0
Your Καλαθι
Η μέθοδος Teacch για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό
Εισαγωγή στην θεωρία και στην πρακτική της μεθόδου
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
TEACCH είναι μια μέθοδος για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό. Είναι ένα σύστημα διεθνώς καταξιωμένο στην πρακτική του εφαρμογή εδώ και 40 περίπου χρόνια, με πλατιά πλέον απήχηση και μεγάλη ζήτηση. Παρόλα αυτά όμως, στην χώρα μας δεν υπάρχει μέχρι τώρα μια επαρκής και συστηματική συνοπτική παρουσίαση της αμερικανικής αυτής μεθόδου.
Με το βιβλίο αυτό η Anne Haussler κλείνει αυτό το κενό. Αναδεικνύει την ουσία της μεθόδου, κάνει κατανοητό τι σημαίνει TEACCH και πώς εφαρμόζεται στην πράξη. Συγχρόνως γίνεται πλήρως ξεκάθαρο, ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από απλώς μια επιπλέον μέθοδο για την εκπαιδευτική ενίσχυση της εξέλιξης των ανθρώπων με αυτισμό.
Το βιβλίο αυτό παρέχει βασικές γνώσεις αναφορικά με την μέθοδο TEACCH, συστηματοποιεί τα δομικά στοιχεία της σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό εργαλείο και προσφέρει την θεωρητική βάση των παιδαγωγικών - θεραπευτικών στρατηγικών.
Κατ' αυτό τον τρόπο βοηθά στην καλύτερη κατανόηση των ευρέων δυνατοτήτων της μεθόδου και του τρόπου χρήσης της, με πολλά παραδείγματα και πολλές ιδέες.
Το πρακτικό κομμάτι του βιβλίου περιέχει συγκεκριμένες πρακτικές οδηγίες, πρότυπα φυλλάδια για την τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων και λίστες ελέγχου, φύλλα εργασίας και ερωτηματολόγια και είναι ένας πολύτιμος οδηγός για όσους θέλουν να ξεκινήσουν με την πρακτική εφαρμογή αυτής της μεθόδου.
Επικαιρότητα αποκτά το βιβλίο με τον σχολιασμό, από μέρους της συγγραφέως, πολλών ερωτήσεων που δέχθηκε στα σεμινάρια και στις συμβουλευτικές συνεδρίες της.
Το βιβλίο αυτό αφορά τόσο ειδικούς επιστήμονες όσο και γονείς. Σε αυτό θα βρουν πολύτιμες πληροφορίες, όσοι θέλουν να ασχοληθούν σε θεωρητική και πρακτική βάση με την μέθοδο TEACCH καθώς και όσοι ψάχνουν για αποδοτικές στρατηγικές και (νέους) δρόμους για την εκπαίδευση των ανθρώπων με αυτισμό.
Περιεχόμενα:
Συνοδευτικό σημείωμα του Prof. B. Mesibov, διευθυντή του προγράμματος TEACCH
Εισαγωγικό κείμενο της συγγραφέως
Κεφάλαιο 1
TEACCH - Τι κρύβεται πίσω από την ονομασία: Οι βασικές αρχές που πρέπει να γνωρίζουμε
Τμήμα διεύθυνσης TEACCH - πως ξεκίνησαν όλα. Μια σύντομη περιήγηση στην ιστορία
Τμήμα διεύθυνσης TEACCH - η κατάσταση σήμερα. Μια επίκαιρη παρουσίαση του υποδειγματικού προγράμματος στην Βόρεια Καρολίνα
TEACCH: Η παιδαγωγική - θεραπευτική παρέμβαση. Μια πολυσύνθετη μέθοδος για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό
Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου TEACCH
Αποσαφηνίζοντας και συνοψίζοντας την ουσία
Κλείνοντας: Μερικές απαντήσεις σε ερωτήσεις που θέτονται σχετικά με το πρόγραμμα
Κεφάλαιο 2
Όταν ο εγκέφαλος εργάζεται διαφορετικά: Οι γνωστικές ιδιαιτερότητες των ανθρώπων με αυτισμό
Οι ιδιαιτερότητες της αντίληψης των ανθρώπων με αυτισμό
Το "γνωστικό στυλ": Οι ιδιαιτερότητες του τρόπου συλλογής και επεξεργασίας των πληροφοριών και της αξιοποίησής τους για την σκέψη και την πράξη
Κεφάλαιο 3
Επιδράσεις στην μάθηση: Γιατί η "κανονική" παιδαγωγική αγγίζει τα όριά της στους ανθρώπους με αυτισμό
Δυσκολίες της μάθησης
Περίληψη
Συμπεράσματα για την παιδαγωγική εκπαίδευση
Περίληψη
Κεφάλαιο 4
Η "μέθοδος TEACCH": Δόμηση και οπτικοποίηση κατά την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό
Βασικές απόψεις σχετικά με την δόμηση στο πλαίσιο της μεθόδου TEACCH
Η άποψη της οπτικής μετάδοσης πληροφοριών στην μέθοδο TEACCH
Πεδία εφαρμογής και όρια της δόμησης
Γενικές υποδείξεις για την πρακτική εφαρμογή
Κεφάλαιο 5
Συγκεκριμένα βοηθητικά μέσα για την ενίσχυση της ικανότητας κατανόησης και δράσης: Η πρακτική εφαρμογή της δομημένης διδασκαλίας ("structured teaching")
Δόμηση του χώρου
Η δόμηση του χρόνου και του ημερήσιου προγράμματος
Οργάνωση της εργασίας, προγράμματα εργασίας και συστήματα αυτόνομης απασχόλησης
Διαμόρφωση υλικού και οπτικά δομημένες εργασίες
Δραστηριότητες ρουτίνας ως βοηθήματα για την δόμηση
Κεφάλαιο 6
"Και πως ξεκινάω;" - Βοηθητικές συμβουλές και προτάσεις για την ανάπτυξη βοηθητικών μέσων δόμησης
Η δόμηση του χώρου
Δουλειά με χρονικά προγράμματα
Δόμηση αυτόνομης απασχόλησης με την βοήθεια συστημάτων εργασίας
Προτάσεις για την διαμόρφωση εργασιών
Κεφάλαιο 7
Δόμηση κοινωνικών καταστάσεων: Η γέφυρα προς τον άλλον
Κεφάλαιο 8
Ο Dennis - Περιγραφή της εκπαίδευσης ενός παιδιού με την μέθοδο TEACCH
Συνοπτική παρουσίαση της πορείας κατά την εφαρμογή των εξατομικευμένων εκπαιδευτικών μέτρων
Εκθέσεις και πρωτόκολλα
Κεφάλαιο 9
Η μεταβιβασιμότητα της μεθόδου
TEACCH - μια πρόκληση
Παράρτημα
Πως θα εξετάσουμε αν βρισκόμαστε στην σωστή κατεύθυνση: Λίστα ελέγχου της δουλειάς σύμφωνα με την μέθοδο TEACCH
Διευθύνσεις επαφής με το πρόγραμμα TEACCH
Πληροφορίες για επισκέψεις και δυνατότητες εκπαίδευσης στο πρόγραμμα TEACCH
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο όρων
Με το βιβλίο αυτό η Anne Haussler κλείνει αυτό το κενό. Αναδεικνύει την ουσία της μεθόδου, κάνει κατανοητό τι σημαίνει TEACCH και πώς εφαρμόζεται στην πράξη. Συγχρόνως γίνεται πλήρως ξεκάθαρο, ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από απλώς μια επιπλέον μέθοδο για την εκπαιδευτική ενίσχυση της εξέλιξης των ανθρώπων με αυτισμό.
Το βιβλίο αυτό παρέχει βασικές γνώσεις αναφορικά με την μέθοδο TEACCH, συστηματοποιεί τα δομικά στοιχεία της σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό εργαλείο και προσφέρει την θεωρητική βάση των παιδαγωγικών - θεραπευτικών στρατηγικών.
Κατ' αυτό τον τρόπο βοηθά στην καλύτερη κατανόηση των ευρέων δυνατοτήτων της μεθόδου και του τρόπου χρήσης της, με πολλά παραδείγματα και πολλές ιδέες.
Το πρακτικό κομμάτι του βιβλίου περιέχει συγκεκριμένες πρακτικές οδηγίες, πρότυπα φυλλάδια για την τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων και λίστες ελέγχου, φύλλα εργασίας και ερωτηματολόγια και είναι ένας πολύτιμος οδηγός για όσους θέλουν να ξεκινήσουν με την πρακτική εφαρμογή αυτής της μεθόδου.
Επικαιρότητα αποκτά το βιβλίο με τον σχολιασμό, από μέρους της συγγραφέως, πολλών ερωτήσεων που δέχθηκε στα σεμινάρια και στις συμβουλευτικές συνεδρίες της.
Το βιβλίο αυτό αφορά τόσο ειδικούς επιστήμονες όσο και γονείς. Σε αυτό θα βρουν πολύτιμες πληροφορίες, όσοι θέλουν να ασχοληθούν σε θεωρητική και πρακτική βάση με την μέθοδο TEACCH καθώς και όσοι ψάχνουν για αποδοτικές στρατηγικές και (νέους) δρόμους για την εκπαίδευση των ανθρώπων με αυτισμό.
Περιεχόμενα:
Συνοδευτικό σημείωμα του Prof. B. Mesibov, διευθυντή του προγράμματος TEACCH
Εισαγωγικό κείμενο της συγγραφέως
Κεφάλαιο 1
TEACCH - Τι κρύβεται πίσω από την ονομασία: Οι βασικές αρχές που πρέπει να γνωρίζουμε
Τμήμα διεύθυνσης TEACCH - πως ξεκίνησαν όλα. Μια σύντομη περιήγηση στην ιστορία
Τμήμα διεύθυνσης TEACCH - η κατάσταση σήμερα. Μια επίκαιρη παρουσίαση του υποδειγματικού προγράμματος στην Βόρεια Καρολίνα
TEACCH: Η παιδαγωγική - θεραπευτική παρέμβαση. Μια πολυσύνθετη μέθοδος για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό
Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου TEACCH
Αποσαφηνίζοντας και συνοψίζοντας την ουσία
Κλείνοντας: Μερικές απαντήσεις σε ερωτήσεις που θέτονται σχετικά με το πρόγραμμα
Κεφάλαιο 2
Όταν ο εγκέφαλος εργάζεται διαφορετικά: Οι γνωστικές ιδιαιτερότητες των ανθρώπων με αυτισμό
Οι ιδιαιτερότητες της αντίληψης των ανθρώπων με αυτισμό
Το "γνωστικό στυλ": Οι ιδιαιτερότητες του τρόπου συλλογής και επεξεργασίας των πληροφοριών και της αξιοποίησής τους για την σκέψη και την πράξη
Κεφάλαιο 3
Επιδράσεις στην μάθηση: Γιατί η "κανονική" παιδαγωγική αγγίζει τα όριά της στους ανθρώπους με αυτισμό
Δυσκολίες της μάθησης
Περίληψη
Συμπεράσματα για την παιδαγωγική εκπαίδευση
Περίληψη
Κεφάλαιο 4
Η "μέθοδος TEACCH": Δόμηση και οπτικοποίηση κατά την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό
Βασικές απόψεις σχετικά με την δόμηση στο πλαίσιο της μεθόδου TEACCH
Η άποψη της οπτικής μετάδοσης πληροφοριών στην μέθοδο TEACCH
Πεδία εφαρμογής και όρια της δόμησης
Γενικές υποδείξεις για την πρακτική εφαρμογή
Κεφάλαιο 5
Συγκεκριμένα βοηθητικά μέσα για την ενίσχυση της ικανότητας κατανόησης και δράσης: Η πρακτική εφαρμογή της δομημένης διδασκαλίας ("structured teaching")
Δόμηση του χώρου
Η δόμηση του χρόνου και του ημερήσιου προγράμματος
Οργάνωση της εργασίας, προγράμματα εργασίας και συστήματα αυτόνομης απασχόλησης
Διαμόρφωση υλικού και οπτικά δομημένες εργασίες
Δραστηριότητες ρουτίνας ως βοηθήματα για την δόμηση
Κεφάλαιο 6
"Και πως ξεκινάω;" - Βοηθητικές συμβουλές και προτάσεις για την ανάπτυξη βοηθητικών μέσων δόμησης
Η δόμηση του χώρου
Δουλειά με χρονικά προγράμματα
Δόμηση αυτόνομης απασχόλησης με την βοήθεια συστημάτων εργασίας
Προτάσεις για την διαμόρφωση εργασιών
Κεφάλαιο 7
Δόμηση κοινωνικών καταστάσεων: Η γέφυρα προς τον άλλον
Κεφάλαιο 8
Ο Dennis - Περιγραφή της εκπαίδευσης ενός παιδιού με την μέθοδο TEACCH
Συνοπτική παρουσίαση της πορείας κατά την εφαρμογή των εξατομικευμένων εκπαιδευτικών μέτρων
Εκθέσεις και πρωτόκολλα
Κεφάλαιο 9
Η μεταβιβασιμότητα της μεθόδου
TEACCH - μια πρόκληση
Παράρτημα
Πως θα εξετάσουμε αν βρισκόμαστε στην σωστή κατεύθυνση: Λίστα ελέγχου της δουλειάς σύμφωνα με την μέθοδο TEACCH
Διευθύνσεις επαφής με το πρόγραμμα TEACCH
Πληροφορίες για επισκέψεις και δυνατότητες εκπαίδευσης στο πρόγραμμα TEACCH
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο όρων
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις