0
Your Καλαθι
Εγχειρίδιο αυτοϋπεράσπισης
Υπέρ Παλαμήδους απολογία - Οδυσσέως κατηγορία
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Με δυνατότητα λήψης αρχείου
Φίλε αναγνώστη το εγχειρίδιο που κρατάς στα χέρια είναι ένα ριψοκίνδυνο άθλημα, που εύχομαι να βοηθήσει τη δίκαιη κρίση να βρίσκει τον δρόμο προς το σχολειό της αλήθειας, που κρυφό κι αυτό, όπως όλα τα πρακτικά μαθήματα που παραδίδονται ως αναγκαία, να φωτίσει τον δρόμο της δύναμης του λόγου. Ισχυρή η δύναμη του λόγου κατά τον Γοργία που, όπως κι εδώ, δανείζει με τη σκυτάλη του το κριτήριο για να στοχοπροσηλώνεται ο αγώνας του ανθρώπου που κάνει εικόνα τα έργα του. Και λέγοντας κριτήριο εννοώ μια μορφή αυτοβελτίωσης και ελέγχου, για να επέλθει μια σωστή κι αληθινή γνώση που ισχύει καθολικά κι όχι αναγκαστικά τελειωτική. Την ώρα αυτήν που μιλάμε, ένα μεγάλο (ακόμα;) άδικο κλέβει τη φυσική ευτυχία των περισσότερων ανθρώπων (με το μικρότερο κακό) και κακοκοσμεί και ιδιοποιείται τα κοινά συμφέροντα και δικαιώματα της ζωής με φθόνο, μπόλικο ιδεαλισμό αναχρονισμού και ιστορικών ανακριβειών - παρουσιάζοντας τα συμβάντα, τα γεγονότα και την ύπαρξη την ίδια ως αληθοφανή, χωρίς ευθύνη κανενός σε κανέναν. Έτσι, θα μπορούσε να επηρεαστεί κάποιος από τη φιλοσοφική ευγλωττία των όσων υπερασπίζεται ο Γοργίας, και δεν την υπερασπίζεται παρασυρόμενος από μια αυθεντία δικανικών στοχασμών, αλλά ερευνώντας την τρέχουσα ανάγκη, την τρέχουσα συνθήκη και ψάχνει λύσεις και αξιοπρεπή διέξοδο τιμής.
Όμως, το κείμενο δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματολογικός χάρτης διάσωσης ή απόδρασης των προδομένων που εξαναγκάζονται να θυσιαστούν ή να συνεχίσουν να παραδίδονται σε δημίους. Είναι και μια εποπτεία κατάθεσης και καταγραφής για όποιον λογίζει να υπερασπιστεί τον εαυτό του εν τιμή και να μοιράσει τη σκυτάλη στον επόμενο που θα χρειαστεί έναν δίκαιο αγώνα. Αφορμή για να προκύψει αυτή η μετάφραση ήταν η ιχνηλάτηση της παραστατικότητας των βακχικών βημάτων (με τη δύναμη της τέχνης) που φαίνονται, κι άλλων που δεν έχουν φανερωθεί ακόμα. Άρα ήταν η ενασχόληση με τον τρόπο που τα δρώμενα-πρόσωπα διατυπώνουν, ισχυρίζονται, επιχειρηματολογούν σ' ένα έργο και δη σε έναν αρχαίο δραματικό αγώνα αναπαράστασης π.χ.. [...]
Φίλε αναγνώστη το εγχειρίδιο που κρατάς στα χέρια είναι ένα ριψοκίνδυνο άθλημα, που εύχομαι να βοηθήσει τη δίκαιη κρίση να βρίσκει τον δρόμο προς το σχολειό της αλήθειας, που κρυφό κι αυτό, όπως όλα τα πρακτικά μαθήματα που παραδίδονται ως αναγκαία, να φωτίσει τον δρόμο της δύναμης του λόγου. Ισχυρή η δύναμη του λόγου κατά τον Γοργία που, όπως κι εδώ, δανείζει με τη σκυτάλη του το κριτήριο για να στοχοπροσηλώνεται ο αγώνας του ανθρώπου που κάνει εικόνα τα έργα του. Και λέγοντας κριτήριο εννοώ μια μορφή αυτοβελτίωσης και ελέγχου, για να επέλθει μια σωστή κι αληθινή γνώση που ισχύει καθολικά κι όχι αναγκαστικά τελειωτική. Την ώρα αυτήν που μιλάμε, ένα μεγάλο (ακόμα;) άδικο κλέβει τη φυσική ευτυχία των περισσότερων ανθρώπων (με το μικρότερο κακό) και κακοκοσμεί και ιδιοποιείται τα κοινά συμφέροντα και δικαιώματα της ζωής με φθόνο, μπόλικο ιδεαλισμό αναχρονισμού και ιστορικών ανακριβειών - παρουσιάζοντας τα συμβάντα, τα γεγονότα και την ύπαρξη την ίδια ως αληθοφανή, χωρίς ευθύνη κανενός σε κανέναν. Έτσι, θα μπορούσε να επηρεαστεί κάποιος από τη φιλοσοφική ευγλωττία των όσων υπερασπίζεται ο Γοργίας, και δεν την υπερασπίζεται παρασυρόμενος από μια αυθεντία δικανικών στοχασμών, αλλά ερευνώντας την τρέχουσα ανάγκη, την τρέχουσα συνθήκη και ψάχνει λύσεις και αξιοπρεπή διέξοδο τιμής.
Όμως, το κείμενο δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματολογικός χάρτης διάσωσης ή απόδρασης των προδομένων που εξαναγκάζονται να θυσιαστούν ή να συνεχίσουν να παραδίδονται σε δημίους. Είναι και μια εποπτεία κατάθεσης και καταγραφής για όποιον λογίζει να υπερασπιστεί τον εαυτό του εν τιμή και να μοιράσει τη σκυτάλη στον επόμενο που θα χρειαστεί έναν δίκαιο αγώνα. Αφορμή για να προκύψει αυτή η μετάφραση ήταν η ιχνηλάτηση της παραστατικότητας των βακχικών βημάτων (με τη δύναμη της τέχνης) που φαίνονται, κι άλλων που δεν έχουν φανερωθεί ακόμα. Άρα ήταν η ενασχόληση με τον τρόπο που τα δρώμενα-πρόσωπα διατυπώνουν, ισχυρίζονται, επιχειρηματολογούν σ' ένα έργο και δη σε έναν αρχαίο δραματικό αγώνα αναπαράστασης π.χ.. [...]
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις