0
Your Καλαθι
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικοποίηση-Εκπαίδευση. Η εκπαίδευση στην Ελλάδα
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Το βιβλίο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια των παραδόσεων του μαθήματος "κοινωνιολογία της εκπαίδευσης" στα ΤΕΙ. Πρωτοδημοσιέφθηκε υπό τη μορφή πολυγραφημένων σημειώσεων (οι οποίες διενέμοντο στους σπουδαστές του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας) το 1985. 'Εκτοτε αναδημοσιεύοντο ανά εξάμηνο με προσθήκες ή αναθεωρήσεις, έως ότου πάρουν αυτήν την τελική μορφή.
Η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης μπορεί να μελετηθεί είτε στα πλαίσια της κοινωνικοποίησης (σχολικής), είτε στα πλαίσια της κοινωνιολογικής μελέτης της εκπαίδευσης. Θεωρήσαμε σκόπιμο σε αυτό το διδακτικό βιβλίο να ενσωματώσουμε τους δύο αυτούς τρόπους μελέτης του θέματος αυτού , διότι (1 ) το άτομο κοινωνικοποιείται μέσα στο σχολικό θεσμό, όμως, όταν το παιδί φθάσει στο σχολείο, έχει ήδη δεχθεί (κοινωνικοποιηθεί) τις εμπειρίες, αξίες, νόρμες και πρότυπα συμπεριφοράς στην πρωτογενή φάση της κοινωνικοποίησης. (2) Το σχολείο αποτελεί τμήμα ενός κοινωνικού συνόλου της κοινωνίας και η μελέτη του θεωρείται αναγκαία για την κατανόηση της κοινωνικοποίησης και της λειτουργίας του σχολείου ως θεσμού. Με τη μελέτη της λειτουργίας του κατανοείται η κοινωνικοπολιτιστική ανάπτυξη της κοινωνίας, αφού, όπως θα δούμε, η εκπαίδευση επηρεάζεται κοινωνικοοικονομικοπολιτικά. Η δε εκπαίδευση αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, δικαίωμα για εκπαίδευση έχουν όλοι} Το μέρος της κοινωνικοποίησης εξετάζεται ολοκληρωμένα ως διαδικασία με τις φάσεις της και τους φορείς της. [...]
Η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης μπορεί να μελετηθεί είτε στα πλαίσια της κοινωνικοποίησης (σχολικής), είτε στα πλαίσια της κοινωνιολογικής μελέτης της εκπαίδευσης. Θεωρήσαμε σκόπιμο σε αυτό το διδακτικό βιβλίο να ενσωματώσουμε τους δύο αυτούς τρόπους μελέτης του θέματος αυτού , διότι (1 ) το άτομο κοινωνικοποιείται μέσα στο σχολικό θεσμό, όμως, όταν το παιδί φθάσει στο σχολείο, έχει ήδη δεχθεί (κοινωνικοποιηθεί) τις εμπειρίες, αξίες, νόρμες και πρότυπα συμπεριφοράς στην πρωτογενή φάση της κοινωνικοποίησης. (2) Το σχολείο αποτελεί τμήμα ενός κοινωνικού συνόλου της κοινωνίας και η μελέτη του θεωρείται αναγκαία για την κατανόηση της κοινωνικοποίησης και της λειτουργίας του σχολείου ως θεσμού. Με τη μελέτη της λειτουργίας του κατανοείται η κοινωνικοπολιτιστική ανάπτυξη της κοινωνίας, αφού, όπως θα δούμε, η εκπαίδευση επηρεάζεται κοινωνικοοικονομικοπολιτικά. Η δε εκπαίδευση αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, δικαίωμα για εκπαίδευση έχουν όλοι} Το μέρος της κοινωνικοποίησης εξετάζεται ολοκληρωμένα ως διαδικασία με τις φάσεις της και τους φορείς της. [...]
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις