0
Your Καλαθι
Aντιλήψεις των μαθητών Α΄ Λυκείου για την έννοια της δύναμης: Εποικοδομητική διδασκαλία μέσω της χρή
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Η διδακτική των Φυσικών Επιστημών ανήκει στον επιστημονικό χώρο στον οποίο με συγκεκριμένο σύστημα μάθησης εξετάζουμε, αναλύουμε προβλήματα Φυσικής και τελικά τα αξιολογούμε αν επιτεύχθηκε ο διδακτικός τους στόχος. Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών για να πετύχει στον στόχο της προϋποθέτει την γνώση από μέρους των εκπαιδευτικών των αρχικών αντιλήψεων των μαθητών τους. Σημαντικά διδακτικά εργαλεία των Φυσικών Επιστημών είναι τα πειράματα. Η εκτέλεση πειραμάτων Φυσικής προσδίδει θετικά αποτελέσματα στην διδακτική της στα πλαίσια του εποικοδομητισμού. Οι μαθητές, κατά την διάρκεια του πειράματος, παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον και κρίνεται εξίσου σημαντική με τα πραγματικά πειράματα η χρήση προσομοιώσεων η οποία έχει θετική συνεισφορά στην εννοιολογική αλλαγή των αρχικών τους αντιλήψεων. Η χρήση των ΤΠΕ κινητοποιούν τους μαθητές, ενισχύουν την συνεργασία τους και την τάση για διερεύνηση των φυσικών φαινομένων.
Το παρόν βιβλίο έχει ως στόχο την ανίχνευση των αντιλήψεων, με ερευνητικό εργαλείο την χρήση ερωτηματολογίου, των μαθητών της Α΄ Λυκείου για την έννοια της Δύναμης στην κίνηση και στην αλληλεπίδραση σωμάτων. Επίσης, στην επιλογή κατάλληλης διδακτικής παρέμβασης με σκοπό την γνωστική σύγκρουση όπου, χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις σε συνδυασμό με φύλλα εργασίας, επιλέχθηκε η Μάθηση μέσω Διερεύνησης. Τέλος, αποτυπώθηκαν οι εντυπώσεις του εκπαιδευτικού για την στάση των μαθητών κατά την διδακτική παρέμβαση με χρήση προσομοιώσεων μέσω ΤΠΕ.
Στα παραπάνω παρατηρήθηκε ότι η χρήση προσομοιώσεων σε συνδυασμό με φύλλα εργασίας μετά την διδακτική παρέμβαση, σε πολλούς μαθητές τροποποίησε τις αρχικές τους αντιλήψεις. Η πλειοψηφία των μαθητών έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Φάνηκε ότι η παρέμβαση του εκπαιδευτικού πρέπει να λάβει υπόψη τις αρχικές ιδέες των μαθητών, ώστε να είναι επιτυχής η διδασκαλία στην έννοια της Δύναμης στην κίνηση. Αναδείχθηκε, ότι οι προσομοιώσεις υποστηρικτικά μπορούν να βελτιώσουν την διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε συνδυασμό με διδακτικές μεθόδους οι οποίες έχουν ως βάση τον εποικοδομητισμό.
Το παρόν βιβλίο έχει ως στόχο την ανίχνευση των αντιλήψεων, με ερευνητικό εργαλείο την χρήση ερωτηματολογίου, των μαθητών της Α΄ Λυκείου για την έννοια της Δύναμης στην κίνηση και στην αλληλεπίδραση σωμάτων. Επίσης, στην επιλογή κατάλληλης διδακτικής παρέμβασης με σκοπό την γνωστική σύγκρουση όπου, χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις σε συνδυασμό με φύλλα εργασίας, επιλέχθηκε η Μάθηση μέσω Διερεύνησης. Τέλος, αποτυπώθηκαν οι εντυπώσεις του εκπαιδευτικού για την στάση των μαθητών κατά την διδακτική παρέμβαση με χρήση προσομοιώσεων μέσω ΤΠΕ.
Στα παραπάνω παρατηρήθηκε ότι η χρήση προσομοιώσεων σε συνδυασμό με φύλλα εργασίας μετά την διδακτική παρέμβαση, σε πολλούς μαθητές τροποποίησε τις αρχικές τους αντιλήψεις. Η πλειοψηφία των μαθητών έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Φάνηκε ότι η παρέμβαση του εκπαιδευτικού πρέπει να λάβει υπόψη τις αρχικές ιδέες των μαθητών, ώστε να είναι επιτυχής η διδασκαλία στην έννοια της Δύναμης στην κίνηση. Αναδείχθηκε, ότι οι προσομοιώσεις υποστηρικτικά μπορούν να βελτιώσουν την διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε συνδυασμό με διδακτικές μεθόδους οι οποίες έχουν ως βάση τον εποικοδομητισμό.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις