι είναι σαν αστέρι, γιατί ένα στυλό μπορεί να είναι σαν αστέρι. Τότε αυτός πρέπει να βρει κάποιο λόγο γι' αυτό που είπε κι απαντάει:
Το στυλό είναι σαν αστέρι, διότι μπορεί να φωτίσει τον κόσμο. Ο επόμενος λέει:
Το στυλό είναι σαν βιβλίο, διότι μπορεί να μεταφέρει σκέψεις κ.ο.κ. Κατ' αυτόν τον τρόπο, ο κάθε παίχτης πρέπει να δικαιολογήσει την προηγούμενη απάντησή του. Αυτό απαιτεί ευστροφία και φαντασία από την πλευρά των παιχτών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις