Διδασκαλία και μάθηση με την αξιοποίηση του διαδικτύου

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Έκπτωση
10%
Τιμή Εκδότη: 17.00
15.30
Τιμή Πρωτοπορίας
+
564892
Εκδόσεις: Διάδραση
Σελίδες:244
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2011
ISBN:9789609539234
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εξελιγμένη τους μορφή (παγκόσμιος ιστός, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.ά.) διαμορφώνουν ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το οποίο παρέχει σημαντικές δυνατότητες για το σχεδιασμό νέου τύπου μαθησιακών δραστηριοτήτων. Όμως, για να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν τέτοιου είδους δραστηριότητες, είναι ανάγκη να διερευνηθεί και να μελετηθεί με επιστημονική εγκυρότητα η νέα πραγματικότητα σε μια προσπάθεια υιοθέτησης και εφαρμογής εκείνων των καινοτομιών που διευκολύνουν και ενισχύουν το ρόλο εκπαιδευτικών και μαθητών στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η παρούσα εργασία αποτελεί σημαντική προσφορά στον τομέα της διδακτικής πράξης, αφού επεξεργάζεται σε βάθος συγκεκριμένο διδακτικό μοντέλο αξιοποίησης του διαδικτύου στη μαθησιακή διαδικασία, πράγμα εντελώς απαραίτητο σε κάθε «εν ενεργεία» και μελλοντικό εκπαιδευτικό. Επιπλέον, η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία στηρίζεται στα Προγράμματα Σπουδών και αποτελεί μέθοδο εναλλακτικής διδακτικής προσέγγισης, συνοδεύεται και από εμπειρική έρευνα, που διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά το διαδίκτυο ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης στο Δημοτικό Σχολείο. Ιγνάτιος Γ. Καράμηνας O ρόλος του εκπαιδευτικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εξελιγμένη τους μορφή (παγκόσμιος ιστός, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.ά.) διαμορφώνουν ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το οποίο παρέχει σημαντικές δυνατότητες για το σχεδιασμό νέου τύπου μαθησιακών δραστηριοτήτων.Όμως, για να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν τέτοιου είδους δραστηριότητες, είναι ανάγκη να διερευνηθεί και να μελετηθεί με επιστημονική εγκυρότητα η νέα πραγματικότητα σε μια προσπάθεια υιοθέτησης και εφαρμογής εκείνων των καινοτομιών που διευκολύνουν και ενισχύουν το ρόλο εκπαιδευτικών και μαθητών στην Κοινωνία της Πληροφορίας.Η παρούσα εργασία αποτελεί σημαντική προσφορά στον τομέα της διδακτικής πράξης, αφού επεξεργάζεται σε βάθος συγκεκριμένο διδακτικό μοντέλο αξιοποίησης του διαδικτύου στη μαθησιακή διαδικασία, πράγμα εντελώς απαραίτητο σε κάθε «εν ενεργεία» και μελλοντικό εκπαιδευτικό. Επιπλέον, η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία στηρίζεται στα Προγράμματα Σπουδών και αποτελεί μέθοδο εναλλακτικής διδακτικής προσέγγισης, συνοδεύεται και από εμπειρική έρευνα, που διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά το διαδίκτυο ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης στο Δημοτικό Σχολείο.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ του Καθηγητή κ. Αθανάσιου Τριλιανού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΕΡΟΣ 1ο
ΚΕΦ.1: ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Εισαγωγή
Εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαδίκτυο
Συνοπτική ιστορική επισκόπηση δημιουργίας και εξέλιξης του διαδικτύου
Εκπαιδευτικές εφαρμογές του διαδικτύου στη σχολική τάξη
Το διαδίκτυο ως πηγή δεδομένων, πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού
Το διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης, προβολής και δημοσίευσης πληροφοριών
Το διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας
Θεωρητικό πλαίσιο για την παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η αισιόδοξη θεώρηση
Η σκεπτικιστική θεώρηση
Η θεωρία του εποικοδομισμού
Ερευνητικά ευρήματα σχετικά με την εισαγωγή και χρήση των ΤΠΕ στη σχολική εκπαίδευση
Εκπαιδευτικές εφαρμογές σχετικά με την εισαγωγή και χρήση του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία
ΚΕΦ.2: Ο ΡΟΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εισαγωγή
Ένταξη των ΤΠΕ και του διαδικτύου στα νέα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ του Δημοτικού σχολείου
Μετάβαση από το παραδοσιακό στο διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον της σχολικής τάξης
Δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης στο διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον της τάξης
Ο ρόλος εκπαιδευτικού και μαθητών στο διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον της τάξης
Μεθοδολογική προσέγγιση αξιοποίησης του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία
Αξιοποίηση του διαδικτύου στην τάξη με τη "Γωνιά Υπολογιστή"
Αξιοποίηση του διαδικτύου στο Εργαστήριο Πληροφορικής
Σχεδιασμός Σεναρίου Διδασκαλίας μιας διδακτικής ενότητας (ενός μαθήματος) με την αξιοποίηση του διαδικτύου
Σενάριο Διδασκαλίας με θέμα: "Η Φιλική Εταιρεία"
Σχεδιασμός Σεναρίου Διδασκαλίας ευρύτερης διδακτικής ενότητας με την αξιοποίηση του διαδικτύου
Σενάριο Διδασκαλίας με θέμα: "Η Άλωση της Πόλης"
Εκπόνηση Σχεδίου Εργασίας με την αξιοποίηση του διαδικτύου
Σχέδιο Εργασίας με θέμα: "Η Ευρωπαϊκή Ένωση στη διευρυμένη της μορφή"
ΜΕΡΟΣ 2ο
ΕΡΕΥΝΑ: ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Π.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΚΕΦ.3: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Εισαγωγή
Αναγκαιότητα της έρευνας
Σκοπός και επιμέρους στόχοι της έρευνας
Ανασκόπηση σχετικής βιβλιογραφίας
Διερευνητικά ερωτήματα
Ερευνητικό Εργαλείο
Ερωτηματολόγιο
Δείγμα της έρευνας
Διεξαγωγή της έρευνας
ΚΕΦ.4: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Εισαγωγή
Κατανομή συχνοτήτων των μεταβλητών του Ερωτηματολογίου
Παρουσίαση και περιγραφή της κατανομής συχνοτήτων με τα ατομικά χαρακτηριστικά των υποκειμένων του δείγματος στις ερωτήσεις της Α΄ Θεματικής Ενότητας
Παρουσίαση και περιγραφή της κατανομής συχνοτήτων με απαντήσεις των υποκειμένων του δείγματος στις ερωτήσεις της Β΄ Θεματικής Ενότητας
>> Γ΄ Θεματικής Ενότητας
>> Δ΄ Θεματικής Ενότητας
Ανάλυση παραγόντων και έλεγχος αξιοπιστίας των μεταβλητών του Ερωτηματολογίου
Μελέτη και ερμηνεία των συντελεστούν συσχέτισης (Pearson r) ως προς τις προϋποθέσεις εισαγωγής του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία
Μονοπαραγοντικές Αναλύσεις Διακύμανσης με ONE WAY ANOVA (με ή χωρίς Post Hoc)
ΚΕΦ.5: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Εισαγωγή
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις δυνατότητες του διαδικτύου ως εργαλείου διδασκαλίας και μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις επιπτώσεις της χρήσης του διαδικτύου ως εργαλείου διδασκαλίας και μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις προϋποθέσεις για την επιτυχή εισαγωγή του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία
Σε ποιο βαθμό τα προσωπικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών (φύλο, ηλικία, προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα, πρόσβαση στο διαδίκτυο και βαθμός αυτοπεποίθησης στη χρήση του) επηρέασαν τις στάσεις και αντιλήψεις τους
Γενικές επισημάνσεις-Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ερωτηματολόγιο-Στατιστικοί Πίνακες Ευρημάτων Έρευνας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΑΓΓΛΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!