0
Your Καλαθι
Σχεδιασμός καταστημάτων Ι (2ος τόμος)
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Στον τόμο αυτόν παρουσιάζονται οι πιο πρόσφατες εξελίξεις της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής στο χώρο του σχεδιασμού καταστημάτων. Προτάσεις για καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, κοσμηματοπωλεία, κ.ά. Όλες οι μελέτες εξετάζονται αναλυτικά, με βιογραφικά στοιχεία των δημιουργών, λεπτομερή παρουσίαση της σύνθεσης και των τεχνικών και με μεγάλο αριθμό σχεδίων και φωτογραφιών.
Ο παρών τόμος, που αναφέρεται στο σχεδιασμό των καταστημάτων, παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας παρατηρείται ένας πολλαπλασιασμός και μια διαρκώς αυξανόμενη εξειδίκευση των εμπορικών καταστημάτων που οδηγεί σε νέες μορφές ανταγωνισμού. Έτσι ο πωλητής δεν ενδιαφέρεται πλέον μόνο για το άμεσο κέρδος ή τις τιμές των προσφερομένων προϊόντων, αλλά και για το περιβάλλον που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του καταστήματος, τον τρόπο έκθεσης και τη γενικότερη εικόνα που προβάλλει ο χώρος ως σημείο αναφοράς μέσα στον αστικό ιστό. Αυτές οι διαδικασίες δεν αφορούν μόνο τα καταστήματα πολυτελείας ένδυσης και υπόδησης, κοσμημάτων και ειδών δώρων, που παραδοσιακά έδιναν έμφαση στο σχεδιασμό τους, αλλά και πολυάριθμες νέες κατηγορίες καταστημάτων που εισέρχονται στο παιχνίδι: τρόφιμα, καθημερινά ρούχα, μηχανήματα, βιβλιοπωλεία και άλλα αντικείμενα γενικής χρήσης. Οι παράμετροι του σχεδιασμού έχουν επίσης διαφοροποιηθεί. Η λειτουργικότητα της διευθέτησης παραμένει μία σημαντική παράμετρος ιδιαίτερα σε χώρους που συχνά έχουν μικρές διαστάσεις και προβλήματα τα οποία προκύπτουν από το σχήμα τους ή τη θέση τους. Ωστόσο πέρα από τη λειτουργία παρατηρείται μία διαντίδραση των μορφών που υιοθετούνται με την επιδιωκόμενη προβολή των συγκεκριμένων προϊόντων που πωλούνται, τη δημιουργία μιας εικόνας για την εταιρεία, αλλά και την προσωπικότητα του σχεδιαστή. Όλα αυτά, μέσα από διαφορετικούς δρόμους καθορίζουν τη γεωμετρική οργάνωση του χώρου, που επίσης εξαρτάται άμεσα από το δημόσιο χώρο της πόλης, καθώς το κατάστημα είναι κατά κάποιο τρόπο μια προέκτασή του, ένας τόπος που προσκαλεί τον περαστικό να τον επισκεφθεί. Ο διάλογος με το αστικό περιβάλλον, και το κτίριο στο οποίο εντάσσεται, φανερώνει τη σημασία της διευθέτησης της εισόδου και της "βιτρίνας", που τείνει στις μέρες μας να επεκτείνεται προς το σύνολο του εσωτερικού χώρου του καταστήματος.
Ο παρών τόμος, που αναφέρεται στο σχεδιασμό των καταστημάτων, παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας παρατηρείται ένας πολλαπλασιασμός και μια διαρκώς αυξανόμενη εξειδίκευση των εμπορικών καταστημάτων που οδηγεί σε νέες μορφές ανταγωνισμού. Έτσι ο πωλητής δεν ενδιαφέρεται πλέον μόνο για το άμεσο κέρδος ή τις τιμές των προσφερομένων προϊόντων, αλλά και για το περιβάλλον που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του καταστήματος, τον τρόπο έκθεσης και τη γενικότερη εικόνα που προβάλλει ο χώρος ως σημείο αναφοράς μέσα στον αστικό ιστό. Αυτές οι διαδικασίες δεν αφορούν μόνο τα καταστήματα πολυτελείας ένδυσης και υπόδησης, κοσμημάτων και ειδών δώρων, που παραδοσιακά έδιναν έμφαση στο σχεδιασμό τους, αλλά και πολυάριθμες νέες κατηγορίες καταστημάτων που εισέρχονται στο παιχνίδι: τρόφιμα, καθημερινά ρούχα, μηχανήματα, βιβλιοπωλεία και άλλα αντικείμενα γενικής χρήσης. Οι παράμετροι του σχεδιασμού έχουν επίσης διαφοροποιηθεί. Η λειτουργικότητα της διευθέτησης παραμένει μία σημαντική παράμετρος ιδιαίτερα σε χώρους που συχνά έχουν μικρές διαστάσεις και προβλήματα τα οποία προκύπτουν από το σχήμα τους ή τη θέση τους. Ωστόσο πέρα από τη λειτουργία παρατηρείται μία διαντίδραση των μορφών που υιοθετούνται με την επιδιωκόμενη προβολή των συγκεκριμένων προϊόντων που πωλούνται, τη δημιουργία μιας εικόνας για την εταιρεία, αλλά και την προσωπικότητα του σχεδιαστή. Όλα αυτά, μέσα από διαφορετικούς δρόμους καθορίζουν τη γεωμετρική οργάνωση του χώρου, που επίσης εξαρτάται άμεσα από το δημόσιο χώρο της πόλης, καθώς το κατάστημα είναι κατά κάποιο τρόπο μια προέκτασή του, ένας τόπος που προσκαλεί τον περαστικό να τον επισκεφθεί. Ο διάλογος με το αστικό περιβάλλον, και το κτίριο στο οποίο εντάσσεται, φανερώνει τη σημασία της διευθέτησης της εισόδου και της "βιτρίνας", που τείνει στις μέρες μας να επεκτείνεται προς το σύνολο του εσωτερικού χώρου του καταστήματος.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις