0
Your Καλαθι
Πόλοκ Τζάκσον
Περιγραφή
[...]Ο χώρος δεν επιτρέπει εδώ να αναφερθούμε εκτενέστερα στην επίδραση που άσκησε ο Πόλοκ σε καλλιτέχνες όπως οι Λίντα Βένγκλις, Ίβα Έσε, Μπράις Μάρντεν, Τζούλιαν Σνάμπελ, Ρόμπερτ Σμίθσον, κ.ά. Αρκεί ίσως να παρεθέσει κανείς δύο γεγονότα, που δείχνουν πως ακόμη και σήμερα, περισσότερο από 50 χρόνια αργότερα, ο Πόλοκ εξακολουθεί ν' αποτελεί εν πολλοίς ένα είδος αρχέτυπου του μοντέρνου καλλιτέχνη: για το έργο του Αχυρώνας ο γερμανός φωτογράφος Τόμας Ντέμαντ κατασκεύασε μια χάρτινη μακέτα του θρυλικού αχυρώνα-εργαστηρίου του Πόλοκ, την οποία και φωτογράφισε, ενώ ανάλογες αναφορές στο έργο του Πόλοκ Ένα: Αριθμός 31, 1950 είναι ευδιάκριτος και στο έργο του Αντρέας Γκούρσκι. O.T.VI. Αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι βρίσκονται στον αντίποδα της χειρονομιακής τέχνης του Πόλοκ, δεν είναι τυχαία η επιλογή του συγκεκριμένου καλλιτέχνη ως σημείου αναφοράς -έστω και κατ' αντιπαράθεση.[...]Περισσότερο ίσως απ' ό,τι οποιοσδήποτε άλλος ζωγράφος, ο Πόλοκ σφράγισε με το έργο του τις εξελίξεις στην τέχνη της περιόδου μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Με τον Πόλοκ η υποκειμενικότητα του καλλιτέχνη έφτασε στα έσχατα όριά της και η παραδοσιακή αντίληψη για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει ένας ζωγράφος αμφισβητήθηκε ριζικά. Ο ίδιος ο Πόλοκ φαίνεται ότι είχε αντιληφθεί ότι εξωθούσε στα άκρα τη νέα αυτή αντίληψη για τα όρια και το χαρακτήρα της ζωγραφικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια μέρα, θέλοντας να ακούσει τη γνώμη της Λη Κράσνερ για τον πίνακά του, δεν της ζήτησε να του πει αν τον έβρισκε «καλό» ή «κακό», αλλά αρκέστηκε να τη ρωτήσει:«Είναι η όχι ζωγραφική;».
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις