0
Your Καλαθι
Προγράμματα προαγωγής ψυχικής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (2η έκδοση)
Είναι πράγματι αποτελεσματικά; Ποια είναι τα κατάλληλα για το ελληνικό σχολείο;
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η ΑΜΕΛΕΙΑ ή Η ΑΡΝΗΣΗ υιοθέτησης και κατάλληλης υποστήριξης της εφαρμογής προγραμμάτων SEL (Social Emotional Learning, Κοινωνικής Συναισθηματικής Μάθησης) ή SFL (Skills For Life, Δεξιοτήτων Ζωής) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ισοδυναμεί με στέρηση ζωτικής σημασίας και επιστημονικά τεκμηριωμένων ευκαιριών για την προσωπική, κοινωνική και ακαδημαϊκή επιτυχία των παιδιών. Και αυτό συνιστά κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Diekstra R. 2008, "Effectiveness of school-based social and emotional education programmes worldwide", σελ. 5).
Περιεχόμενα
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Η Ψυχική Υγεία των παιδιών και η σχέση της με την εκπαίδευση
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σήμερα και η επίδρασή τους στην ψυχική τους υγεία
Το στρες στη ζωή των παιδιών
Ψυχική Υγεία
Ψυχική Υγεία και Εκπαίδευση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας στα σχολεία
Προγράμματα Πρόληψης
Προγράμματα Δεξιοτήτων
Περιβαλλοντικά-Συστημικά προγράμματα
Παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων Πρόληψης και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
Βιολογικό υπόβαθρο της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης
Η εξέλιξη των κοινωνικοσυναισθηματικών αναπτυξιακών ικανοτήτων
Θεωρίες κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών
Ψυχοκοινωνική επάρκεια
Η μάθηση και η συμβολή της στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο Κοινωνική-Συναισθηματική Μάθηση
Ορισμός και περιγραφή
Προγράμματα Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο Αποτελεσματικότητα Προγραμμάτων Προαγωγής Ψυχικής Υγείας (ΠΡΟΛΗΨΗΣ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ)
Κοινωνική-Συναισθηματική Μάθηση και ακαδημαϊκές επιδόσεις (Academic achievement)
Αποτελεσματικότητα Προγραμμάτων Πρόληψης και Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
Διατηρησιμότητα των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων Πρόληψης, Δεξιοτήτων και Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
Κριτική και αρνητικά σχόλια
Ποια προγράμματα πρέπει να επιλέγονται; Τι λέει η επιστημονική αρθρογραφία;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο Στρατηγικές και τεχνικές αποτελεσματικών Προγραμμάτων Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης και Δεξιοτήτων
Βασικές στρατηγικές Διδασκαλίας που ενδείκνυνται για Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας
Τεχνικές και Δράσεις που ενδείκνυνται για Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ευτυχία ή επιτυχία;
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας Συναισθηματικής Αγωγής
ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ "ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" (Ν. Κουρμούση, 2013)
Περιεχόμενα
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Η Ψυχική Υγεία των παιδιών και η σχέση της με την εκπαίδευση
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σήμερα και η επίδρασή τους στην ψυχική τους υγεία
Το στρες στη ζωή των παιδιών
Ψυχική Υγεία
Ψυχική Υγεία και Εκπαίδευση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας στα σχολεία
Προγράμματα Πρόληψης
Προγράμματα Δεξιοτήτων
Περιβαλλοντικά-Συστημικά προγράμματα
Παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων Πρόληψης και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
Βιολογικό υπόβαθρο της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης
Η εξέλιξη των κοινωνικοσυναισθηματικών αναπτυξιακών ικανοτήτων
Θεωρίες κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών
Ψυχοκοινωνική επάρκεια
Η μάθηση και η συμβολή της στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο Κοινωνική-Συναισθηματική Μάθηση
Ορισμός και περιγραφή
Προγράμματα Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο Αποτελεσματικότητα Προγραμμάτων Προαγωγής Ψυχικής Υγείας (ΠΡΟΛΗΨΗΣ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ)
Κοινωνική-Συναισθηματική Μάθηση και ακαδημαϊκές επιδόσεις (Academic achievement)
Αποτελεσματικότητα Προγραμμάτων Πρόληψης και Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
Διατηρησιμότητα των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων Πρόληψης, Δεξιοτήτων και Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης
Κριτική και αρνητικά σχόλια
Ποια προγράμματα πρέπει να επιλέγονται; Τι λέει η επιστημονική αρθρογραφία;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο Στρατηγικές και τεχνικές αποτελεσματικών Προγραμμάτων Κοινωνικής-Συναισθηματικής Μάθησης και Δεξιοτήτων
Βασικές στρατηγικές Διδασκαλίας που ενδείκνυνται για Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας
Τεχνικές και Δράσεις που ενδείκνυνται για Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ευτυχία ή επιτυχία;
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας Συναισθηματικής Αγωγής
ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ "ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" (Ν. Κουρμούση, 2013)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις