0
Your Καλαθι
Ημερολόγιο, Όταν οι ψυχές μαζί ανασαίνουν
17 ψηφιακά έργα
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
To βιβλίο του ζωγράφου και αγιογράφου Γιώργου Κόρδη Ημερολόγιο, Όταν οι ψυχές μαζί
ανασαίνουν Εικαστικός διάλογος με το Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ του Γιώργου Σεφέρη
κυκλοφορήθηκε από τις εκδόσεις Cinnabar τον Οκτώβριο του 2020 με αφορμή την Έκθεση
«Ημερολόγιο» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.
Στο Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ ο Σεφέρης εμπνέεται από την Κύπρο. Η Κύπρος είναι ένας
τόπος όπου το θαύμα λειτουργεί ακόμη, γράφει ο ποιητής το 1955. Ο Κόρδης εμπνεύστηκε από
τη συλλογή αυτή και φιλοτέχνησε 17 έργα ψηφιακής ζωγραφικής ομότιτλα των ποιημάτων με την
ίδια σειρά. Δεν πρόκειται βέβαια για εικονογράφηση των ποιημάτων γιατί οι δύο τέχνες κινούνται
ελεύθερα και ανεξάρτητα. Υπάρχουν όμως βαθύτερες σχέσεις που ενώνουν τους δύο
δημιουργούς, τον ποιητή και το ζωγράφο. Η αγάπη τους για την Κύπρο, η σχέση και των δύο με
την παράδοση, το μύθο και την ιστορία που ζει μέσα μας και περνάει στις μορφές της σύγχρονης
ζωής, η ρευστότητα του ημερολογιακού λόγου στο Σεφέρη που μεταφράζεται στις αέρινες
υπερχρονικές ανθρώπινες μορφές και τα σύμβολα του Κόρδη. Αυτή η τέχνη (ενν. η βυζαντινή)
ρέπει προς το ζωντανό, το πραγματικό, το συγκεκριμένο, το χειροπιαστό, έγραψε ο Σεφέρης όταν
επισκέφτηκε τα μοναστήρια της Καππαδοκίας. Ο Κόρδης συντάσσεται με την άποψη αυτή και
μιλάει για την αφαίρεση, την ελευθερία αρμογής των πραγμάτων και τις λειτουργικές προθέσεις
της βυζαντινής ζωγραφικής. Και με αυτόν ακριβώς τον τρόπο διαλέγονται τα ζωγραφικά έργα με
τα ποιήματα. Το Ημερολόγιο μεταφέρεται με την ψηφιακή γραφίδα του καλλιτέχνη στο τάμπλετ.
Εδώ ο Κόρδης, μέσα από το βυζαντινό ζωγραφικό σύστημα που κατέχει τόσο καλά, καταφέρνει
ένα άλλο θαύμα, να μας ‘’αρπάξει’’ με τις μορφές του και τα χρώματα στον κόσμο του ονείρου,
του παραμυθιού και της παραμυθίας.
Η έκδοση είναι δίγλωσση και περιλαμβάνει, εκτός από τα 17 έργα ζωγραφικής, δύο εισαγωγικά
κείμενα, της Δρ. Αγαθονίκης Τσιλιπάκου, Διευθύντριας του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού της
Θεσσαλονίκης, και του Γιώργου Μυλωνά, Ιστορικού Τέχνης
ανασαίνουν Εικαστικός διάλογος με το Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ του Γιώργου Σεφέρη
κυκλοφορήθηκε από τις εκδόσεις Cinnabar τον Οκτώβριο του 2020 με αφορμή την Έκθεση
«Ημερολόγιο» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.
Στο Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ ο Σεφέρης εμπνέεται από την Κύπρο. Η Κύπρος είναι ένας
τόπος όπου το θαύμα λειτουργεί ακόμη, γράφει ο ποιητής το 1955. Ο Κόρδης εμπνεύστηκε από
τη συλλογή αυτή και φιλοτέχνησε 17 έργα ψηφιακής ζωγραφικής ομότιτλα των ποιημάτων με την
ίδια σειρά. Δεν πρόκειται βέβαια για εικονογράφηση των ποιημάτων γιατί οι δύο τέχνες κινούνται
ελεύθερα και ανεξάρτητα. Υπάρχουν όμως βαθύτερες σχέσεις που ενώνουν τους δύο
δημιουργούς, τον ποιητή και το ζωγράφο. Η αγάπη τους για την Κύπρο, η σχέση και των δύο με
την παράδοση, το μύθο και την ιστορία που ζει μέσα μας και περνάει στις μορφές της σύγχρονης
ζωής, η ρευστότητα του ημερολογιακού λόγου στο Σεφέρη που μεταφράζεται στις αέρινες
υπερχρονικές ανθρώπινες μορφές και τα σύμβολα του Κόρδη. Αυτή η τέχνη (ενν. η βυζαντινή)
ρέπει προς το ζωντανό, το πραγματικό, το συγκεκριμένο, το χειροπιαστό, έγραψε ο Σεφέρης όταν
επισκέφτηκε τα μοναστήρια της Καππαδοκίας. Ο Κόρδης συντάσσεται με την άποψη αυτή και
μιλάει για την αφαίρεση, την ελευθερία αρμογής των πραγμάτων και τις λειτουργικές προθέσεις
της βυζαντινής ζωγραφικής. Και με αυτόν ακριβώς τον τρόπο διαλέγονται τα ζωγραφικά έργα με
τα ποιήματα. Το Ημερολόγιο μεταφέρεται με την ψηφιακή γραφίδα του καλλιτέχνη στο τάμπλετ.
Εδώ ο Κόρδης, μέσα από το βυζαντινό ζωγραφικό σύστημα που κατέχει τόσο καλά, καταφέρνει
ένα άλλο θαύμα, να μας ‘’αρπάξει’’ με τις μορφές του και τα χρώματα στον κόσμο του ονείρου,
του παραμυθιού και της παραμυθίας.
Η έκδοση είναι δίγλωσση και περιλαμβάνει, εκτός από τα 17 έργα ζωγραφικής, δύο εισαγωγικά
κείμενα, της Δρ. Αγαθονίκης Τσιλιπάκου, Διευθύντριας του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού της
Θεσσαλονίκης, και του Γιώργου Μυλωνά, Ιστορικού Τέχνης
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις