0
Your Καλαθι
Η Διαμόρφωση του Πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η μελέτη της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα συναρτάται άμεσα με τη διεθνή ανάπτυξη και εξέλιξή της και αποτελεί σε κάθε εποχή συνισταμένη της δυναμικής αλληλεπίδρασης των ευρύτερων οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών διεργασιών και συσχετισμών στο πλαίσιο της ιστορικής εξέλιξης του καπιταλισμού. Στο παρόν βιβλίο διερευνάται η διαμόρφωση της εκπαίδευσης ενηλίκων από τη μεταπολεμική περίοδο μέχρι σήμερα ως κοινωνική, ιδεολογική, παιδαγωγική και κρατική πρακτική διεθνώς με έμφαση στις αναπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες και στην Ελλάδα.
Το βιβλίο δομείται με βάση διακριτές ιστορικές περιόδους όπου γίνεται επισκόπηση των σημαντικότερων κοινωνικοπολιτικών γεγονότων και εξελίξεων που διαμορφώνουν και καθορίζουν τις πολιτικές, τους θεσμούς και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης ενηλίκων ως ακαδημαϊκού και επαγγελματικού πεδίου και ως κινητήριας δύναμης κοινωνικών κινημάτων. Επίσης, μελετώνται οι επιδράσεις των μεταβολών αυτών στο περιεχόμενο και τις χρήσεις της έννοιας, όπως και άλλων ταυτόσημων ή/και συναφών εννοιών, καθώς και στη συνδιαμόρφωση των παιδαγωγικών θεωριών και πρακτικών στο πεδίο.
ΠΊΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Η ΔιαμόρφωσΗ τόυ ΠεΔιόυ τΗσ ΕκΠαιΔευσΗσ ΕνΗλικων
4.1.2. Το ξέσπασμα της παγκόσμιας κρίσης και οι πολιτικές
διαχείρισης του χρέους . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
4.2. Οι στρατηγικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη νέα χιλιετία:
Ο παγκόσμιος ιμπεριαλισμός και ο νεοαποικισμός της διά βίου
μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
4.2.1. Ο νεοαποικισμός και η εμπορευματοποίηση της διά βίου
μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
4.2.2. Οι οικονομίες και οι κοινωνίες της γνώσης . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
4.2.3. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές της διά βίου μάθησης
και απασχόλησης στον βωμό της νεοφιλελεύθερης
μακροοικονομικής ανάπτυξης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
4.3. Οι διεθνείς τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων από το 2000
έως σήμερα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3.1. H «τρομακτική συμφωνία» των πολιτικών της εκπαίδευσης
ενηλίκων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3.2. Οι νέες τάσεις στις διεθνείς οργανώσεις εκπαίδευσης
ενηλίκων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
4.3.3. Οι νέες τάσεις στις κρατικές πολιτικές διαφορετικών
χωρών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
4.3.4. Οι θεωρητικές τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων . . . . . . . . . 227
4.4. Η εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα από το 2000 έως σήμερα:
Ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση και διαπιστευτισμός
ή νέο κοινωνικό κίνημα; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
Συμπεράσματα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275
Βιβλιογραφία
Ξενόγλωσση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
Ελληνόγλωσση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
Το βιβλίο δομείται με βάση διακριτές ιστορικές περιόδους όπου γίνεται επισκόπηση των σημαντικότερων κοινωνικοπολιτικών γεγονότων και εξελίξεων που διαμορφώνουν και καθορίζουν τις πολιτικές, τους θεσμούς και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης ενηλίκων ως ακαδημαϊκού και επαγγελματικού πεδίου και ως κινητήριας δύναμης κοινωνικών κινημάτων. Επίσης, μελετώνται οι επιδράσεις των μεταβολών αυτών στο περιεχόμενο και τις χρήσεις της έννοιας, όπως και άλλων ταυτόσημων ή/και συναφών εννοιών, καθώς και στη συνδιαμόρφωση των παιδαγωγικών θεωριών και πρακτικών στο πεδίο.
ΠΊΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Η ΔιαμόρφωσΗ τόυ ΠεΔιόυ τΗσ ΕκΠαιΔευσΗσ ΕνΗλικων
4.1.2. Το ξέσπασμα της παγκόσμιας κρίσης και οι πολιτικές
διαχείρισης του χρέους . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
4.2. Οι στρατηγικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη νέα χιλιετία:
Ο παγκόσμιος ιμπεριαλισμός και ο νεοαποικισμός της διά βίου
μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
4.2.1. Ο νεοαποικισμός και η εμπορευματοποίηση της διά βίου
μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
4.2.2. Οι οικονομίες και οι κοινωνίες της γνώσης . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
4.2.3. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές της διά βίου μάθησης
και απασχόλησης στον βωμό της νεοφιλελεύθερης
μακροοικονομικής ανάπτυξης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
4.3. Οι διεθνείς τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων από το 2000
έως σήμερα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3.1. H «τρομακτική συμφωνία» των πολιτικών της εκπαίδευσης
ενηλίκων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3.2. Οι νέες τάσεις στις διεθνείς οργανώσεις εκπαίδευσης
ενηλίκων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
4.3.3. Οι νέες τάσεις στις κρατικές πολιτικές διαφορετικών
χωρών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
4.3.4. Οι θεωρητικές τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων . . . . . . . . . 227
4.4. Η εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα από το 2000 έως σήμερα:
Ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση και διαπιστευτισμός
ή νέο κοινωνικό κίνημα; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
Συμπεράσματα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275
Βιβλιογραφία
Ξενόγλωσση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
Ελληνόγλωσση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις