0
Your Καλαθι
Αξιοποίηση της γνώσης και των αρχών του Αναλυτικού Προγράμματος στο γλωσσικό μάθημα ...
... και εφαρμογή στην καθημερινή πράξη
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Προγράμματα Σπουδών αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών. Η έρευνα αυτή προσπάθησε να χαρτογραφήσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών, ειδικότερα για το γλωσσικό μάθημα, όπως αυτό προτείνεται από το νέο Π.Σ. (2011), το οποίο βρίσκεται σε ισχύ ως συμπληρωματικός οδηγός, παράλληλα με το επίσημο ΑΠΣ - ΔΕΠΠΣ (2003), αλλά και για τα Α.Π. γενικότερα. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, είκοσι δύο εκπαιδευτικοί του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, κατέθεσαν τις απόψεις, τους προβληματισμούς και την καθημερινότητά τους στη μάχη του εγγραμματισμού των μαθητών τους. Τα εφόδιά τους είναι η εκπαιδευτική εμπειρία, η επιστημολογική τους θέση και η ιδεολογική τους στάση. Τα τελευταία, όπως δείχνει η έρευνα, επηρεάζουν τη διδασκαλία τους αλλά και τη στάση τους απέναντι στις νέες διδακτικές προτάσεις του Π.Σ. (2011). Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από την πολιτεία να τους παρέχει νέα εφόδια, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες προσεγγίσεις μέσω επιμορφώσεων. Η ανάλυση και η επεξεργασία των συνεντεύξεων των εκπαιδευτικών που προέκυψαν από τους οδηγούς συνέντευξης έγινε με την ποιοτική μέθοδο, με απομαγνητοφώνηση των καταγραφών, κωδικοποίηση, ομαδοποίηση και κατανομή σε θεματικούς άξονες. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν και αντιπαραβλήθηκαν με αντίστοιχα παρόμοιων ερευνών, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα ικανά να οδηγήσουν σε μια συζήτηση από την οποία θα γεννηθούν νέα ερευνητικά ερωτήματα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις