0
Your Καλαθι
Το Γ Γυμνάσιο θηλέων Θεσσαλονίκης 1936-1979
Μια προσέγγιση του εκπαιδευτικού ζητήματος της Θεσσαλονίκης μέσα από την ιστορική διαδρομή ενός σχολείου Θηλέων
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Πράξις 4/15.4.1937 Συλλόγου Διδασκόντων Γ’ Γ. Θ. Θεσσαλονίκης
¨(…) τα δύο κύρια σημεία της εγκυκλίου, το της Εθνικής Διαπαιδαγωγήσεως και το της ψυχικής επαφής διδασκόντων και διδασκομένων, ο Σύλλογος είχεν υπ΄όψιν του και προ της εκδόσεως της εγκυκλίου.
(α) η εθνική διαπαιδαγώγησις δεν είναι απλώς συμφέρουσα εις το Έθνος και επιβεβλημένη εκ των περιστάσεων, αλλά και επιστημονικώς ορθή ως αποσκοπούσα εις το να δημιουργήση αγάπην και πίστιν εις τα κύρια χαρακτηριστικά του Εθνισμού μας, η λελογισμένη ανάπτυξις των οποίων θα έχη ως αποτέλεσμα την επιτυχίαν και της καθόλου μορφώσεως αυτών. (…) Ο Σύλλογος έχει την γνώμην ότι τα μέσα και αι
ευκαιρίαι δέον να προέρχωνται ή από τας εκάστοτε ανάγκας της διδασκαλίας ή από την σχολικήν και κοινωνικήν ζωήν των Ελληνοπαίδων (…), ενώ ¨άσχετοι πατριωτικαί διδασκαλίαι καθ΄ωρισμένον χρόνον, δυνατόν να βλάψωσι μάλλον ή να ωφελήσωσιν (…). Εθνικόν Έργον ασκεί πας Εκπαιδευτικός όστις μετ΄ευσυνειδησίας και ζήλου επιτελεί το καθήκον του (…).¨
(β) η ψυχική επικοινωνία διδασκόντων και διδασκομένων είναι βασικός παράγων δια την Εθνικήν και ψυχικήν μόρφωσιν των παίδων (…). ¨Αλλά και η επικοινωνία αύτη δέον να είναι εκούσια και αβίαστος¨, να προέρχεται δε από τας καταλλήλους περιστάσεις, τας οποίας πρέπει να δημιουργεί το Σχολείον (…).¨
¨(…) τα δύο κύρια σημεία της εγκυκλίου, το της Εθνικής Διαπαιδαγωγήσεως και το της ψυχικής επαφής διδασκόντων και διδασκομένων, ο Σύλλογος είχεν υπ΄όψιν του και προ της εκδόσεως της εγκυκλίου.
(α) η εθνική διαπαιδαγώγησις δεν είναι απλώς συμφέρουσα εις το Έθνος και επιβεβλημένη εκ των περιστάσεων, αλλά και επιστημονικώς ορθή ως αποσκοπούσα εις το να δημιουργήση αγάπην και πίστιν εις τα κύρια χαρακτηριστικά του Εθνισμού μας, η λελογισμένη ανάπτυξις των οποίων θα έχη ως αποτέλεσμα την επιτυχίαν και της καθόλου μορφώσεως αυτών. (…) Ο Σύλλογος έχει την γνώμην ότι τα μέσα και αι
ευκαιρίαι δέον να προέρχωνται ή από τας εκάστοτε ανάγκας της διδασκαλίας ή από την σχολικήν και κοινωνικήν ζωήν των Ελληνοπαίδων (…), ενώ ¨άσχετοι πατριωτικαί διδασκαλίαι καθ΄ωρισμένον χρόνον, δυνατόν να βλάψωσι μάλλον ή να ωφελήσωσιν (…). Εθνικόν Έργον ασκεί πας Εκπαιδευτικός όστις μετ΄ευσυνειδησίας και ζήλου επιτελεί το καθήκον του (…).¨
(β) η ψυχική επικοινωνία διδασκόντων και διδασκομένων είναι βασικός παράγων δια την Εθνικήν και ψυχικήν μόρφωσιν των παίδων (…). ¨Αλλά και η επικοινωνία αύτη δέον να είναι εκούσια και αβίαστος¨, να προέρχεται δε από τας καταλλήλους περιστάσεις, τας οποίας πρέπει να δημιουργεί το Σχολείον (…).¨
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις