0
Your Καλαθι
Αρχιτεκτονικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη δημιουργία τόπων μάθησης στο νηπιαγωγείο
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Στόχος του παρόντος έργου, είναι να καταστήσει τους αρχιτέκτονες ικανούς «να κατανοήσουν την εκπαιδευτική πλευρά του ζητήματος» του σχεδιασμού και της αναδιαμόρφωσης του χώρου του νηπιαγωγείου, αλλά και τους παιδαγωγούς «να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες που θα αποτρέψουν και θα μειώσουν τις αρνητικές στάσεις» απέναντι στους αρχιτέκτονες.
Ασφαλώς υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κατανοήσουμε έναν σχολικό χώρο, αλλά, στην περίπτωση του νηπιαγωγείου, φαίνεται πιο λογική η πρόταση να συνδεθούν τα δύο επιστημονικά πεδία, της αρχιτεκτονικής και της παιδαγωγικής, αξιοποιώντας δημιουργικά τις γνώσεις, τους στόχους και τα ιδανικά τους στη δημιουργία ενός κοινού οράματος που θα συμβάλλει στην ευημερία και τη μάθηση των παιδιών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο νηπιαγωγείο.
Στα παραπάνω ζητήματα, η ανάπτυξη των οποίων συστήνει την ερμηνευτική και σχεδιαστική επαναπροσέγγιση του νηπιαγωγείου ως τόπου τοπίων μάθησης, φιλοδοξεί να απαντήσει ο παρών συλλογικός τόμος. Τα παραδείγματα των αρχιτεκτονικών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που τον συνθέτουν, αποτελούν μια προσπάθεια απάντησης στο ερώτημα πώς μπορούμε σήμερα να σχεδιάσουμε και να αναδιαμορφώσουμε ένα νηπιαγωγείο ή μέρη αυτού, επικεντρώνοντας όχι στη μορφή του, αλλά στη διαδικασία την οποία θα ακολουθήσουμε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση μεθόδων, διαδικασιών και εργαλείων, με τη βοήθεια των οποίων τα παιδιά μπορούν να παίξουν έναν ουσιαστικό και ενεργητικό ρόλο στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αναδιαμόρφωση του περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου.
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΜΟΥ
1. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 19ο, 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΟΥΛΑΝΗ - ΚΑΦΕΝΙΑ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ
2. ΑΝΥΙΛΗΨΗ, ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ
3. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ: ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ
4. Η ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΑΛΚΕΤΑΣ ΟΥΓΓΡΙΝΗΣ
5. ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ.
ΕΦΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ
6. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ.
ΕΦΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΚΑΝΤΖΟΥΡΑΚΗ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΙΛΙΠΠΑΚΗ
7. "ΕΚΠΑΙΔΟΤΟΠΟΙ". ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ (ΕΠΑΝΑ)ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.
ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΛΙΑΠΗ
8. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΚΗΣ
9. ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.
ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ
10. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΡΤΙΔΟΥ
11. Η ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. Μια συγκριτική ερευνητική προσέγγιση μεταξύ δύο ευρωπαϊκών πόλεων, Νάουσα (Ελλάδα) και Innsbruck (Αυστρία).
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ - ΓΚΕΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
12. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΙΜΙΤΖΗ-ΔΕΛΛΑ
13. 'ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΩΣ PEDAGOGUE ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ'
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ασφαλώς υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κατανοήσουμε έναν σχολικό χώρο, αλλά, στην περίπτωση του νηπιαγωγείου, φαίνεται πιο λογική η πρόταση να συνδεθούν τα δύο επιστημονικά πεδία, της αρχιτεκτονικής και της παιδαγωγικής, αξιοποιώντας δημιουργικά τις γνώσεις, τους στόχους και τα ιδανικά τους στη δημιουργία ενός κοινού οράματος που θα συμβάλλει στην ευημερία και τη μάθηση των παιδιών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο νηπιαγωγείο.
Στα παραπάνω ζητήματα, η ανάπτυξη των οποίων συστήνει την ερμηνευτική και σχεδιαστική επαναπροσέγγιση του νηπιαγωγείου ως τόπου τοπίων μάθησης, φιλοδοξεί να απαντήσει ο παρών συλλογικός τόμος. Τα παραδείγματα των αρχιτεκτονικών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που τον συνθέτουν, αποτελούν μια προσπάθεια απάντησης στο ερώτημα πώς μπορούμε σήμερα να σχεδιάσουμε και να αναδιαμορφώσουμε ένα νηπιαγωγείο ή μέρη αυτού, επικεντρώνοντας όχι στη μορφή του, αλλά στη διαδικασία την οποία θα ακολουθήσουμε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση μεθόδων, διαδικασιών και εργαλείων, με τη βοήθεια των οποίων τα παιδιά μπορούν να παίξουν έναν ουσιαστικό και ενεργητικό ρόλο στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αναδιαμόρφωση του περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου.
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΜΟΥ
1. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 19ο, 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΟΥΛΑΝΗ - ΚΑΦΕΝΙΑ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ
2. ΑΝΥΙΛΗΨΗ, ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ
3. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ: ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ
4. Η ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΑΛΚΕΤΑΣ ΟΥΓΓΡΙΝΗΣ
5. ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ.
ΕΦΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ
6. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ.
ΕΦΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΚΑΝΤΖΟΥΡΑΚΗ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΙΛΙΠΠΑΚΗ
7. "ΕΚΠΑΙΔΟΤΟΠΟΙ". ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ (ΕΠΑΝΑ)ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.
ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΛΙΑΠΗ
8. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΚΗΣ
9. ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.
ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ
10. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΡΤΙΔΟΥ
11. Η ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. Μια συγκριτική ερευνητική προσέγγιση μεταξύ δύο ευρωπαϊκών πόλεων, Νάουσα (Ελλάδα) και Innsbruck (Αυστρία).
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ - ΓΚΕΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
12. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΙΜΙΤΖΗ-ΔΕΛΛΑ
13. 'ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΩΣ PEDAGOGUE ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ'
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις