0
Your Καλαθι
Η μέθοδος Montessori και η προσχολική εκπαίδευση
Σύγχρονες προοπτικές
Περιγραφή
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Maria Montessori
Η θεωρητική βάση της μεθόδου - υποθέσεις
Η μοντεσσοριανή μέθοδος
Ο ρόλος του παιδαγωγού και οι σχέσεις του με το παιδί σε ένα μοντεσσοριανό σχολείο
Η παιδαγωγική της τεχνική: βασικές αρχές μάθησης και διδασκαλίας
Έρευνες σχετικά με τη μέθοδο Montessori
Η κριτική για τα μοντεσσοριανά προσχολικά προγράμματα
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Μοντεσσοριανά σχολεία και σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη
Βασικά χαρακτηριστικά ενός σημερινού μοντεσσοριανού προγράμματος για παιδιά τριών έως έξι ετών
Η μοντεσσοριανή τάξη
Οι δραστηριότητες της πρακτικής ζωής
Γλωσσικές δραστηριότητες και προσχολική εκπαίδευση
Σχέδιο του μαθήματος
Παράδειγμα ετήσιου προγράμματος
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
Ευρετήριο ονομάτων
Το βιβλίο αυτό έχει δύο βασικούς σκοπούς: να ερευνήσει τα καίρια σημεία της μεθόδου Montessori και να αποτελέσει αφετηρίασ επιστημονικού προβληματισμού για την εφαρμογή και άλλων προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Η Maria Montessori είναι η παιδαγωγός, το όνομα της οποίας συνδέεται στενά με την προσχολική εκπαίδευση γιατί ασχολήθηκε πολλά χρόνια με αυτή, διαθέτοντας επιστημοσύνη, ταλέντο και πάθος. Αναγνώριζε το γεγονός ότι η μάθηση εξαρτάται από την αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον. Περισσότερο από κάθε άλλο σύγχρονό της παιδαγωγό, τόνισε την ανάγκη σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη, προχωρώντας μάλιστα καισε περιγραφές για τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά καθώς και για τις μεθόδους διδασκαλίας που πρέπει να χρησιμοποιηθούν.
Η μέθοδος Montessori, με την έντονη κοινωνική και ανθρωπιστική της φιλοσοφία, αποκτά νέο περιεχόμενο στις μέρες μας, όπου τα αδιέξοδα πολλών παραδοσιακών διαδικασιών και η πλημμυρίδα των πολιτικών και οικονομικών ανακατατάξεων θέτουν προβλήματα κοινωνικής συνοχής και επαναπροσδιορισμού των κοινωνικών ρόλων και αξιών.
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Maria Montessori
Η θεωρητική βάση της μεθόδου - υποθέσεις
Η μοντεσσοριανή μέθοδος
Ο ρόλος του παιδαγωγού και οι σχέσεις του με το παιδί σε ένα μοντεσσοριανό σχολείο
Η παιδαγωγική της τεχνική: βασικές αρχές μάθησης και διδασκαλίας
Έρευνες σχετικά με τη μέθοδο Montessori
Η κριτική για τα μοντεσσοριανά προσχολικά προγράμματα
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Μοντεσσοριανά σχολεία και σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη
Βασικά χαρακτηριστικά ενός σημερινού μοντεσσοριανού προγράμματος για παιδιά τριών έως έξι ετών
Η μοντεσσοριανή τάξη
Οι δραστηριότητες της πρακτικής ζωής
Γλωσσικές δραστηριότητες και προσχολική εκπαίδευση
Σχέδιο του μαθήματος
Παράδειγμα ετήσιου προγράμματος
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
Ευρετήριο ονομάτων
Το βιβλίο αυτό έχει δύο βασικούς σκοπούς: να ερευνήσει τα καίρια σημεία της μεθόδου Montessori και να αποτελέσει αφετηρίασ επιστημονικού προβληματισμού για την εφαρμογή και άλλων προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Η Maria Montessori είναι η παιδαγωγός, το όνομα της οποίας συνδέεται στενά με την προσχολική εκπαίδευση γιατί ασχολήθηκε πολλά χρόνια με αυτή, διαθέτοντας επιστημοσύνη, ταλέντο και πάθος. Αναγνώριζε το γεγονός ότι η μάθηση εξαρτάται από την αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον. Περισσότερο από κάθε άλλο σύγχρονό της παιδαγωγό, τόνισε την ανάγκη σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη, προχωρώντας μάλιστα καισε περιγραφές για τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά καθώς και για τις μεθόδους διδασκαλίας που πρέπει να χρησιμοποιηθούν.
Η μέθοδος Montessori, με την έντονη κοινωνική και ανθρωπιστική της φιλοσοφία, αποκτά νέο περιεχόμενο στις μέρες μας, όπου τα αδιέξοδα πολλών παραδοσιακών διαδικασιών και η πλημμυρίδα των πολιτικών και οικονομικών ανακατατάξεων θέτουν προβλήματα κοινωνικής συνοχής και επαναπροσδιορισμού των κοινωνικών ρόλων και αξιών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις