0
Your Καλαθι
Στοιχεία αστρονομίας, αστροφυσικής και διαστημικής Τεύχος 4ο
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Από φέτος με τα νέα προγράμματα του Λυκείου, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους οι εργασίες τύπου project. Στόχος των project είναι να παρέχουν στους μαθητές τη δυνατότητα της αυτενέργειας και της ομαδικής συνεργασίας. «Μαθαίνω κατασκευάζοντας, ερευνώντας και συνεργαζόμενος» είναι το γενικό σύνθημά τους.
Με βάση τη νέα αυτή κατάσταση και με αφορμή το πολύ δυσάρεστο φαινόμενο του εξοβελισμού του μαθήματος της αστρονομίας από τα σχολεία, η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος αποφάσισε να προσφέρει στη σπουδάζουσα νεολαία, ένα νέο είδος μελέτης και εμβάθυνσης των μαθητών στην πανάρχαια μεν, αλλά και τόσο σύγχρονη, επιστήμη της αστρονομίας.
Έτσι με βαθιά ικανοποίηση, προσφέρεται και το παρόν βοήθημα, τόσο στους μαθητές, όσο και στους καθηγητές των θετικών επιστημών. Το έγραψαν με πολλή όρεξη και εξαιρετικό μεράκι οι δύο καθηγητές φυσικής Χρίστος Ξενάκης και Σεραφείμ Σπανός. Τα θέματα των εργασιών είναι παρμένα από τα πρώτα έως και τα τελευταία αστρονομικά στοιχεία, που περιλαμβάνονται στο 1ο και 2ο τεύχος των «Στοιχείων Αστρονομίας Αστροφυσικής και Διαστημικής» και αποβλέπουν στην περαιτέρω εξάσκηση των μαθητών στις θεωρίες και τα επιτεύγματα της αστρονομικής επιστήμης.
Όπως σημειώνουν οι συγγραφείς στην εισαγωγή τους: Η ιδιοκατασκευή αποτελεί μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη μαθησιακή διεργασία. Εκτός από το νοητικό αποτέλεσμα διεγείρει ψυχοκινητικές δεξιότητες και σε ορισμένες περιπτώσεις την κοινωνικότητα και το ομαδικό πνεύμα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι χειροπιαστό και παραμένει ως ενθύμιο και στάση ζωής απέναντι σε πρακτικά μελλοντικά προβλήματα. Το σημαντικό των ιδιοκατασκευών είναι ότι παρά την απλότητά τους είναι λειτουργικές και χρησιμοποιούνται από το μαθητή για να λύσουν το πρόβλημα. Η περιγραφή των κατασκευών αυτών δεν γίνεται συνήθως με λεπτομερειακό τρόπο. Μη σημαντικές κατασκευαστικές λεπτομέρειες καθώς και η αισθητική τους, αφήνονται στην αυτενέργεια των μαθητών.
Είναι σίγουρο ότι το εγχειρίδιο αυτό της Αστρονομίας θα το αγκαλιάσουν μαθητές και καθηγητές με περίσσια όρεξη και θα τους κάνει να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο την Αστρονομία, σε αντίθεση με τους υπεύθυνους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι, κατάφεραν να εξαφανίσουν όλως διόλου την Αστρονομία από τα σχολεία. Η Εταιρεία Αστρονομίας, όμως, αλλά και όλοι οι ερασιτέχνες αστρονόμοι της Ελλάδος, σε πείσμα αυτής της κατάστασης, θα συνεχίσουν να προσφέρουν στη νεολαία των θρανίων το εξαίσιο αυτό νέκταρ της αθάνατης επιστήμης της Αστρονομίας, που τόσο αγάπησαν και τόσο ενστερνίστηκαν. Πιστεύουν δε ότι αποτελεί το αλάτι της ζωής και τη ζωοποιό μαγιά όλων σχεδόν των άλλων θετικών επιστημών.
Με βάση τη νέα αυτή κατάσταση και με αφορμή το πολύ δυσάρεστο φαινόμενο του εξοβελισμού του μαθήματος της αστρονομίας από τα σχολεία, η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος αποφάσισε να προσφέρει στη σπουδάζουσα νεολαία, ένα νέο είδος μελέτης και εμβάθυνσης των μαθητών στην πανάρχαια μεν, αλλά και τόσο σύγχρονη, επιστήμη της αστρονομίας.
Έτσι με βαθιά ικανοποίηση, προσφέρεται και το παρόν βοήθημα, τόσο στους μαθητές, όσο και στους καθηγητές των θετικών επιστημών. Το έγραψαν με πολλή όρεξη και εξαιρετικό μεράκι οι δύο καθηγητές φυσικής Χρίστος Ξενάκης και Σεραφείμ Σπανός. Τα θέματα των εργασιών είναι παρμένα από τα πρώτα έως και τα τελευταία αστρονομικά στοιχεία, που περιλαμβάνονται στο 1ο και 2ο τεύχος των «Στοιχείων Αστρονομίας Αστροφυσικής και Διαστημικής» και αποβλέπουν στην περαιτέρω εξάσκηση των μαθητών στις θεωρίες και τα επιτεύγματα της αστρονομικής επιστήμης.
Όπως σημειώνουν οι συγγραφείς στην εισαγωγή τους: Η ιδιοκατασκευή αποτελεί μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη μαθησιακή διεργασία. Εκτός από το νοητικό αποτέλεσμα διεγείρει ψυχοκινητικές δεξιότητες και σε ορισμένες περιπτώσεις την κοινωνικότητα και το ομαδικό πνεύμα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι χειροπιαστό και παραμένει ως ενθύμιο και στάση ζωής απέναντι σε πρακτικά μελλοντικά προβλήματα. Το σημαντικό των ιδιοκατασκευών είναι ότι παρά την απλότητά τους είναι λειτουργικές και χρησιμοποιούνται από το μαθητή για να λύσουν το πρόβλημα. Η περιγραφή των κατασκευών αυτών δεν γίνεται συνήθως με λεπτομερειακό τρόπο. Μη σημαντικές κατασκευαστικές λεπτομέρειες καθώς και η αισθητική τους, αφήνονται στην αυτενέργεια των μαθητών.
Είναι σίγουρο ότι το εγχειρίδιο αυτό της Αστρονομίας θα το αγκαλιάσουν μαθητές και καθηγητές με περίσσια όρεξη και θα τους κάνει να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο την Αστρονομία, σε αντίθεση με τους υπεύθυνους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι, κατάφεραν να εξαφανίσουν όλως διόλου την Αστρονομία από τα σχολεία. Η Εταιρεία Αστρονομίας, όμως, αλλά και όλοι οι ερασιτέχνες αστρονόμοι της Ελλάδος, σε πείσμα αυτής της κατάστασης, θα συνεχίσουν να προσφέρουν στη νεολαία των θρανίων το εξαίσιο αυτό νέκταρ της αθάνατης επιστήμης της Αστρονομίας, που τόσο αγάπησαν και τόσο ενστερνίστηκαν. Πιστεύουν δε ότι αποτελεί το αλάτι της ζωής και τη ζωοποιό μαγιά όλων σχεδόν των άλλων θετικών επιστημών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις