0
Your Καλαθι
Ομήρου Ιλιάδα Β Γυμνασίου
Ερωτήσεις- απαντήσεις εισαγωγής
Ανάλυση και δομή των επιλεγμένων ραψωδιών
Στοιχεία επικής τεχνικής
Απαντήσεις στις ερωτήσεις-
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Η κεντρική θέση που κατέχει η διδασκαλία των Ομηρικών επών στο πλαίσιο του Προγράμματος ανθρωπιστικών Σπουδών της Γυμνασιακής βαθμίδας είναι μόνο ενδεικτική της τεράστιας κι ανεκτίμητης αξίας της ποιητικής αυτής δημιουργίας για την παιδεία του Έλληνα μαθητή. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η βαθιά γνώση της Ιλιάδας και της Οδύσσειας αποτέλεσε μέσο εκπολιτισμού για τους Έλληνες, καθώς ο ποιητής αυτός υπήρξε κατά γενική ομολογία "παίδευσις" της Ελλάδος. Παράλληλα, όμως, η επίδραση που άσκησε το έργο του γίνεται εμφανής τόσο στην ευρύτερη ευρωπαϊκή λογοτεχνική παραγωγή και παράδοση όσο και στην τέχνη, ώστε να μη θεωρείται υπερβολική η άποψη ότι έθεσε τις βάσεις του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού. Διαχρονικές αξίες όπως η πατρίδα, η τιμή, η αιδώς, η δίκη, το μέτρο σε συνδυασμό με την ανεπιτήδευτη διάνοια, το υψηλό ύφος και το ρωμαλέο στίχο, που χαρακτηρίζουν την ομηρική δημιουργία, διαμόρφωσαν την κλασική ελληνική σοφία, που αποτελεί διακριτικό γνώρισμα του ανθρωπιστή, του μορφωμένου και του υπεύθυνου πολίτη. Και είναι αυτός ο πολίτης που θα πρέπει να αγωνιστεί σήμερα ενάντια στην πολιτιστική ισοπέδωση και την απαξίωση των ανθρωπιστικών σπουδών, που "μονομαχούν" καθημερινά σώμα με σώμα με τις τεχνικές δεξιότητες και τον μονοδιάστατο άνθρωπο.
Προσπαθώντας, λοιπόν, να προβάλουμε -με δέος και συστολή αλλά και με πολλή αγάπη- τον μαγικό κόσμο του Ομήρου όσο πιο παραστατικά γίνεται στα μάτια των μαθητών, καταθέτουμε το παρόν βοήθημα με την ελπίδα να μη θρηνήσουμε στη "μονομαχία" τον θάνατο της κλασικής παιδείας.
Προσπαθώντας, λοιπόν, να προβάλουμε -με δέος και συστολή αλλά και με πολλή αγάπη- τον μαγικό κόσμο του Ομήρου όσο πιο παραστατικά γίνεται στα μάτια των μαθητών, καταθέτουμε το παρόν βοήθημα με την ελπίδα να μη θρηνήσουμε στη "μονομαχία" τον θάνατο της κλασικής παιδείας.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις