0
Your Καλαθι
Τρίκερι
Οι γυναίκες και οι φορεσιές τους (τέλη 18ου - αρχές 21ου αιώνα)
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
"Τρίκερι, οι γυναίκες και οι φορεσιές τους. Τέλη 18ου - αρχές 21ου αι." είναι ο τίτλος της περιοδικής έκθεσης που επιμεληθήκαμε με την υποψήφια διδακτόρισσά μου Αντιγόνη Ιωάννου, και παρουσιάζεται στον φιλόξενο χώρο του Μουσείου της Πόλης του Βόλου. Στην ερευνητική δουλειά της κας Ιωάννου οφείλεται το υλικό των προφορικών μαρτυριών και των φωτογραφιών που συνοδεύουν και συνομιλούν με τα αντικείμενα, τα οποία επιλέχθηκαν να συγκροτήσουν το παζλ του εκθεσιακού αφηγήματος.
Με αφορμή τις Τρικεριώτισσες και τις φορεσιές τους, η έκθεση έχει ως στόχο την ανάδειξη της θηλυκής εμπειρίας στο πλαίσιο μιας παραδοσιακής κοινότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από την εστίαση στην αλληλόδραση των γυναικών με τους άντρες, και αποτυ-πώνεται στις πολλαπλές παραλλαγές του κυρίαρχου ενδυματολογικού τύπου. Στο Τρίκερι, όπως και στον ευρύτερο Αιγαιακό χώρο, συναντάμε πτυχωτά φουστάνια αναγεννησιακού τύπου, τα οποία όμως αποκτούν τοπική ταυτότητα και ιδιοπροσωπία, με βάση τα κατά τόπους υλικά κατασκευής και τις τεχνικές επεξεργασίας τους (Μαχά-Μπιζούμη, 2020: 71). Τα πτυχωτά φουστάνια ντύνουν το γυναικείο σώμα το οποίο λειτουργεί ως μέσο έκφρασης και πρόσληψης της κοινωνικής πραγματικότητας, αλλά και "ως πεδίο παραγωγής πεποιθήσεων, συμβολικών σχέσεων και τελικά ως χώρος πολιτισμικής γνώσης" (Γκασούκα, 2012: 224). [...]
Με αφορμή τις Τρικεριώτισσες και τις φορεσιές τους, η έκθεση έχει ως στόχο την ανάδειξη της θηλυκής εμπειρίας στο πλαίσιο μιας παραδοσιακής κοινότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από την εστίαση στην αλληλόδραση των γυναικών με τους άντρες, και αποτυ-πώνεται στις πολλαπλές παραλλαγές του κυρίαρχου ενδυματολογικού τύπου. Στο Τρίκερι, όπως και στον ευρύτερο Αιγαιακό χώρο, συναντάμε πτυχωτά φουστάνια αναγεννησιακού τύπου, τα οποία όμως αποκτούν τοπική ταυτότητα και ιδιοπροσωπία, με βάση τα κατά τόπους υλικά κατασκευής και τις τεχνικές επεξεργασίας τους (Μαχά-Μπιζούμη, 2020: 71). Τα πτυχωτά φουστάνια ντύνουν το γυναικείο σώμα το οποίο λειτουργεί ως μέσο έκφρασης και πρόσληψης της κοινωνικής πραγματικότητας, αλλά και "ως πεδίο παραγωγής πεποιθήσεων, συμβολικών σχέσεων και τελικά ως χώρος πολιτισμικής γνώσης" (Γκασούκα, 2012: 224). [...]
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις