0
Your Καλαθι
Η Αξιολόγηση του Γραπτού Λόγου στο Δημοτικό Σχολείο
Η περίπτωση της αφήγησης
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Η ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να επικοινωνεί γραπτά με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, χρησιμοποιώντας τη μορφή και το ύφος που αρμόζει σε κάθε περίσταση επικοινωνίας αποτελεί έναν από κύριους στόχους του ΔΕΠΠΣ και του ΑΠΣ του γλωσσικού μαθήματος στις Γ' και Δ' τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Η αξιολόγηση του γραπτού λόγου των μαθητών/τριών είναι μια συνεχής διαδικασία, η οποία συμπληρώνει τη μαθησιακή διαδικασία στον τομέα της γλώσσας, εφόσον δίνει στοιχεία για το βαθμό επίτευξης των στόχων του ΑΠΣ και την επίδοση των μαθητών/τριών στο γραπτό λόγο. Ο εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί σε ουσιαστικές απαντήσεις που απαιτούνται για ένα σωστό προγραμματισμό και μια καλή διορθωτική παρέμβαση.
Το βιβλίο αυτό έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του επιπέδου τόσο της γλωσσικής ικανότητας όσο και της ικανότητας γλωσσικής επικοινωνίας κατά την παραγωγή γραπτών αφηγηματικών κειμένων μαθητών/τριών που φοιτούν στις Γ' και Δ' τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Το παραγόμενο κείμενο αξιολογείται αποτιμώντας την επίδοση του μαθητή στην ικανότητα:
- να υποστηρίζει τον αποδέκτη ώστε να κατανοεί την προθετικότητα του κειμένου,
- να δομεί την ιστορία, να αναπτύσσει ιδέες και χαρακτήρες και να κάνει αποτελεσματικές λεκτικές επιλογές,
- να χρησιμοποιεί τις συμβάσεις του γραπτού λόγου, όπως είναι η γραμματική, η στίξη, η ορθογραφία και η παράγραφος.
Για την αξιολόγηση του παραγόμενου γραπτού λόγου υιοθετήθηκε το αυστραλιανό σύστημα αξιολόγησης του γραπτού λόγου NAPLAN (National Assessment Program - Literacy and Numeracy), το οποίο εφαρμόζει την αναλυτική αξιολόγηση, ελέγχοντας την αποτελεσματικότητα του κειμένου με διαβαθμισμένα κειμενο-γλωσσικά κριτήρια. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Η αξιολόγηση του γραπτού λόγου των μαθητών/τριών είναι μια συνεχής διαδικασία, η οποία συμπληρώνει τη μαθησιακή διαδικασία στον τομέα της γλώσσας, εφόσον δίνει στοιχεία για το βαθμό επίτευξης των στόχων του ΑΠΣ και την επίδοση των μαθητών/τριών στο γραπτό λόγο. Ο εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί σε ουσιαστικές απαντήσεις που απαιτούνται για ένα σωστό προγραμματισμό και μια καλή διορθωτική παρέμβαση.
Το βιβλίο αυτό έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του επιπέδου τόσο της γλωσσικής ικανότητας όσο και της ικανότητας γλωσσικής επικοινωνίας κατά την παραγωγή γραπτών αφηγηματικών κειμένων μαθητών/τριών που φοιτούν στις Γ' και Δ' τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Το παραγόμενο κείμενο αξιολογείται αποτιμώντας την επίδοση του μαθητή στην ικανότητα:
- να υποστηρίζει τον αποδέκτη ώστε να κατανοεί την προθετικότητα του κειμένου,
- να δομεί την ιστορία, να αναπτύσσει ιδέες και χαρακτήρες και να κάνει αποτελεσματικές λεκτικές επιλογές,
- να χρησιμοποιεί τις συμβάσεις του γραπτού λόγου, όπως είναι η γραμματική, η στίξη, η ορθογραφία και η παράγραφος.
Για την αξιολόγηση του παραγόμενου γραπτού λόγου υιοθετήθηκε το αυστραλιανό σύστημα αξιολόγησης του γραπτού λόγου NAPLAN (National Assessment Program - Literacy and Numeracy), το οποίο εφαρμόζει την αναλυτική αξιολόγηση, ελέγχοντας την αποτελεσματικότητα του κειμένου με διαβαθμισμένα κειμενο-γλωσσικά κριτήρια. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις