0
Your Καλαθι
Μονόλογοι
Το μπουφάν της Χάρλεϋ ή πάλι καλά - Ο Μάκης
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Δύο συνταρακτικοί μονόλογοι.
Δύο βουβοί ακροατές. Ένας Εύζωνας στη σκοπιά του Άγνωστου Στρατιώτη κι ένα χρυσόψαρο στη γυάλα του.
Εγκλωβισμένοι όπου οι συνθήκες τους έταξαν, μπορούν μόνο να ακούν. Τα πάθη, τη θλίψη αλλά και την κωμικότητα των συνομιλητών τους: μιας γυναίκας στο Σύνταγμα, νύχτα με βροχή κι ενός παππού μόνου στο σπίτι, καλοκαίρι. Εγκλωβισμένοι κι αυτοί· με μόνη τους, ίσως, έξοδο τις αναμνήσεις τους. Τη θύμηση όχι τόσο όσων έζησαν, αλλά πιο πολύ όσων ονειρεύτηκαν.
Το περίφημο Μπουφάν της Χάρλεϋ μαζί με το "Ο Μάκης" σε ενιαία έκδοση, όπως ενιαία παρουσιάστηκαν και στην παράσταση του θεάτρου Μεταξουργείο.
"Η συνέχεια ύφους και ήθους
Ο Βασίλης Κατσικονούρης είναι η πλέον ενδιαφέρουσα παρουσία τα τελευταία χρόνια στην ελληνική δραματουργία. Και επιθυμώ να αναλύσω αυτή τη διαπίστωση. Έχει να κάνει με τους άξονες της εν γένει ελληνικής διαχρονικής δραματουργίας. [...]
Αυτή την ένδοξη πορεία έρχεται να διαδεχθεί ο Κατσικονούρης που μας έδωσε "Το γάλα", "Καλιφόρνια ντρίμινγκ", "Οι αγνοούμενοι", συνεχίζοντας την κριτική ματιά πάνω στα κοινά μας ήθη, τα αδιέξοδά μας, τις μικρές ή μεγάλες προδοσίες μας, την προσχώρησή μας στον παγκοσμιοποιημένο κυνισμό και την παγίδευσή μας στην καταναλωτική πανοπλία που σκεπάζει και κρύβει το υπαρξιακό μας κενό.
Στα δύο μονόπρακτα-μονολόγους που παίζονταν έως χθες και θα συνεχιστούν τη νέα περίοδο στο θέατρο του Μεταξουργείου ο Κατσικονούρης θρηνεί για τη μοναξιά, την κατάθλιψη των γηρατειών, τη θυσία μιας αποπροσανατολισμένης νεολαίας στον Μολώχ της ταχύτητας, της ερημιάς των φύλων, της ερημιάς των φίλων και του μαρασμού. Ο Κατσικονούρης στον μονόλογο "Ο Μάκης" που παίζει ο Ν. Ορφανός καταγγέλλει τη μοναξιά της υπάρξεως των απομάχων της ζωής, επειδή ακριβώς η αξία του ανθρώπου πλέον μετριέται με ομόλογα κι όχι πλέον με ομολογία ευγνωμοσύνης. [...]
Η Άννα Βαγενά στο αριστούργημα του Κατσικονούρη "Το μπουφάν της Χάρλεϊ", ως συνταρακτικό τέλεσμα μιας αλλοπαρμένης μάνας, είναι αφοπλιστικά έξοχη, πλήρης συναισθηματικά, κυρίαρχη των μέσων της και μέγα μάθημα απλότητας, μέτρου και ρεαλιστικής θεατρικής τεχνικής."
Του Κώστα Γεωργουσόπουλου, Εφημ. "Τα Νέα", 15/06/2015
Δύο βουβοί ακροατές. Ένας Εύζωνας στη σκοπιά του Άγνωστου Στρατιώτη κι ένα χρυσόψαρο στη γυάλα του.
Εγκλωβισμένοι όπου οι συνθήκες τους έταξαν, μπορούν μόνο να ακούν. Τα πάθη, τη θλίψη αλλά και την κωμικότητα των συνομιλητών τους: μιας γυναίκας στο Σύνταγμα, νύχτα με βροχή κι ενός παππού μόνου στο σπίτι, καλοκαίρι. Εγκλωβισμένοι κι αυτοί· με μόνη τους, ίσως, έξοδο τις αναμνήσεις τους. Τη θύμηση όχι τόσο όσων έζησαν, αλλά πιο πολύ όσων ονειρεύτηκαν.
Το περίφημο Μπουφάν της Χάρλεϋ μαζί με το "Ο Μάκης" σε ενιαία έκδοση, όπως ενιαία παρουσιάστηκαν και στην παράσταση του θεάτρου Μεταξουργείο.
"Η συνέχεια ύφους και ήθους
Ο Βασίλης Κατσικονούρης είναι η πλέον ενδιαφέρουσα παρουσία τα τελευταία χρόνια στην ελληνική δραματουργία. Και επιθυμώ να αναλύσω αυτή τη διαπίστωση. Έχει να κάνει με τους άξονες της εν γένει ελληνικής διαχρονικής δραματουργίας. [...]
Αυτή την ένδοξη πορεία έρχεται να διαδεχθεί ο Κατσικονούρης που μας έδωσε "Το γάλα", "Καλιφόρνια ντρίμινγκ", "Οι αγνοούμενοι", συνεχίζοντας την κριτική ματιά πάνω στα κοινά μας ήθη, τα αδιέξοδά μας, τις μικρές ή μεγάλες προδοσίες μας, την προσχώρησή μας στον παγκοσμιοποιημένο κυνισμό και την παγίδευσή μας στην καταναλωτική πανοπλία που σκεπάζει και κρύβει το υπαρξιακό μας κενό.
Στα δύο μονόπρακτα-μονολόγους που παίζονταν έως χθες και θα συνεχιστούν τη νέα περίοδο στο θέατρο του Μεταξουργείου ο Κατσικονούρης θρηνεί για τη μοναξιά, την κατάθλιψη των γηρατειών, τη θυσία μιας αποπροσανατολισμένης νεολαίας στον Μολώχ της ταχύτητας, της ερημιάς των φύλων, της ερημιάς των φίλων και του μαρασμού. Ο Κατσικονούρης στον μονόλογο "Ο Μάκης" που παίζει ο Ν. Ορφανός καταγγέλλει τη μοναξιά της υπάρξεως των απομάχων της ζωής, επειδή ακριβώς η αξία του ανθρώπου πλέον μετριέται με ομόλογα κι όχι πλέον με ομολογία ευγνωμοσύνης. [...]
Η Άννα Βαγενά στο αριστούργημα του Κατσικονούρη "Το μπουφάν της Χάρλεϊ", ως συνταρακτικό τέλεσμα μιας αλλοπαρμένης μάνας, είναι αφοπλιστικά έξοχη, πλήρης συναισθηματικά, κυρίαρχη των μέσων της και μέγα μάθημα απλότητας, μέτρου και ρεαλιστικής θεατρικής τεχνικής."
Του Κώστα Γεωργουσόπουλου, Εφημ. "Τα Νέα", 15/06/2015
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις