0
Your Καλαθι
Η επανάσταση στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος
Η διδασκαλία του δημιουργικού γραψίματος
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Βιβλίο γραμμένο από Σχολικούς Συμβούλους και εκπαιδευτικούς της πράξης και φιλοδοξεί ν' αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την αλλαγή του παραδοσιακού μοντέλου διδ/λίας της γλώσσας με βάση τις επιστημονικές παραδοχές:
α) Η γλώσσα είναι σύστημα και
β) Η γλώσσα είναι ο κύριος χώρος πραγμάτωσης της ανθρώπινης σκέψης. Προϊόν πολύχρονης εφαρμογής σε τάξεις δημοσίων σχολείων μεταστοιχειώνει, με τρόπο εύληπτο, τις θεωρητικές - παιδαγωγικές επιλογές των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε πράξη τελεσφόρα και αποτελεσματική. Ταυτόχρονα αναδεικνύει τη διαδραστική σχέση παιδαγωγικής - επιστημονικής καθοδήγησης ( Σχολικοί Σύμβουλοι) και εκπ/τικής πράξης ( εκπαιδευτικοί), κεντρίζει την ερευνητικότητα και επινοητικότητα του εκπ/κού, κινητοποιεί δραστικά την παιδαγωγική του σκέψη και νευρώνει τη διδακτική του πράξη.
Στα τρία πρώτα κεφάλαια παρουσιάζονται α) οι καινοτόμες παρεμβάσεις των νέων Προγραμμάτων Σπουδών β) Οι νεότεροι προσανατολισμοί του γλωσσικού μαθήματος με βάση τα νεότερα επιστημονικά τεχνολογικά δεδομένα ( δεξιό εγκεφαλικό ημισφαίριο, πληροφορική, νέες τεχνολογίες κ.λ.π.) και γ) ο ρόλος της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας στην επιστημονική οργάνωση της διδ/λίας της γλώσσας.
- Στο Δ' κεφάλαιο παρουσιάζονται διδακτικές στρατηγικές στο πλαίσιο της επικοινωνιακής -κειμενοκεντρικής προσέγγισής των.
- Απάντηση στο ακανθώδες πρόβλημα της λεξιπενίας δίνουν οι συγγραφείς στο Ε' κεφάλαιο όπου, για πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής εκπαίδευσης, παρουσιάζονται καταξιωμένες στην πράξη διαδικασίες κατάκτησης, διεύρυνσης και ενεργοποίησης του λεξιλογίου με χρήση κατάλληλου λεξικού.
- Οι τεχνικές υποστήριξης της παραγωγής γραπτού λόγου στο ΣΤ' κεφάλαιο παρουσιάζουν εξαιρετικό επιστημονικό ενδιαφέρον και πλουτίζουν την προσωπική θεωρία του εκπ/κού π.χ. τεχνική της βιωματικής μάθησης (Project), τεχνική της δημιουργικής απομίμησης κ.ά.
Το Ζ' κεφάλαιο αποτελεί την κορωνίδα του βιβλίου. Παρουσιάζει 48 δειγματικές διδ/λίες τις οποίες παρακολούθησαν χιλιάδες δάσκαλοι στις ημερίδες που οργάνωσαν Σύλλογοι Δασκάλων και Σχολικοί Σύμβουλοι σε διάφορες περιφέρειες της χώρας και αναλυτικά αναφέρονται στον πρόλογο του βιβλίου.
Μερικές από τις διδ/λίες: Διδ/λία με βάση τον πυρήνα της διήγησης, διδ/λία με τη μέθοδο της οπτικής απεικόνισης των ιδεών ( δημιουργικές ικανότητες δεξιού ημισφαιρίου) μετατροπής ρεπορτάζ σε διήγηση, αυθεντικών κειμένων, λογοτεχνικών κειμένων, δομής του συστήματος και του λεξιλογίου και διαθεματικών σχεδίων εργασίας ( Projects).
Συνοπτικά: Προσφέρει στον έλληνα δάσκαλο και φιλόλογο καθηγητή διδακτικό υλικό και διδακτικές στρατηγικές που επιτρέπουν την προσαρμογή των ενεργειών στους μαθητές που συγκροτούν τη φυσιογνωμία της τάξης του.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις