0
Your Καλαθι
Ημερολόγιο τέχνης 1945-2017
Η περιπέτεια μιας συλλογής
Περιγραφή
"Το Ημερολόγιο Τέχνης του Βλάση Φρυσίρα έχει πολλούς πρωταγωνιστές. Καταρχάς την ίδια τη συλλογή και την περιπέτεια συγκρότησής της. Τους καλλιτέχνες και τα έργα τους. Τους θεατές της. Διάσημους και μη. Το Μουσείο που τη στεγάζει. Το κτίριο με τη βουβή ιστορία του. Που υποδέχεται πάντα ολόφωτο και με την ίδια προσμονή υποψιασμένα και ανυποψίαστα βλέμματα. Κυρίως όμως, τον άνθρωπο πίσω απ' όλα αυτά. Όσα καθόρισαν τον ίδιο και τις επιλογές του. Και εκείνους που τον στήριξαν και τον στηρίζουν στην υλοποίηση του δημιουργικού του πάθους. Πάθος που σε τελική ανάλυση υπερασπίζεται μια ζωγραφική ζωντανή, ανθρωποκεντρική, παραστατική, σκοτεινή και πολύχρωμη, μελαγχολική κι ελπιδοφόρα. Χωρίς να προεξοφλεί το μέλλον της. Αντιμετωπίζοντάς την, όμως, με όρους μέλλοντος. (ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΑΤΟΣ)
"Γράφοντας αυτό το χρονικό ο Βλάσης Φρυσίρας, δεν αφήνει αμφιβολίες αν υπάρχει ιστορία και αν υπάρχουν δημιουργοί της. Η επιθυμία και η θέληση οδηγούν τις πράξεις των ανθρώπων. Και όταν υπάρχει επιθυμία ισχυρή, ανάλογες είναι και οι πράξεις. Έτσι χαρακτηρίζουμε κάποιον ισχυρό, από τις πράξεις του. Η συλλογή του τόσο σπάνιου ανθρώπου Βλάση Φρυσίρα, τον οποίο χαρακτηρίζει ιδιαιτέρως η θεληματικότητα, είναι το αποτέλεσμα επιθυμίας-πάθους, που τόσο εύχονται να υπάρχει εκεί έξω στον κόσμο οι καλλιτέχνες. Ο ιδεώδης θεατής μαζί με τον ισχυρό άντρα σε ένα πρόσωπο. Όχι ένας αγοραστής αλλά ένα ισχυρό στήριγμα για το όφελος της τέχνης και των καλλιτεχνών, ενάντια στην αγοραία πεποίθηση του ανώφελου της τέχνης. Όπως τον γνώρισα έτσι παραμένει, πατρικός και στέρεος. Με φυσικό τρόπο άνοιξε την ακτίνα δράσης του σε όλη την Ευρώπη και έκανε σώμα ενιαίο τη νέα ελληνική ζωγραφική και τη νέα ζωγραφική των Ευρωπαίων καλλιτεχνών, για πρώτη και μοναδική φορά. Συναντήθηκε με τους πιο ξεχωριστούς και ιδιαίτερους ανθρώπους της ηπείρου κάνοντας μια συλλογή έργων τους. Μεγάλης χειρονομίας άνθρωπος, κατά την ταπεινή μου γνώμη.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΑΟΥΛΑΣ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ
Ο ΣΥΛΛΕΚΤΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ: ΕΝ ΑΡΧΗ
Η ΖΩΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΣΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ
Ο ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ & Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ
Ο ΠΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗΣ
ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ: ΠΑΡΙΣΙΝΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΗ ΑΓΟΡΑ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON JEAN CLAIR
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ
ΗΜΕΡΕΣ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON DADO
ΑΝΕΚΔΟΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΣΙΑΣΜΟΥ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON ANDREA MARTINELLI
Η SUSAN HAY ΚΑΙ Ο ΝΤΙΚΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ
ΠΑΡΙΣΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΗ ΒΕΡΟΥΚΑ
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ME TON BRYAN ROBERTSON
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON EMIEL VERANNEMAN
ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2001
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2002
ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ
ANDREA MARTINELLI: ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙ
ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥΛΑ
ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON EDWARD LUCIE SMITH
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ TOY 2003
TO ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΟΤΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
"ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ"
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2005
Η ΕΚΘΕΣΗ RICHTER
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2006
Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΟΡΕΑ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΕΚΙΝΟ
Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗΣ
ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ "ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΜΠΛΟΚ" ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΜΟΥΣΙΚΗ
Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟΥ ΕΔΟΥΑΡΔΟΥ ΣΑΚΑΓΙΑΝ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2010
Η ΓΥΜΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2011
Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΜΑΚΡΗ
ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ ΤΙΝΕΪ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2013 ΚΑΙ ΤΟΥ 2014
ΕΚΕΙΝΕΣ / ELLES
Η ΕΚΘΕΣΗ TOY SIMON PASIEKA
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΙΑΡΚΕΙ ΠΟΛΥ
ΧΟΡΗΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΒΑΖΩ
ΥΑΛΟΥ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
ΕΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
ΤΟ "ΓΑΒΑΛΟΔΙΚΕΙΟ"
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ
"Γράφοντας αυτό το χρονικό ο Βλάσης Φρυσίρας, δεν αφήνει αμφιβολίες αν υπάρχει ιστορία και αν υπάρχουν δημιουργοί της. Η επιθυμία και η θέληση οδηγούν τις πράξεις των ανθρώπων. Και όταν υπάρχει επιθυμία ισχυρή, ανάλογες είναι και οι πράξεις. Έτσι χαρακτηρίζουμε κάποιον ισχυρό, από τις πράξεις του. Η συλλογή του τόσο σπάνιου ανθρώπου Βλάση Φρυσίρα, τον οποίο χαρακτηρίζει ιδιαιτέρως η θεληματικότητα, είναι το αποτέλεσμα επιθυμίας-πάθους, που τόσο εύχονται να υπάρχει εκεί έξω στον κόσμο οι καλλιτέχνες. Ο ιδεώδης θεατής μαζί με τον ισχυρό άντρα σε ένα πρόσωπο. Όχι ένας αγοραστής αλλά ένα ισχυρό στήριγμα για το όφελος της τέχνης και των καλλιτεχνών, ενάντια στην αγοραία πεποίθηση του ανώφελου της τέχνης. Όπως τον γνώρισα έτσι παραμένει, πατρικός και στέρεος. Με φυσικό τρόπο άνοιξε την ακτίνα δράσης του σε όλη την Ευρώπη και έκανε σώμα ενιαίο τη νέα ελληνική ζωγραφική και τη νέα ζωγραφική των Ευρωπαίων καλλιτεχνών, για πρώτη και μοναδική φορά. Συναντήθηκε με τους πιο ξεχωριστούς και ιδιαίτερους ανθρώπους της ηπείρου κάνοντας μια συλλογή έργων τους. Μεγάλης χειρονομίας άνθρωπος, κατά την ταπεινή μου γνώμη.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΑΟΥΛΑΣ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ
Ο ΣΥΛΛΕΚΤΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ: ΕΝ ΑΡΧΗ
Η ΖΩΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΣΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ
Ο ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ & Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ
Ο ΠΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗΣ
ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ: ΠΑΡΙΣΙΝΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΗ ΑΓΟΡΑ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON JEAN CLAIR
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ
ΗΜΕΡΕΣ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON DADO
ΑΝΕΚΔΟΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΣΙΑΣΜΟΥ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON ANDREA MARTINELLI
Η SUSAN HAY ΚΑΙ Ο ΝΤΙΚΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ
ΠΑΡΙΣΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΗ ΒΕΡΟΥΚΑ
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ME TON BRYAN ROBERTSON
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON EMIEL VERANNEMAN
ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2001
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2002
ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ
ANDREA MARTINELLI: ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙ
ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥΛΑ
ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ME TON EDWARD LUCIE SMITH
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ TOY 2003
TO ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΟΤΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
"ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ"
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2005
Η ΕΚΘΕΣΗ RICHTER
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2006
Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΟΡΕΑ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΕΚΙΝΟ
Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗΣ
ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ "ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΜΠΛΟΚ" ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΜΟΥΣΙΚΗ
Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟΥ ΕΔΟΥΑΡΔΟΥ ΣΑΚΑΓΙΑΝ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2010
Η ΓΥΜΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2011
Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΜΑΚΡΗ
ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ ΤΙΝΕΪ
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 2013 ΚΑΙ ΤΟΥ 2014
ΕΚΕΙΝΕΣ / ELLES
Η ΕΚΘΕΣΗ TOY SIMON PASIEKA
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΙΑΡΚΕΙ ΠΟΛΥ
ΧΟΡΗΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΒΑΖΩ
ΥΑΛΟΥ ΕΓΚΩΜΙΟΝ
ΕΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
ΤΟ "ΓΑΒΑΛΟΔΙΚΕΙΟ"
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις