0
Your Καλαθι
Βιβλία με ιστορίες: για τον γραμματισμό and την κοινωνική ενδυνάμωση όλων των παιδιών
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Στο βιβλίο αυτό υποστηρίζεται ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναπτύσσονται με τρόπο συνεπή και συστηματικό αλληλεπιδραστικές αναγνώσεις βιβλίων με ιστορίες σε κάθε σχολείο και κάθε τάξη, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, για την προώθηση του γραμματισμού και της κοινωνικής ενδυνάμωσης όλων των παιδιών. Γιατί τα βιβλία με ιστορίες μπορούν να προσφέρουν διεύρυνση των οριζόντων, κατανοήσεις του εαυτού, των άλλων, της γραπτής γλώσσας και του κόσμου σε όλα τα παιδιά, όποια κι αν είναι η ηλικία, η κοινωνική τους προέλευση, οι προηγούμενες γνώσεις και οι εμπειρίες τους. Κι ακόμη μπορούν σε μια προοπτική να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής τους ικανότητας ως εφόδιο που θα τους επιτρέψει να κατανοούν την ουσία των πραγμάτων και να στέκονται ως πολίτες, με σεβασμό και αποδοχή στον άλλο, σε μια εξαιρετικά σύνθετη παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα και ένα αβέβαιο αύριο.
Σε αυτή την προοπτική οι συγγραφείς του βιβλίου, αξιοποιώντας την υπάρχουσα βιβλιογραφία και προσωπικές τους αναζητήσεις, υποστηρίζουν δημιουργικές προσεγγίσεις που αποσκοπούν στην ενεργοποίηση της σκέψης των παιδιών, στην ενίσχυση της εκτίμησης του εαυτού και των άλλων, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της φαντασίας και των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και της αυτονομίας τους. Γιατί τότε όλα τα παιδιά μαθαίνουν και η γνώση ανοίγει δρόμους.
***
Περιεχόμενα:
Εισαγωγή: Πώς φτάσαμε ως εδώ || Γραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην παιδική ηλικία. Η σημασία της ανάπτυξης μιας συστηματικής σχέσης με τα βιβλία || Διαφοροποιημένη παιδαγωγική με το βιβλίο ως «όχημα» || Βιβλία με ιστορίες σε κάθε τάξη: προσεγγίζοντας τα κείμενα από διαφορετικές οπτικές... || Αφηγήσεις εκπαιδευτικών και βιωματικά εργαστήρια:
εστιάζοντας στη δημιουργική αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες στο σχολικό πλαίσιο ||
Αφηγήσεις αξιοποίησης βιβλίων με ιστορίες σε τάξεις μικρότερων και μεγαλύτερων παιδιών || Χάρτης παραμυθιών: δημιουργία αλληλένδετων ιστοριών με αφετηρία το παραμύθι της κοκκινοσκουφίτσας. Γιατί όλοι μπορούν να είναι πρωταγωνιστές? || Η αξιοποίηση φωτοϊστοριών στο νηπιαγωγείο στην προοπτική της επέκτασης των κατανοήσεων των παιδιών || Τα παιδιά παίζουν και δημιουργούν ξεκινώντας από ένα βιβλίο || Στη γωνιά της βιβλιοθήκης: προβληματισμοί, σχεδιασμοί και αναστοχασμοί για την ενθάρρυνση της σχέσης
των παιδιών με τα βιβλία || «κι αν η πινέζα ήταν στο παπούτσι της αντωνίας;» Αξιοποιώντας προσωπικά βιώματα για την προώθηση του γραμματισμού και την κοινωνική ενδυνάμωση σε μια πολυπολιτισμική τάξη || Από ένα βιβλίο χωρίς λόγια στη δημιουργία ενός βιβλίου με λόγια: η ιστορία της αρπαγής της κότας || Βιβλία με ιστορίες: Ένα πολύτιμο υλικό για κάθε τάξη, για κάθε σχολείο || Η ενίσχυση της σχέσης με τα βιβλία στην προοπτική της υποστήριξης του γραμματισμού και της κοινωνικής ενδυνάμωσης όλων των μαθητών || Βιωματικά εργαστήρια στην προοπτική δημιουργικής επεξεργασίας βιβλίων με ιστορίες σε κάθε τάξη || Μία εβδομάδα με το γίγαντα: παίρνοντας τα βιβλία ως αφορμή || Το κάτι άλλο: προσεγγίζοντας το δικαίωμα στη διαφορά με αφορμή ένα βιβλίο || Ένα βιβλίο με τα αγαπημένα παιχνίδια όλων των παιδιών || «Παγωμένες εικόνες» και photostory 3 ως εργαλεία για αναδιηγήσεις και εμβάθυνση στις κατανοήσεις βιβλίων με ιστορίες || Αντί επιλόγου || Αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες για την ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας και την κοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών στη μειονοτική Θράκη || Η αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες στις πρώτες διδακτικές παρεμβάσεις φοιτητριών/των στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης: επιτεύγματα, όρια, προκλήσεις || Επίμετρο || Βιβλιογραφικές αναφορές
***
Τα κείμενα γράφουν οι: Χαρά Κορτέση-Δαφέρμου, Μαρία Σφυρόερα, Κωνσταντίνα Αβλάμη, Ευαγγελία Κοσμίδου, Φωτεινή Κωστούδη, Μαρία Μπεθάνη, Σοφία Μώραλη, Μαρίνα Στάθη, Δέσποινα Νίκα, Πέτρος Χαραβιτσίδης, Βικτωρία Λαγοπούλου.
Σε αυτή την προοπτική οι συγγραφείς του βιβλίου, αξιοποιώντας την υπάρχουσα βιβλιογραφία και προσωπικές τους αναζητήσεις, υποστηρίζουν δημιουργικές προσεγγίσεις που αποσκοπούν στην ενεργοποίηση της σκέψης των παιδιών, στην ενίσχυση της εκτίμησης του εαυτού και των άλλων, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της φαντασίας και των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και της αυτονομίας τους. Γιατί τότε όλα τα παιδιά μαθαίνουν και η γνώση ανοίγει δρόμους.
***
Περιεχόμενα:
Εισαγωγή: Πώς φτάσαμε ως εδώ || Γραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην παιδική ηλικία. Η σημασία της ανάπτυξης μιας συστηματικής σχέσης με τα βιβλία || Διαφοροποιημένη παιδαγωγική με το βιβλίο ως «όχημα» || Βιβλία με ιστορίες σε κάθε τάξη: προσεγγίζοντας τα κείμενα από διαφορετικές οπτικές... || Αφηγήσεις εκπαιδευτικών και βιωματικά εργαστήρια:
εστιάζοντας στη δημιουργική αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες στο σχολικό πλαίσιο ||
Αφηγήσεις αξιοποίησης βιβλίων με ιστορίες σε τάξεις μικρότερων και μεγαλύτερων παιδιών || Χάρτης παραμυθιών: δημιουργία αλληλένδετων ιστοριών με αφετηρία το παραμύθι της κοκκινοσκουφίτσας. Γιατί όλοι μπορούν να είναι πρωταγωνιστές? || Η αξιοποίηση φωτοϊστοριών στο νηπιαγωγείο στην προοπτική της επέκτασης των κατανοήσεων των παιδιών || Τα παιδιά παίζουν και δημιουργούν ξεκινώντας από ένα βιβλίο || Στη γωνιά της βιβλιοθήκης: προβληματισμοί, σχεδιασμοί και αναστοχασμοί για την ενθάρρυνση της σχέσης
των παιδιών με τα βιβλία || «κι αν η πινέζα ήταν στο παπούτσι της αντωνίας;» Αξιοποιώντας προσωπικά βιώματα για την προώθηση του γραμματισμού και την κοινωνική ενδυνάμωση σε μια πολυπολιτισμική τάξη || Από ένα βιβλίο χωρίς λόγια στη δημιουργία ενός βιβλίου με λόγια: η ιστορία της αρπαγής της κότας || Βιβλία με ιστορίες: Ένα πολύτιμο υλικό για κάθε τάξη, για κάθε σχολείο || Η ενίσχυση της σχέσης με τα βιβλία στην προοπτική της υποστήριξης του γραμματισμού και της κοινωνικής ενδυνάμωσης όλων των μαθητών || Βιωματικά εργαστήρια στην προοπτική δημιουργικής επεξεργασίας βιβλίων με ιστορίες σε κάθε τάξη || Μία εβδομάδα με το γίγαντα: παίρνοντας τα βιβλία ως αφορμή || Το κάτι άλλο: προσεγγίζοντας το δικαίωμα στη διαφορά με αφορμή ένα βιβλίο || Ένα βιβλίο με τα αγαπημένα παιχνίδια όλων των παιδιών || «Παγωμένες εικόνες» και photostory 3 ως εργαλεία για αναδιηγήσεις και εμβάθυνση στις κατανοήσεις βιβλίων με ιστορίες || Αντί επιλόγου || Αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες για την ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας και την κοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών στη μειονοτική Θράκη || Η αξιοποίηση βιβλίων με ιστορίες στις πρώτες διδακτικές παρεμβάσεις φοιτητριών/των στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης: επιτεύγματα, όρια, προκλήσεις || Επίμετρο || Βιβλιογραφικές αναφορές
***
Τα κείμενα γράφουν οι: Χαρά Κορτέση-Δαφέρμου, Μαρία Σφυρόερα, Κωνσταντίνα Αβλάμη, Ευαγγελία Κοσμίδου, Φωτεινή Κωστούδη, Μαρία Μπεθάνη, Σοφία Μώραλη, Μαρίνα Στάθη, Δέσποινα Νίκα, Πέτρος Χαραβιτσίδης, Βικτωρία Λαγοπούλου.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις