0
Your Καλαθι
Κοινωνία χωρίς σχολεία
Περιγραφή
Είναι η εκπαίδευση το ίδιο πράγμα με τη μόρφωση;
Φυσικά και όχι.
Μέρα με τη μέρα μας μαθαίνουν αυτά που θα ’πρεπε να ξέρουμε, και είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση μας έχει βαθιά επηρεάσει σε πολλά σημεία. Έτσι σήμερα έχουμε δύο μεγάλα ερωτηματικά. Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που έχει δώσει στην εκπαίδευση τόσο τεράστιο κύρος σ’ όλων των ειδών τα κοινωνικά συστήματα του κόσμου; Και δεύτερο, πώς επιδρά το εκπαιδευτικό σύστημα όταν αμφισβητείται η μορφωτική του λειτουργία.
Στις σημερινές κοινωνίες υπάρχει ένας κόσμος που ξαναγεννιέται και ψάχνει να βρει τις ρίζες της πραγματικής μόρφωσης (παράδοσης) μακριά από τη χιλιετή διαστρέβλωση των αξιών που έφεραν στη ζωή του τα «κατά συνθήκη ψεύδη» του τεχνητού κοινωνικο-εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο Ιβάν Ίλιτς μας μιλάει, μέσα απ’ αυτό το ενδιαφέρον και πειστικό βιβλίο, προσπαθώντας να εξηγήσει ότι το σχολείο (εκπαίδευση) έχει αποκτήσει το κύρος που έχει γιατί είναι ένα από τα κυριότερα εργαλεία με τα οποία διατηρείται το υπάρχον στάτους κβό. Το βιβλίο αυτό είναι σήμερα μια κλασική πια ανάλυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος που κουβαλάει μαζί του και που δείχνει την καταστρεπτική επιρροή αυτού του θεσμού, πάνω στην ελεύθερη ανθρώπινη μόρφωση.
«Η κοινωνία χωρίς σχολεία» είναι ένα δοκίμιο που θα βοηθήσει τον αναγνώστη να γνωρίσει μιαν άλλη άποψη και να ξανασκεφτεί τις αξίες πάνω στις οποίες στήριξε μέχρι σήμερα τη ζωή του.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
Γιατί πρέπει να καταργήσουμε το σχολείο
Η φαινομενολογία του σχολείου
Ο εξαγιασμός της προόδου
Το θεσμικό φάσμα
Τα παράλογα λογικά σχήματα
Κυκλώματα μάθησης
Η αναβίωση του επιμηθεϊκού ανθρώπου
Παράρτημα
Φυσικά και όχι.
Μέρα με τη μέρα μας μαθαίνουν αυτά που θα ’πρεπε να ξέρουμε, και είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση μας έχει βαθιά επηρεάσει σε πολλά σημεία. Έτσι σήμερα έχουμε δύο μεγάλα ερωτηματικά. Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που έχει δώσει στην εκπαίδευση τόσο τεράστιο κύρος σ’ όλων των ειδών τα κοινωνικά συστήματα του κόσμου; Και δεύτερο, πώς επιδρά το εκπαιδευτικό σύστημα όταν αμφισβητείται η μορφωτική του λειτουργία.
Στις σημερινές κοινωνίες υπάρχει ένας κόσμος που ξαναγεννιέται και ψάχνει να βρει τις ρίζες της πραγματικής μόρφωσης (παράδοσης) μακριά από τη χιλιετή διαστρέβλωση των αξιών που έφεραν στη ζωή του τα «κατά συνθήκη ψεύδη» του τεχνητού κοινωνικο-εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο Ιβάν Ίλιτς μας μιλάει, μέσα απ’ αυτό το ενδιαφέρον και πειστικό βιβλίο, προσπαθώντας να εξηγήσει ότι το σχολείο (εκπαίδευση) έχει αποκτήσει το κύρος που έχει γιατί είναι ένα από τα κυριότερα εργαλεία με τα οποία διατηρείται το υπάρχον στάτους κβό. Το βιβλίο αυτό είναι σήμερα μια κλασική πια ανάλυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος που κουβαλάει μαζί του και που δείχνει την καταστρεπτική επιρροή αυτού του θεσμού, πάνω στην ελεύθερη ανθρώπινη μόρφωση.
«Η κοινωνία χωρίς σχολεία» είναι ένα δοκίμιο που θα βοηθήσει τον αναγνώστη να γνωρίσει μιαν άλλη άποψη και να ξανασκεφτεί τις αξίες πάνω στις οποίες στήριξε μέχρι σήμερα τη ζωή του.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
Γιατί πρέπει να καταργήσουμε το σχολείο
Η φαινομενολογία του σχολείου
Ο εξαγιασμός της προόδου
Το θεσμικό φάσμα
Τα παράλογα λογικά σχήματα
Κυκλώματα μάθησης
Η αναβίωση του επιμηθεϊκού ανθρώπου
Παράρτημα
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις