0
Your Καλαθι
Τι είναι ένας συγγραφέας;
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να συνοψιστούν το εύρος και το
βάθος των ερωτημάτων που θέτει ο Michel Fou cault στη διάλεξή του
«Τι είναι ένας συγγραφέας;» (1969), από την περίληψη που έδωσε ο
ίδιος, για να αναδείξει την α διαφορία απέναντι στο υποκείμενο της
γραφής ως αναγκαία προϋπόθεση για την εγγραφή της κριτικής ως
ιστορικοποίηση των κοινωνικών σχέσεων:
«1) Το όνομα του συγγραφέα: η αντιμετώπισή του εν είδει καθορισμένης
περιγραφής είναι ανέφικτη? αδυνατούμε, επίσης, να το αντιμετωπίσουμε ως ένα σύνηθες κύριο ό νομα.
2) Η σχέση οικειοποίησης: ο συγγραφέας δεν έχει α κριβώς ούτε την ιδιοκτησία των κειμένων του ούτε την ευθύνη γι’ αυτά? δεν είναι ούτε παραγωγός τους ούτε επινοητής τους. Ποια η φύση της speech-act που επιτρέπει να πούμε ότι υπάρχει έργο; 3) Η σχέση απόδοσης: ο συγγραφέας είναι αναμφίβολα εκείνος στον οποίο μπορούμε να αποδώσουμε ό,τι ειπώθηκε και ό,τι γράφηκε. Αλ λά η απόδοση –ακόμη και όταν πρόκειται για έναν γνωστό συγγραφέα– είναι αποτέλεσμα περίπλοκων κριτικών διεργασιών, σπάνια δικαιολογημένων. Η αβεβαιότητα του opus.
4) H θέση του συγγραφέα: θέση του συγγραφέα μέσα στο βιβλίο (χρήση των «μετασχηματιστών», λειτουργίες των προ λόγων, ομοιώματα του γραφέα, του
απαγγέλοντος, του έμπιστου ακροατή, του συγγραφέα α πομνημονευμάτων) [...].»
βάθος των ερωτημάτων που θέτει ο Michel Fou cault στη διάλεξή του
«Τι είναι ένας συγγραφέας;» (1969), από την περίληψη που έδωσε ο
ίδιος, για να αναδείξει την α διαφορία απέναντι στο υποκείμενο της
γραφής ως αναγκαία προϋπόθεση για την εγγραφή της κριτικής ως
ιστορικοποίηση των κοινωνικών σχέσεων:
«1) Το όνομα του συγγραφέα: η αντιμετώπισή του εν είδει καθορισμένης
περιγραφής είναι ανέφικτη? αδυνατούμε, επίσης, να το αντιμετωπίσουμε ως ένα σύνηθες κύριο ό νομα.
2) Η σχέση οικειοποίησης: ο συγγραφέας δεν έχει α κριβώς ούτε την ιδιοκτησία των κειμένων του ούτε την ευθύνη γι’ αυτά? δεν είναι ούτε παραγωγός τους ούτε επινοητής τους. Ποια η φύση της speech-act που επιτρέπει να πούμε ότι υπάρχει έργο; 3) Η σχέση απόδοσης: ο συγγραφέας είναι αναμφίβολα εκείνος στον οποίο μπορούμε να αποδώσουμε ό,τι ειπώθηκε και ό,τι γράφηκε. Αλ λά η απόδοση –ακόμη και όταν πρόκειται για έναν γνωστό συγγραφέα– είναι αποτέλεσμα περίπλοκων κριτικών διεργασιών, σπάνια δικαιολογημένων. Η αβεβαιότητα του opus.
4) H θέση του συγγραφέα: θέση του συγγραφέα μέσα στο βιβλίο (χρήση των «μετασχηματιστών», λειτουργίες των προ λόγων, ομοιώματα του γραφέα, του
απαγγέλοντος, του έμπιστου ακροατή, του συγγραφέα α πομνημονευμάτων) [...].»
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις