0
Your Καλαθι
Κονδυλοφόρος 18/2020
Ετήσια έκδοση νεότερης ελληνικής φιλολογίας.
Έκπτωση
40%
40%
Περιγραφή
Στο πρώτο μέρος του, περιλαμβάνονται έξι μελέτες:
Η Ελένη Πετρίδου εξετάζει διεξοδικά τις δύο αινιγματικές αναφορές στον Jean-Jacques Rousseau που απαντούν στα σολωμικά αυτόγραφα –σε ιταλικό προσχέδιο του Λάμπρου και σε μεταγενέστερη λίστα βιβλίων– και αναζητεί την ερμηνεία τους.
Ο Μιχ. Γ. Μπακογιάννης αναλύει τα στοιχεία που προκύπτουν από τη βιβλιογραφική καταγραφή των μεταφράσεων ξένης λογοτεχνίας στο περιοδικό Εστία, δημοσιευμένη από τον ίδιο στον προηγούμενο τόμο του Κονδυλοφόρου, προχωρεί σε διαπιστώσεις και θέτει νέα ερωτήματα.
Η Μίρκα Παλιούρα εξετάζει την εικονογράφηση του Λουκή Λάρα του Δημητρίου Βικέλα από τον Θεόδωρο Ράλλη, με 73 σχέδια, στη διπλή (γαλλική και ελληνική) πολυτελή έκδοση του έργου το 1892 στο Παρίσι και στην Αθήνα, και τους τρόπους διαλόγου των εικόνων με το κείμενο.
Η Μαρία Βλασσοπούλου φωτίζει τη θέση του Ψυχάρη ως προς τη χρήση του μονοτονικού συστήματος κατά τη δεκαετία του 1920, τις επιλογές και τις μεταστροφές του στην υιοθέτησή του, καθώς και το πλαίσιο που καθόρισε τη στάση του, στηριγμένη και σε τεκμήρια από το Αρχείο του.
Ο Διονύσης Καψάλης αναπτύσσει τις σκέψεις του για την ποίηση σαν ομιλία και σαν άκουσμα, σαν φωνητικό και ακροαματικό γεγονός, και ειδικότερα για τον «ήχο του νοήματος» στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, στην οποία υπάρχει και είναι εξόχως ακουστός ο σεφερικός τόνος, η σεφερική τονικότητα.
Η Δήμητρα Μαραβελάκη συγκρίνει τη Χίμαιρα (1936) και τη Μεγάλη Χίμαιρα (1953) του Μ. Καραγάτση με επίκεντρο την κεντρική ηρωίδα και διερευνά κατά πόσον το μεταγενέστερο μυθιστόρημα εντάσσεται, όπως η αρχική νουβέλα, στην τριλογία Εγκλιματισμός κάτω από τον Φοίβο.
Στις «Μονοκοντυλιές», η Ναταλία Δεληγιαννάκη εντοπίζει μετασχηματισμένους στίχους του Ερωτόκριτου στη Θυσία του Ιεφθάε του Δαπόντε. Ο Αλέξης Πολίτης δημοσιεύει και σχολιάζει ένα ποίημα για τον Γεώργιο Γεννάδιο, που βρέθηκε στα χαρτιά του Φοριέλ. Ο Χ. Λ. Καράογλου δημοσιεύει με σχόλια τις «Εντυπώσεις από το Δρομοκαΐτειον (Δελτίον καταστάσεώς μου)» του Ρώμου Φιλύρα.
Στο «Μελανοδοχείο», ο Γιώργος Καλλίνης κρίνει το βιβλίο της Κυριακής Χρυσομάλλη-Henrich Προσεγγίσεις στη σύγχρονη ελληνική πεζογραφία.
Τέλος, στους «Πίνακες», δημοσιεύονται από την Ευσεβία Χασάπη-Χριστοδούλου τα πλήρη ευρετήρια του περιοδικού Τα Νεφούρια, που εξέδιδε ο Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος από το 1999 έως το 2017.
Η Ελένη Πετρίδου εξετάζει διεξοδικά τις δύο αινιγματικές αναφορές στον Jean-Jacques Rousseau που απαντούν στα σολωμικά αυτόγραφα –σε ιταλικό προσχέδιο του Λάμπρου και σε μεταγενέστερη λίστα βιβλίων– και αναζητεί την ερμηνεία τους.
Ο Μιχ. Γ. Μπακογιάννης αναλύει τα στοιχεία που προκύπτουν από τη βιβλιογραφική καταγραφή των μεταφράσεων ξένης λογοτεχνίας στο περιοδικό Εστία, δημοσιευμένη από τον ίδιο στον προηγούμενο τόμο του Κονδυλοφόρου, προχωρεί σε διαπιστώσεις και θέτει νέα ερωτήματα.
Η Μίρκα Παλιούρα εξετάζει την εικονογράφηση του Λουκή Λάρα του Δημητρίου Βικέλα από τον Θεόδωρο Ράλλη, με 73 σχέδια, στη διπλή (γαλλική και ελληνική) πολυτελή έκδοση του έργου το 1892 στο Παρίσι και στην Αθήνα, και τους τρόπους διαλόγου των εικόνων με το κείμενο.
Η Μαρία Βλασσοπούλου φωτίζει τη θέση του Ψυχάρη ως προς τη χρήση του μονοτονικού συστήματος κατά τη δεκαετία του 1920, τις επιλογές και τις μεταστροφές του στην υιοθέτησή του, καθώς και το πλαίσιο που καθόρισε τη στάση του, στηριγμένη και σε τεκμήρια από το Αρχείο του.
Ο Διονύσης Καψάλης αναπτύσσει τις σκέψεις του για την ποίηση σαν ομιλία και σαν άκουσμα, σαν φωνητικό και ακροαματικό γεγονός, και ειδικότερα για τον «ήχο του νοήματος» στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, στην οποία υπάρχει και είναι εξόχως ακουστός ο σεφερικός τόνος, η σεφερική τονικότητα.
Η Δήμητρα Μαραβελάκη συγκρίνει τη Χίμαιρα (1936) και τη Μεγάλη Χίμαιρα (1953) του Μ. Καραγάτση με επίκεντρο την κεντρική ηρωίδα και διερευνά κατά πόσον το μεταγενέστερο μυθιστόρημα εντάσσεται, όπως η αρχική νουβέλα, στην τριλογία Εγκλιματισμός κάτω από τον Φοίβο.
Στις «Μονοκοντυλιές», η Ναταλία Δεληγιαννάκη εντοπίζει μετασχηματισμένους στίχους του Ερωτόκριτου στη Θυσία του Ιεφθάε του Δαπόντε. Ο Αλέξης Πολίτης δημοσιεύει και σχολιάζει ένα ποίημα για τον Γεώργιο Γεννάδιο, που βρέθηκε στα χαρτιά του Φοριέλ. Ο Χ. Λ. Καράογλου δημοσιεύει με σχόλια τις «Εντυπώσεις από το Δρομοκαΐτειον (Δελτίον καταστάσεώς μου)» του Ρώμου Φιλύρα.
Στο «Μελανοδοχείο», ο Γιώργος Καλλίνης κρίνει το βιβλίο της Κυριακής Χρυσομάλλη-Henrich Προσεγγίσεις στη σύγχρονη ελληνική πεζογραφία.
Τέλος, στους «Πίνακες», δημοσιεύονται από την Ευσεβία Χασάπη-Χριστοδούλου τα πλήρη ευρετήρια του περιοδικού Τα Νεφούρια, που εξέδιδε ο Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος από το 1999 έως το 2017.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις