0
Your Καλαθι
Θεός Ζων
Βέλος πόθου και αγάπης
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η αλήθεια δοκιμάζεται με την αντιλογία, ακριβώς επειδή δεν είναι αναντίρρητη. Η συγχώρηση, μάλιστα, της αντίρρησης, επιβεβαιώνει το μεγαλείο της αλήθειας. Ο Χριστός, η σάρκα και το αίμα Του, στον οποίο μετέχει ο χριστιανός μέσω του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας, πάντα ήταν και θα είναι σημείο αντιλεγόμενο. Πάντα θα υφίσταται τους εμπαιγμούς, τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα, τα κεντήματα, τον σταυρό και μύρια άλλα δεινά. Παρ? όλα, όμως, τα παθήματά του, ποτέ δεν αποκλείει τον άνθρωπο από τη σωτηρία, γιατί είναι φιλάνθρωπος.
Η θεολογία των μυστηρίων θα πρέπει να ασκείται από «τους εξητασμένους». Το μέλος της Εκκλησίας που θα επιδοθεί στο ιερό αυτό έργο πρέπει να είναι δοκιμασμένο στη θεωρία των θείων πραγμάτων, να έχει διαβεί κατά κάποιο τρόπο τη θεωρία. Και πριν από όλα να έχει περάσει το στάδιο της καθάρσεως η τουλάχιστον να καθαίρεται συνεχώς με άσκηση και προσευχή. Τότε ερευνά και εκθέτει τις αλήθειες της Εκκλησίας, σκύβει και αναζητεί κεκρυμμένες αλήθειες κάτω από το γράμμα των Γραφών και λαμβάνει προσωπική πείρα του Θεού η «συγγίνεται» με Αυτόν.
Περιεχόμενα:
Προλεγόμενα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1. Θεία Ευχαριστία, τελείωση της πνευματικής
και υπερφυούς θείας Οικονομίας. . . . . . . . . . . . . . . . . 19
2. Εσχατολογική συνέχεια και πολιτισμική συνέχεια
ή ασυνέχεια. Από το «ουκ είναι» στο «είναι» και από
το «είναι» στο «αεί ευ είναι» η στο «αεί φεύ είναι». . 87
3. Κάθε τάφος είναι και μία κιβωτός αφθαρσίας:
«και νεκρός ουδείς επί μνήματος». Πατερική
προσέγγιση των όρων φθορά και αφθαρσία. . . . . . . . . 111
4. Περί ψυχής και Αναστάσεως. Από την φιλοσοφική
απορία στην πατερική εμπειρία. . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
5. Οι ησυχαστικές Σύνοδοι ως ερμηνευτικό κλειδί
της σύνολης πατερικής Παράδοσης σε αντίθεση
με την σχολαστική θεολογία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
6. Ο ανθρωπισμός της αγιότητας. «Ο Άγιος Νεκτάριος
κατά χάριν εικόνα του Θεανθρώπου». . . . . . . . . . . . . 223
7. Η νομοθετημένη νηστεία του Παραδείσου. . . . . . . . . . 241
Βιβλιογραφία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
Η θεολογία των μυστηρίων θα πρέπει να ασκείται από «τους εξητασμένους». Το μέλος της Εκκλησίας που θα επιδοθεί στο ιερό αυτό έργο πρέπει να είναι δοκιμασμένο στη θεωρία των θείων πραγμάτων, να έχει διαβεί κατά κάποιο τρόπο τη θεωρία. Και πριν από όλα να έχει περάσει το στάδιο της καθάρσεως η τουλάχιστον να καθαίρεται συνεχώς με άσκηση και προσευχή. Τότε ερευνά και εκθέτει τις αλήθειες της Εκκλησίας, σκύβει και αναζητεί κεκρυμμένες αλήθειες κάτω από το γράμμα των Γραφών και λαμβάνει προσωπική πείρα του Θεού η «συγγίνεται» με Αυτόν.
Περιεχόμενα:
Προλεγόμενα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1. Θεία Ευχαριστία, τελείωση της πνευματικής
και υπερφυούς θείας Οικονομίας. . . . . . . . . . . . . . . . . 19
2. Εσχατολογική συνέχεια και πολιτισμική συνέχεια
ή ασυνέχεια. Από το «ουκ είναι» στο «είναι» και από
το «είναι» στο «αεί ευ είναι» η στο «αεί φεύ είναι». . 87
3. Κάθε τάφος είναι και μία κιβωτός αφθαρσίας:
«και νεκρός ουδείς επί μνήματος». Πατερική
προσέγγιση των όρων φθορά και αφθαρσία. . . . . . . . . 111
4. Περί ψυχής και Αναστάσεως. Από την φιλοσοφική
απορία στην πατερική εμπειρία. . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
5. Οι ησυχαστικές Σύνοδοι ως ερμηνευτικό κλειδί
της σύνολης πατερικής Παράδοσης σε αντίθεση
με την σχολαστική θεολογία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
6. Ο ανθρωπισμός της αγιότητας. «Ο Άγιος Νεκτάριος
κατά χάριν εικόνα του Θεανθρώπου». . . . . . . . . . . . . 223
7. Η νομοθετημένη νηστεία του Παραδείσου. . . . . . . . . . 241
Βιβλιογραφία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις