0
Your Καλαθι
Η Οργανωσιακή Κουλτούρα στο Δημοτικό Σχολείο
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Συχνά, όταν γίνεται αναφορά στους οργανισμούς, η αλήθεια είναι ότι ο νους του καθενός κατευθύνεται σε απτές και ορατές διαστάσεις αυτών, οι οποίες υπόκεινται σε μέτρηση, διαχείριση, παρατήρηση, κτλ. Ωστόσο, στους οργανισμούς ενυπάρχει μία «άυλη» διάσταση, η οποία καθοδηγεί τις πράξεις και τη συμπεριφορά των μελών του οργανισμού, χωρίς πάντα να είναι συνειδητή από τα άτομα. Αυτή η αύλη διάσταση αποτελεί την οργανωσιακή κουλτούρα, η οποία επηρεάζει όλη τη «ζωή» του οργανισμού.
Στη συγκεκριμένη έρευνα επιχειρείται η μέτρηση αυτής της διάστασης. Έτσι, σκοπό μας αποτελεί η διερεύνηση και η μέτρηση του κυρίαρχου τύπου οργανωσιακής κουλτούρας των Δημοτικών Σχολείων του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος, μέσω των σχολικών οργανωσιακών αξιών, βάσει του Πλαισίου των Ανταγωνιστικών Αξιών, όπως διατυπώθηκε από τον Quinn. Αυτό δε σημαίνει ότι αναμένεται να εντοπιστεί ένας και μόνο τύπος κουλτούρας, εφόσον στα σχολεία κυριαρχούν αξίες διαφόρων τύπων και η μονομέρεια σε έναν μόνο τύπο, πιθανόν να οδηγούσε σε αναποτελεσματικότητα. Επιμέρους ερωτήματα αποτέλεσαν η διερεύνηση της επιθυμητής σχολικής κουλτούρας, μέσω των προσωπικών αξιών των επαιδευτικών και Διευθυντών/τριών, καθώς και η διερεύνηση τυχόν αποκλίσεων μεταξύ της υφιστάμενης και επιθυμητής κουλτούρας των σχολικών οργανισμών.
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)
Στη συγκεκριμένη έρευνα επιχειρείται η μέτρηση αυτής της διάστασης. Έτσι, σκοπό μας αποτελεί η διερεύνηση και η μέτρηση του κυρίαρχου τύπου οργανωσιακής κουλτούρας των Δημοτικών Σχολείων του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος, μέσω των σχολικών οργανωσιακών αξιών, βάσει του Πλαισίου των Ανταγωνιστικών Αξιών, όπως διατυπώθηκε από τον Quinn. Αυτό δε σημαίνει ότι αναμένεται να εντοπιστεί ένας και μόνο τύπος κουλτούρας, εφόσον στα σχολεία κυριαρχούν αξίες διαφόρων τύπων και η μονομέρεια σε έναν μόνο τύπο, πιθανόν να οδηγούσε σε αναποτελεσματικότητα. Επιμέρους ερωτήματα αποτέλεσαν η διερεύνηση της επιθυμητής σχολικής κουλτούρας, μέσω των προσωπικών αξιών των επαιδευτικών και Διευθυντών/τριών, καθώς και η διερεύνηση τυχόν αποκλίσεων μεταξύ της υφιστάμενης και επιθυμητής κουλτούρας των σχολικών οργανισμών.
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις