0
Your Καλαθι
Η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία στο Λύκειο
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στόχος αυτού του βιβλίου δεν είναι να αποτελέσει μία ακόμα πρόταση στην προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου της Έκθεσης Ιδεών. Άλλωστε, το τι είναι έκθεση λίγο ή πολύ το γνωρίζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε μ' αυτήν. Η ουσία δεν είναι να παρουσιάσουμε μια σειρά κανόνων που απλώς κωδικοποιούν και ίσως φυλακίζουν τη σκέψη και τον λόγο των μαθητών και των διδασκόντων, αλλά να εξοικειώσουμε τους μαθητές με ιδέες και επιχειρήματα, ώστε να εμπλουτίσουν τελικά τη δική τους παιδεία.
Η συγγραφή της Έκθεσης Ιδεών οπωσδήποτε απαιτεί γνωστικό υπόβαθρο, πλατιά παιδεία και πρωτότυπη σκέψη, που να μετουσιώνεται σε λόγο αποτελεσματικό και εύστοχο. Κανόνες οπωσδήποτε υπάρχουν, όμως κανένας απ' αυτούς δεν υλοποιείται, αν απουσιάζουν η εμπλουτισμένη σκέψη και η αντίστοιχη γλωσσική και εκφραστική κατάρτιση. Για τον σκοπό αυτό, το βιβλίο απαρτίζεται από δύο μεγάλα κεφάλαια-μέρη.
Στο πρώτο μέρος ο μαθητής εξοικειώνεται με τους κανόνες της λογικής που διέπουν τον γραπτό λόγο, τον τρόπο οργάνωσης και καταγραφής της σκέψης, που πρέπει, βέβαια, να δομείται και να ιεραρχείται ορθά και λογικά. Εκτός από τους «νόμους» που διέπουν την Έκθεση Ιδεών, ο μαθητής αντλεί πληροφορίες και για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να δομεί και να παρουσιάζει το υλικό του σε πιο άμεσους, επικοινωνιακούς τρόπους γραφής, όπως σε μια εισήγηση ή σε ένα άρθρο. [...]
Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσονται τα σύγχρονα ζητήματα του κοινωνικού προβληματισμού στα οποία στηρίζεται η Έκθεση Ιδεών σήμερα. Ο μαθητής εμπλουτίζει την επιχειρηματολογία του, ώστε να αποκτήσει ένα πλούσιο υπόβαθρο γνώσεων, υλικό που μπορεί να τον βοηθήσει στην παραγωγή λόγου.
Τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο μέρος καλύπτουν αντίστοιχα τη θεωρία και τη θεματογραφία και των τριών τάξεων του λυκείου.
Ένα τρίτο μικρότερο κεφάλαιο στο τέλος του βιβλίου περιέχει τις λύσεις των ασκήσεων της θεωρίας, βοηθητικά προς τους μαθητές και τους διδάσκοντες.
Από τον πρόλογο των συγγραφέων
Η συγγραφή της Έκθεσης Ιδεών οπωσδήποτε απαιτεί γνωστικό υπόβαθρο, πλατιά παιδεία και πρωτότυπη σκέψη, που να μετουσιώνεται σε λόγο αποτελεσματικό και εύστοχο. Κανόνες οπωσδήποτε υπάρχουν, όμως κανένας απ' αυτούς δεν υλοποιείται, αν απουσιάζουν η εμπλουτισμένη σκέψη και η αντίστοιχη γλωσσική και εκφραστική κατάρτιση. Για τον σκοπό αυτό, το βιβλίο απαρτίζεται από δύο μεγάλα κεφάλαια-μέρη.
Στο πρώτο μέρος ο μαθητής εξοικειώνεται με τους κανόνες της λογικής που διέπουν τον γραπτό λόγο, τον τρόπο οργάνωσης και καταγραφής της σκέψης, που πρέπει, βέβαια, να δομείται και να ιεραρχείται ορθά και λογικά. Εκτός από τους «νόμους» που διέπουν την Έκθεση Ιδεών, ο μαθητής αντλεί πληροφορίες και για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να δομεί και να παρουσιάζει το υλικό του σε πιο άμεσους, επικοινωνιακούς τρόπους γραφής, όπως σε μια εισήγηση ή σε ένα άρθρο. [...]
Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσονται τα σύγχρονα ζητήματα του κοινωνικού προβληματισμού στα οποία στηρίζεται η Έκθεση Ιδεών σήμερα. Ο μαθητής εμπλουτίζει την επιχειρηματολογία του, ώστε να αποκτήσει ένα πλούσιο υπόβαθρο γνώσεων, υλικό που μπορεί να τον βοηθήσει στην παραγωγή λόγου.
Τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο μέρος καλύπτουν αντίστοιχα τη θεωρία και τη θεματογραφία και των τριών τάξεων του λυκείου.
Ένα τρίτο μικρότερο κεφάλαιο στο τέλος του βιβλίου περιέχει τις λύσεις των ασκήσεων της θεωρίας, βοηθητικά προς τους μαθητές και τους διδάσκοντες.
Από τον πρόλογο των συγγραφέων
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις