Είδωλο φωτογραφικό 26
30%
Περιγραφή
Το χρώμα στην φωτογραφία
Η φωτογραφία γεννήθηκε μονοχρωματική. Οι ασπρόμαυρες και οι μονοχρωματικές αποχρώσεις καθιέρωσαν την αρχική ταυτότητα της φωτογραφίας.
Έπειτα τα ανήσυχα πνεύματα, οι ερευνητές φωτογράφοι, αναζητώντας αρχικά τον ρεαλισμό και στην συνέχεια άλλο ένα μέσο έκφρασης, μετά από πολλούς πειραματισμούς κατόρθωσαν να καταγράψουν το χρώμα.
Η έγχρωμη φωτογραφία καθιερώθηκε και αγαπήθηκε, κυρίως από όσους χρησιμοποιούσαν το μέσο σε εφαρμογές (επαγγελματική φωτογραφία, αναμνηστική κ.τ.λ.).
Η τεράστια διάδοση και οι πολλαπλές χρήσεις της έγχρωμης φωτογραφίας δημιούργησαν ως αντίδραση, ένα μεγάλο ρεύμα προς την ασπρόμαυρη φωτογραφία. Έτσι η ασπρόμαυρη φωτογραφία καθιερώθηκε στον καλλιτεχνικό χώρο. «Αντίδραση στην αντίδραση» επανέφερε το χρώμα στην φωτογραφική τέχνη, σε ρεαλιστικές απεικονίσεις, αλλά και σε κάθε λογής δημιουργική χρήση.
Το τεύχος αυτό προσπαθεί να παρουσιάσει μια σειρά από διαφορετικές εφαρμογές του χρώματος, μέσα από τις ξεχωριστές φωτογραφικές δουλειές και τα κείμενα των φωτογράφων, που φιλοξενούνται στις σελίδες του.
ο εκδότης Τάσος Σχίζας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Για το χρώμα
Από τον Βασίλη Καρκατσέλη, σελ. 12
Μίξη χρωμάτων - φωτισμός παραστάσεων και συναυλιών
Από τον Νικόλαο Μπέντα, σελ. 16
Το αόρατο χρώμα
Από τον Τάσο Σχίζα, σελ. 20
Ψηφιακά αρχεία - χρώμα και αναπαραγωγή
Από τον Σωτήρη Σούλη, σελ. 24
Ψηφιακές δημιουργίες με «χρώμα»
Από τον Τάσο Σχίζα, σελ. 28
Κυκλάδες
Από τον Αργύρη Λιαπόπουλο, σελ. 32
Φωτογραφίζοντας με έγχρωμο υπέρυθρο θετικό φιλμ
Από τον Γιώργο Ελευθεριάδη, σελ. 36
Αντώνης Καρύδης, συνέντευξη μ' έναν φανατικά υπέρυθρο φωτογράφο, σελ. 40
White balance
Από τον Γιάννη Στρατουδάκη, σελ. 46
Βιο-μένω χρώμα
Από τον Γιώργο Κατσάγγελο, σελ. 48
Cross process
Κείμενο: Φώτης Παλαιολόγος
Φωτογραφίες: Αννα Πουγαρίδου, σελ. 52
Όνειρα και εφιάλτες
Από τον Φώτη Παλαιολόγο, σελ. 56
Υδρόχρωμα
Από τον Βασίλη Μπακαλούδη, σελ. 60
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις