0
Your Καλαθι
Η αρπαγή του Γανυμήδη
Έκπτωση
40%
40%
Περιγραφή
Με αφορμή τον ελληνικό μύθο, ο Φερναντέζ δημιουργεί ένα μοναδικό στο είδος του δοκίμιο-επανάσταση εναντίον των προτύπων του συστήματος, όπου υπερασπίζεται το δικαίωμα των ομοφυλοφίλων να ανήκουν στην κοινωνία. Αναλύει και τεκμηριώνει τις διώξεις τους, που ξεκίνησαν τον 19ο αιώνα και οφείλονται σε οικονομικούς και πολιτικούς λόγους. Αναφέρει μερικά από τα πιο λαμπρά πνεύματα (ποιητές, ζωγράφους, συνθέτες, συγγραφείς και κινηματογραφιστές), οι οποίοι έπλεξαν ένα δίχτυ έργων που μπορεί στο εξής να χρησιμεύσει ως ενθάρρυνση για να πάψει αυτή η κοινωνική κατηγορία να βρίσκεται στο περιθώριο.
Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο Γανυμήδης ήταν ο πιο όμορφος έφηβος που ζούσε πάνω στη γη. Ο Δίας, ο πρώτος των θεών, τον ερωτεύτηκε και πήρε τη μορφή αετού για να τον ανεβάσει μαζί του στον ουρανό. Η αρπαγή του Γανυμήδη παρέμεινε σύμβολο μιας τόλμης αναγκαίας για έναν έρωτα που παραβιάζει τους κοινούς κανόνες.
Την εποχή που ήμουν φοιτητής, οι λέξεις ομοφυλόφιλος και παρίας ήταν συνώνυμες. Από τους άνδρες και τις γυναίκες της γενιάς μου έλειπε το εξής: η δυνατότητα να ανακαλύψουν, στα πρότυπα που ολόκληρος ο κόσμος θαυμάζει και παραδέχεται ως μεγαλοφυΐες, τη νομιμοποίηση προτιμήσεων και αισθημάτων που η κοινή γνώμη κατακρίνει χαρακτηρίζοντας τα "αντίθετα προς τη φύση". Ήταν λοιπόν καιρός να δείξουμε, για να μην αισθάνεται πια κανείς σήμερα τη μοναξιά και τη στενοχώρια που απορρέουν από τη συνειδητοποίηση ότι ανήκει στο περιθώριο, ότι αφ' ενός μεν οι διώξεις των ομοφυλοφίλων που ξεκίνησαν τον 19ο αιώνα οφείλονται αποκλειστικά σε οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, αφ' ετέρου δε ότι μερικά από τα πιο λαμπρά πνεύματα της ιστορίας, από τους μεγαλύτερους ποιητές και συγγραφείς, συνθέτες, ζωγράφους και κινηματογραφιστές όλων των εποχών, από τη Σαπφώ ως τον Πλάτωνα, από τον Γουΐτμαν ως τον Καβάφη, από τον Μέλβιλ ως τη Γιουρσενάρ, από τον Καραβάτζιο ως τον Νταβίντ, από τον Μότσαρτ ως τον Σούμπερτ, από τον Αϊζενστάιν ως τον Βισκόντι, έπλεξαν ένα δίχτυ έργων που μπορούν στο εξής να χρησιμεύσουν ως κουλτούρα, δηλαδή ως παράδειγμα και ως ενθάρρυνση.
Πολύ περισσότερο από τις πατερναλιστικές και υποκριτικές αφέσεις αμαρτιών που δίνουν οι ψυχίατροι και οι ψυχαναλυτές εδώ και εκατό χρόνια, αληθινή απάτη του καιρού μας, που ξεσκεπάζεται εδώ σε ένα ανεκδοτολόγιο ανοησιών που προκαλεί τη θυμηδία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΦΥΣΗ Ή ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: ΜΕΡΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ
Η ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΥΝΟΥΧΩΝ
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ο ΑΛΛΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΛΗΘΗ
ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΓΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, Ο ΗΡΩΑΣ-ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΤΟ ΑΝΤΡΙΚΟ ΓΥΜΝΟ ΣΤΗ ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Ο ΣΟΥΜΠΕΡΤ ΜΠΡΟΣΤΑ Σ' ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΜΠΙΡΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΤΣΑΡΤ ΣΤΟΝ ΜΠΡΙΤΤΕΝ Η Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ Ν' ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΗΡΩΕΣ ΟΠΕΡΑΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ
ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ: ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ
ΜΩΡΙΣ: ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ
Ο ΔΟΝ ΖΟΥΝ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΛΑΝ
ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΜΙΣΙΜΑ;
ΖΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: ΔΥΟ ΗΡΩΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
Η ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΣΤΟ AIDS
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΡΓΚΕΙ ΑΙΖΕΝΣΤΑΙΝ ΣΤΟΝ ΤΖΕΗΜΣ ΑΙΒΟΡΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΝΤΡΟ ΑΛΜΟΝΤΟΒΑΡ
Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο Γανυμήδης ήταν ο πιο όμορφος έφηβος που ζούσε πάνω στη γη. Ο Δίας, ο πρώτος των θεών, τον ερωτεύτηκε και πήρε τη μορφή αετού για να τον ανεβάσει μαζί του στον ουρανό. Η αρπαγή του Γανυμήδη παρέμεινε σύμβολο μιας τόλμης αναγκαίας για έναν έρωτα που παραβιάζει τους κοινούς κανόνες.
Την εποχή που ήμουν φοιτητής, οι λέξεις ομοφυλόφιλος και παρίας ήταν συνώνυμες. Από τους άνδρες και τις γυναίκες της γενιάς μου έλειπε το εξής: η δυνατότητα να ανακαλύψουν, στα πρότυπα που ολόκληρος ο κόσμος θαυμάζει και παραδέχεται ως μεγαλοφυΐες, τη νομιμοποίηση προτιμήσεων και αισθημάτων που η κοινή γνώμη κατακρίνει χαρακτηρίζοντας τα "αντίθετα προς τη φύση". Ήταν λοιπόν καιρός να δείξουμε, για να μην αισθάνεται πια κανείς σήμερα τη μοναξιά και τη στενοχώρια που απορρέουν από τη συνειδητοποίηση ότι ανήκει στο περιθώριο, ότι αφ' ενός μεν οι διώξεις των ομοφυλοφίλων που ξεκίνησαν τον 19ο αιώνα οφείλονται αποκλειστικά σε οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, αφ' ετέρου δε ότι μερικά από τα πιο λαμπρά πνεύματα της ιστορίας, από τους μεγαλύτερους ποιητές και συγγραφείς, συνθέτες, ζωγράφους και κινηματογραφιστές όλων των εποχών, από τη Σαπφώ ως τον Πλάτωνα, από τον Γουΐτμαν ως τον Καβάφη, από τον Μέλβιλ ως τη Γιουρσενάρ, από τον Καραβάτζιο ως τον Νταβίντ, από τον Μότσαρτ ως τον Σούμπερτ, από τον Αϊζενστάιν ως τον Βισκόντι, έπλεξαν ένα δίχτυ έργων που μπορούν στο εξής να χρησιμεύσουν ως κουλτούρα, δηλαδή ως παράδειγμα και ως ενθάρρυνση.
Πολύ περισσότερο από τις πατερναλιστικές και υποκριτικές αφέσεις αμαρτιών που δίνουν οι ψυχίατροι και οι ψυχαναλυτές εδώ και εκατό χρόνια, αληθινή απάτη του καιρού μας, που ξεσκεπάζεται εδώ σε ένα ανεκδοτολόγιο ανοησιών που προκαλεί τη θυμηδία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΦΥΣΗ Ή ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: ΜΕΡΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ
Η ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΥΝΟΥΧΩΝ
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ο ΑΛΛΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΛΗΘΗ
ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΓΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, Ο ΗΡΩΑΣ-ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΤΟ ΑΝΤΡΙΚΟ ΓΥΜΝΟ ΣΤΗ ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Ο ΣΟΥΜΠΕΡΤ ΜΠΡΟΣΤΑ Σ' ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΜΠΙΡΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΤΣΑΡΤ ΣΤΟΝ ΜΠΡΙΤΤΕΝ Η Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ Ν' ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΗΡΩΕΣ ΟΠΕΡΑΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ
ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ: ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ
ΜΩΡΙΣ: ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ
Ο ΔΟΝ ΖΟΥΝ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΛΑΝ
ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΜΙΣΙΜΑ;
ΖΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: ΔΥΟ ΗΡΩΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
Η ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΣΤΟ AIDS
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΡΓΚΕΙ ΑΙΖΕΝΣΤΑΙΝ ΣΤΟΝ ΤΖΕΗΜΣ ΑΙΒΟΡΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΝΤΡΟ ΑΛΜΟΝΤΟΒΑΡ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις