0
Your Καλαθι
Οδηγός πληροφοριακής παιδείας
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στον Οδηγό πληροφοριακής παιδείας παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες, οι αρχές και οι ζητούμενες γνωστικές πρακτικές που αφορούν τη μεθοδολογία αναζήτησης, αξιολόγησης και χρήσης της πληροφορίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το περιεχόμενό του αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων πληροφοριακής παιδείας στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου.
Με στόχο τη δημιουργία ενός χρηστικού βοηθήματος, η διαδικασία αναζήτησης πηγών πληροφόρησης περιγράφεται σε μια σειρά πρακτικών βημάτων με αναλυτική εξήγηση των μεθόδων και των τεχνικών έρευνας των πληροφοριακών συστημάτων, ενώ στις επιμέρους ενότητες συμπεριλαμβάνονται παραδείγματα και ασκήσεις εμπέδωσης.
Ο Οδηγός μπορεί να αξιοποιηθεί (α) από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, ειδικά όταν εκπονούν εργασίες, προκειμένου να μπορούν να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές αναζήτησης πηγών πληροφόρησης, να εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησής τους και να ακολουθούν τις δεοντολογικές αρχές χρήσης τους και (β) από το ανθρώπινο δυναμικό των ανωτάτων ή/και άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των βιβλιοθηκών, το οποίο μπορεί να αντλεί ιδέες και να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις ανάγκες των δικών του προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας.
Περιεχόμενα:
Το πλαίσιο των βασικών ιδεών και εννοιών για την πληροφοριακή παιδεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ACRL Framework)
Πληροφορία και πηγές πληροφόρησης
CRAAP Test
Αναζήτηση της πληροφορίας
Μεθοδολογία αναζήτησης πηγών πληροφόρησης
Δεοντολογία χρήσης της πληροφορίας
Με στόχο τη δημιουργία ενός χρηστικού βοηθήματος, η διαδικασία αναζήτησης πηγών πληροφόρησης περιγράφεται σε μια σειρά πρακτικών βημάτων με αναλυτική εξήγηση των μεθόδων και των τεχνικών έρευνας των πληροφοριακών συστημάτων, ενώ στις επιμέρους ενότητες συμπεριλαμβάνονται παραδείγματα και ασκήσεις εμπέδωσης.
Ο Οδηγός μπορεί να αξιοποιηθεί (α) από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, ειδικά όταν εκπονούν εργασίες, προκειμένου να μπορούν να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές αναζήτησης πηγών πληροφόρησης, να εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησής τους και να ακολουθούν τις δεοντολογικές αρχές χρήσης τους και (β) από το ανθρώπινο δυναμικό των ανωτάτων ή/και άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των βιβλιοθηκών, το οποίο μπορεί να αντλεί ιδέες και να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις ανάγκες των δικών του προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας.
Περιεχόμενα:
Το πλαίσιο των βασικών ιδεών και εννοιών για την πληροφοριακή παιδεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ACRL Framework)
Πληροφορία και πηγές πληροφόρησης
CRAAP Test
Αναζήτηση της πληροφορίας
Μεθοδολογία αναζήτησης πηγών πληροφόρησης
Δεοντολογία χρήσης της πληροφορίας
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις