Ο θεσμός του επιθεωρητή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ο θεσμός του επιθεωρητή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Η αξιολόγηση των δασκάλων στη Θράκη κατά τ
Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 14.00
9.80
Τιμή Πρωτοπορίας
+
326622
Εκδόσεις: Κριτική
Σελίδες:176
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2010
ISBN:9789602186657
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή


Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας αποτελεί ένα από τα "αγκάθια" της ελληνικής εκπαίδευσης, εγείροντας ποικίλες αντιδράσεις στο χώρο των εκπαιδευτικών αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

Ο θεσμός του επιθεωρητή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που διατηρήθηκε μέχρι και το 1981, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά, δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος από τους ιστορικούς της εκπαίδευσης, ώστε να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για αυτή τη διαδικασία και να αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα για έναν σύγχρονο σχεδιασμό της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Το βιβλίο του Αθανάσιου Τ. Καραφύλλη αποτελεί μια συμβολή στον τομέα της ιστορίας της εκπαίδευσης και συνάμα ένα φόρο τιμής στους δασκάλους που διώχτηκαν άδικα από τους επιθεωρητές. Η Θράκη ως γεωγραφική περιοχή λειτούργησε σαν ένα επιπλέον έναυσμα για την πραγματοποίηση της έρευνας, αφού επί σειρά ετών αποτέλεσε χώρο "εκτοπισμού" των διαφωνούντων με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.

Στο πρώτο μέρος του βιβλίου παρουσιάζεται η θεσμική-νομοθετική εξέλιξη από το 1895, οπότε άρχισε ουσιαστικά η αξιολόγηση των δασκάλων, ως το 1982, χρονιά κατά την οποία καταργήθηκε ο θεσμός. Τη σχετική νομοθεσία χαρακτηρίζει ο ασφυκτικός μηχανισμός που επικρατούσε στην ελληνική εκπαίδευση για τον έλεγχο των δασκάλων τόσο στην ενδοσχολική όσο και στην εξωσχολική τους δραστηριότητα.

Στο δεύτερο μέρος αναλύονται οι εκθέσεις αξιολόγησης που συνέτασσαν οι επιθεωρητές για τους δασκάλους στην περιοχή της Θράκης. Διαπιστώνεται ότι η εκπαιδευτική δραστηριότητα του δασκάλου δεν αρκούσε για τη θετική αξιολόγησή του, αλλά προσμετρούνταν και η εξωσχολική του δράση, η οποία έπρεπε να ήταν σύμφωνη με τα προστάγματα και τις αρχές των εκάστοτε
κυβερνώντων.

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!