0
Your Καλαθι
Κλινική Ψυχολογία και Ψυχοπαθολογία
Μια ψυχαναλυτική προσέγγιση της ψυχικής πραγματικότητας από τη γέννηση έως τη γήρανση
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει τη λογική των διαδικασιών της ψυχικής ζωής σε όλες τις ηλικίες της ζωής, από τη γέννηση έως τη γήρανση.
Οι συγγραφείς, προερχόμενοι από τον χώρο της ψυχαναλυτικής σκέψης, ανατρέχουν κατ’ αρχάς στην ιστορία της ψυχικής πραγματικότητας του υποκειμένου. Στη συνέχεια παρουσιάζουν τις κατά κύριο λόγο ασυνείδητες λογικές πάνω στις οποίες στηρίζονται οι μορφές έκφρασης της ψυχοπαθολογίας. Μελετάται επίσης η συμβολή των νευροεπιστημών στο εν λόγω πεδίο. Τέλος, μια προβολική προσέγγιση ολοκληρώνει την ολιστική αυτή προσπάθεια και προσφέρει μια μέθοδο για τη διαμεσολάβηση της υποκειμενικότητας του κλινικού ψυχολόγου.
Αποτελούμενο από τις παραπάνω συνιστώσες, το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για μια ενημερωμένη συνολική οπτική της ψυχικής ζωής και των μορφών της παθολογίας της, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για φοιτητές, νέους επαγγελματίες ή πεπειραμένους ψυχολόγους.
Αυτή η έκδοση έχει εμπλουτιστεί με ένα νέο κεφάλαιο με θέμα την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα και μια συνακόλουθη συζήτηση γύρω από την ψυχοθεραπεία.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Οι συγγραφείς . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
ΜΈΡΟΣ ΠΡΏΤΟ
Η ΨΥΧΙΚΉ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ
ΤΗΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΌΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΗΣ
R. Roussillon (με παρεμβάσεις του A. Ciccone)
1. Επιλογή ενός θεωρητικού πλαισίου αναφοράς:
Η ψυχική πραγματικότητα και η μεταψυχολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
2. Μια πρώτη θεωρία του νοήματος: Η ιστορία, το παιδικό
και το σεξουαλικό . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
3. Η ενόρμηση και οι πηγές της . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
4. Παράγοντες εξέλιξης και οργάνωσης της υποκειμενικότητας . . . . . . . . 60
5. Ο πρωτογενής ναρκισσισμός: Ορισμός και εξέλιξη . . . . . . . . . . . . . . . . 68
6. Η έξοδος από τον πρωτογενή ναρκισσισμό:
Το «κατεστραμμένο-ευρεθέν» αντικείμενο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
7. Η πρωκτική οργάνωση της ενόρμησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
8. Η φαλλική αναδιοργάνωση της ενόρμησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
9. Το οιδιπόδειο σύμπλεγμα και η οιδιποδειακή κρίση . . . . . . . . . . . . . . . 180
10. Η λανθάνουσα περίοδος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
11. Η εφηβεία και οι κρίσεις της . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
ΜΈΡΟΣ ΔΕΎ Τ ΕΡ Ο
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
A. Ferrant, A. Ciccone, J.-M. Talpin
ΠΡΏΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΉ ΕΙΣΑΓΩΓΉ
A. Ferrant
12. Ορισμοί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
13. Γενική κλινική μεθοδολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
14. Το δομικό μοντέλο, η αναπαραστασιακή διαδικασία, οι πόλοι οργάνωσης 284
15. Άγχη και άμυνες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
Δ ΕΎ Τ ΕΡΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΒΡΈΦΟΥΣ,
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΎ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΉΒΟΥ
A. Ciccone
16. Μια ψυχοπαθολογική προσέγγιση των αναπτυξιακών διαδικασιών –
Το μοντέλο των «ψυχικών θέσεων» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
17. Οι κύριες νοσολογικές οντότητες – Μια σημειολογική και διαγνωστική
προσέγγιση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352
18. Μια κλινική προσέγγιση ορισμένων υποδειγματικών ψυχοπαθολογικών
πλαισίων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383
Τ ΡΊ ΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΕΝΉΛΙΚΑ
A. Ferrant
19. Ο νευρωτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 449
20. Ο ψυχωτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 475
21. Ο ναρκισσιστικός-ταυτοτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . 508
22. Ο ψυχοσωματικός πόλος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 536
23. Η ψυχοπαθολογία της βίας και της εγκληματικότητας (M. Ravit) . . . . . 555
ΤΈΤΑΡΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΓΗΡΆΣΚΟΝΤΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΈΝΟΥ
J.-M. Talpin
24. Οι δυναμικές της γήρανσης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 597
8 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΈΜΠΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΉΜΕΣ
N. Georgieff
25. Οι νευροεπιστήμες στην ψυχοπαθολογία:
Μια πληθυντική ψυχοπαθολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 649
ΜΈΡΟΣ ΤΡΊΤ Ο
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΜΈΘΟΔΟΙ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
C. Chabert, P. Roman
ΠΡΏΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΔΟΚΙΜΑΣΊΕΣ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΕΝΉΛΙΚΑ
C. Chabert
26. Η προβολική κατάσταση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 700
27. Ψυχοπαθολογικές οπτικές . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 729
Δ ΕΎ Τ ΕΡΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΔΟΚΙΜΑΣΊΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΎ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΉΒΟΥ
P. Roman
28. Οι προβολικές δοκιμασίες, ένα μέσο προς συμβολοποίηση . . . . . . . . . 761
29. Η χρήση των προβολικών δοκιμασιών στην κλινική συνάντηση
με το παιδί και τον έφηβο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 771
30. Παίζοντας με τις προβολικές δοκιμασίες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 782
ΜΈΡΟΣ ΤΈΤΑΡΤΟ
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΈΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΉΣΕΙΣ
R. Roussillon, A. Brun
31. Το έργο της ψυχοθεραπείας και οι θεραπευτικές διαμεσολαβήσεις . . . 815
Βιβλιογραφία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 881
Ευρετήριο συγγραφέων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 921
Ευρετήριο εννοιών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 927
Οι συγγραφείς, προερχόμενοι από τον χώρο της ψυχαναλυτικής σκέψης, ανατρέχουν κατ’ αρχάς στην ιστορία της ψυχικής πραγματικότητας του υποκειμένου. Στη συνέχεια παρουσιάζουν τις κατά κύριο λόγο ασυνείδητες λογικές πάνω στις οποίες στηρίζονται οι μορφές έκφρασης της ψυχοπαθολογίας. Μελετάται επίσης η συμβολή των νευροεπιστημών στο εν λόγω πεδίο. Τέλος, μια προβολική προσέγγιση ολοκληρώνει την ολιστική αυτή προσπάθεια και προσφέρει μια μέθοδο για τη διαμεσολάβηση της υποκειμενικότητας του κλινικού ψυχολόγου.
Αποτελούμενο από τις παραπάνω συνιστώσες, το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για μια ενημερωμένη συνολική οπτική της ψυχικής ζωής και των μορφών της παθολογίας της, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για φοιτητές, νέους επαγγελματίες ή πεπειραμένους ψυχολόγους.
Αυτή η έκδοση έχει εμπλουτιστεί με ένα νέο κεφάλαιο με θέμα την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα και μια συνακόλουθη συζήτηση γύρω από την ψυχοθεραπεία.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Οι συγγραφείς . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
ΜΈΡΟΣ ΠΡΏΤΟ
Η ΨΥΧΙΚΉ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ
ΤΗΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΌΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΗΣ
R. Roussillon (με παρεμβάσεις του A. Ciccone)
1. Επιλογή ενός θεωρητικού πλαισίου αναφοράς:
Η ψυχική πραγματικότητα και η μεταψυχολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
2. Μια πρώτη θεωρία του νοήματος: Η ιστορία, το παιδικό
και το σεξουαλικό . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
3. Η ενόρμηση και οι πηγές της . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
4. Παράγοντες εξέλιξης και οργάνωσης της υποκειμενικότητας . . . . . . . . 60
5. Ο πρωτογενής ναρκισσισμός: Ορισμός και εξέλιξη . . . . . . . . . . . . . . . . 68
6. Η έξοδος από τον πρωτογενή ναρκισσισμό:
Το «κατεστραμμένο-ευρεθέν» αντικείμενο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
7. Η πρωκτική οργάνωση της ενόρμησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
8. Η φαλλική αναδιοργάνωση της ενόρμησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
9. Το οιδιπόδειο σύμπλεγμα και η οιδιποδειακή κρίση . . . . . . . . . . . . . . . 180
10. Η λανθάνουσα περίοδος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
11. Η εφηβεία και οι κρίσεις της . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
ΜΈΡΟΣ ΔΕΎ Τ ΕΡ Ο
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
A. Ferrant, A. Ciccone, J.-M. Talpin
ΠΡΏΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΉ ΕΙΣΑΓΩΓΉ
A. Ferrant
12. Ορισμοί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
13. Γενική κλινική μεθοδολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
14. Το δομικό μοντέλο, η αναπαραστασιακή διαδικασία, οι πόλοι οργάνωσης 284
15. Άγχη και άμυνες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
Δ ΕΎ Τ ΕΡΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΒΡΈΦΟΥΣ,
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΎ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΉΒΟΥ
A. Ciccone
16. Μια ψυχοπαθολογική προσέγγιση των αναπτυξιακών διαδικασιών –
Το μοντέλο των «ψυχικών θέσεων» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
17. Οι κύριες νοσολογικές οντότητες – Μια σημειολογική και διαγνωστική
προσέγγιση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352
18. Μια κλινική προσέγγιση ορισμένων υποδειγματικών ψυχοπαθολογικών
πλαισίων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383
Τ ΡΊ ΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΕΝΉΛΙΚΑ
A. Ferrant
19. Ο νευρωτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 449
20. Ο ψυχωτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 475
21. Ο ναρκισσιστικός-ταυτοτικός πόλος οργάνωσης του ψυχισμού . . . . . . 508
22. Ο ψυχοσωματικός πόλος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 536
23. Η ψυχοπαθολογία της βίας και της εγκληματικότητας (M. Ravit) . . . . . 555
ΤΈΤΑΡΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
Η ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΓΗΡΆΣΚΟΝΤΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΈΝΟΥ
J.-M. Talpin
24. Οι δυναμικές της γήρανσης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 597
8 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΈΜΠΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΉΜΕΣ
N. Georgieff
25. Οι νευροεπιστήμες στην ψυχοπαθολογία:
Μια πληθυντική ψυχοπαθολογία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 649
ΜΈΡΟΣ ΤΡΊΤ Ο
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΜΈΘΟΔΟΙ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
C. Chabert, P. Roman
ΠΡΏΤΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΔΟΚΙΜΑΣΊΕΣ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ ΕΝΉΛΙΚΑ
C. Chabert
26. Η προβολική κατάσταση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 700
27. Ψυχοπαθολογικές οπτικές . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 729
Δ ΕΎ Τ ΕΡΗ Ε ΝΌΤΗΤΑ
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΈΣ ΔΟΚΙΜΑΣΊΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΎ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΉΒΟΥ
P. Roman
28. Οι προβολικές δοκιμασίες, ένα μέσο προς συμβολοποίηση . . . . . . . . . 761
29. Η χρήση των προβολικών δοκιμασιών στην κλινική συνάντηση
με το παιδί και τον έφηβο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 771
30. Παίζοντας με τις προβολικές δοκιμασίες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 782
ΜΈΡΟΣ ΤΈΤΑΡΤΟ
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΈΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΉΣΕΙΣ
R. Roussillon, A. Brun
31. Το έργο της ψυχοθεραπείας και οι θεραπευτικές διαμεσολαβήσεις . . . 815
Βιβλιογραφία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 881
Ευρετήριο συγγραφέων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 921
Ευρετήριο εννοιών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 927
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις