0
Your Καλαθι
Το βουνό της ψυχής
Περιγραφή
Στην Κίνα των αρχών της δεκαετίας του '80, ο ήρωας του βιβλίου, αναζητώντας το Βουνό της Ψυχής, ξεκινά ένα ταξίδι για να ξεφύγει από τα προβλήματα της ζωής στην πρωτεύουσα. Το μυθιστόρημα παρασύρει τον αναγνώστη σε μια ατέλειωτη περιήγηση στην παραγνωρισμένη Κίνα, μια περιήγηση ανεξάντλητου πλούτου: αναζήτητη ερωτική και πνευματική, έρευνα των απαρχών του ανθρώπου και τουκινέζικου πολιτισμού, αναζήτηση της αλήθειας, της σοφίας και της αγνότητας, επιστροφή στηνπαιδική ηλικία.
Ο Γκάο Ξινγκγιάν, με την αμεσότητα του τρόπου γραφής του, φέρνει τον αναγνώστη σε επαφή με τον κινέζικο τρόπο σκέψης και πολιτισμό μέσα από ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα.
Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Γκάο Σινγκτζιάν 12/10/2000
Στον Κινέζο αντιφρονούντα Γκάο Σινγκτζιάν αποδόθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2000 για το συγγραφικό του έργο το οποίο, όπως αναφέρει η Σουηδική Ακαδημία, ανοίγει καινούργια μονοπάτια για τη Κινέζικη Λογοτεχνία.
Ο Γκάο Σινγκτζιάν, ανεπιθύμητος στη πατρίδα του εξαιτίας της κριτικής του απέναντι στο καθεστώς, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού, δήλωσε έκπληκτος για την τιμή και για το χρηματικό έπαθλο ύψους περίπου ενός εκατομμυρίου δολαρίων που του αποδόθηκε.
Τα έργα του Κινέζου συγγραφέα, σκηνοθέτη και ζωγράφου απαγορεύτηκαν στη χώρα του, ύστερα από την έκδοση του βιβλίου του «Εξόριστοι», βιβλίο που εναντιώνεται φανερά απέναντι στη σφαγή της πλατείας Τιεν-Αν-Μεν, παρότι το πιο γνωστό του δημιούργημα θεωρείται το «Soul Mountain».
Ο Γκάο Σινγκτζιάν γεννήθηκε το 1940 και έζησε τις συνέπειες της Ιαπωνικής εισβολής στην Κίνα. Δεν μπόρεσε να ταξιδέψει, ούτε να εκδώσει κανένα από τα έργα του μέχρι το 1979, ενώ πολλά από τα πρωτόλεια του, παρά την διεθνή αναγνώριση, επικρίθηκαν από τους Κινέζους κομμουνιστές. Το 1986 το θεατρικό του έργο «The Other Shore» λογοκρίθηκε από το καθεστώς και από τότε ο Κινέζος Νομπελίστας δεν είδε κανένα από τα δημιουργήματα του να παίζονται στη πατρίδα του. Φοβούμενος τις συνέπειες αυτοεξορίστηκε και το 1988 έφτασε στη Γαλλία σαν πολιτικός πρόσφυγας, αφού είχε ήδη αποχωρήσει από το Κομμουνιστικό Κόμμα μετά τα γεγονότα στην κινέζικη πλατεία.
Ο Γκάο Σινγκτζιάν είναι ένας μεγάλος μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και πρωτοπόρος, ενώ το έργο του είναι «οικουμενικής αξίας, γεμάτο πικρή ενόραση και γλωσσική ευρηματικότητα, το οποίο άνοιξε νέους δρόμους στην κινέζικη νουβέλα και την κινέζικη θεατρική συγγραφική θεατρική δημιουργία».
Ο Γκάο Ξινγκγιάν, με την αμεσότητα του τρόπου γραφής του, φέρνει τον αναγνώστη σε επαφή με τον κινέζικο τρόπο σκέψης και πολιτισμό μέσα από ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα.
Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Γκάο Σινγκτζιάν 12/10/2000
Στον Κινέζο αντιφρονούντα Γκάο Σινγκτζιάν αποδόθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2000 για το συγγραφικό του έργο το οποίο, όπως αναφέρει η Σουηδική Ακαδημία, ανοίγει καινούργια μονοπάτια για τη Κινέζικη Λογοτεχνία.
Ο Γκάο Σινγκτζιάν, ανεπιθύμητος στη πατρίδα του εξαιτίας της κριτικής του απέναντι στο καθεστώς, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού, δήλωσε έκπληκτος για την τιμή και για το χρηματικό έπαθλο ύψους περίπου ενός εκατομμυρίου δολαρίων που του αποδόθηκε.
Τα έργα του Κινέζου συγγραφέα, σκηνοθέτη και ζωγράφου απαγορεύτηκαν στη χώρα του, ύστερα από την έκδοση του βιβλίου του «Εξόριστοι», βιβλίο που εναντιώνεται φανερά απέναντι στη σφαγή της πλατείας Τιεν-Αν-Μεν, παρότι το πιο γνωστό του δημιούργημα θεωρείται το «Soul Mountain».
Ο Γκάο Σινγκτζιάν γεννήθηκε το 1940 και έζησε τις συνέπειες της Ιαπωνικής εισβολής στην Κίνα. Δεν μπόρεσε να ταξιδέψει, ούτε να εκδώσει κανένα από τα έργα του μέχρι το 1979, ενώ πολλά από τα πρωτόλεια του, παρά την διεθνή αναγνώριση, επικρίθηκαν από τους Κινέζους κομμουνιστές. Το 1986 το θεατρικό του έργο «The Other Shore» λογοκρίθηκε από το καθεστώς και από τότε ο Κινέζος Νομπελίστας δεν είδε κανένα από τα δημιουργήματα του να παίζονται στη πατρίδα του. Φοβούμενος τις συνέπειες αυτοεξορίστηκε και το 1988 έφτασε στη Γαλλία σαν πολιτικός πρόσφυγας, αφού είχε ήδη αποχωρήσει από το Κομμουνιστικό Κόμμα μετά τα γεγονότα στην κινέζικη πλατεία.
Ο Γκάο Σινγκτζιάν είναι ένας μεγάλος μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και πρωτοπόρος, ενώ το έργο του είναι «οικουμενικής αξίας, γεμάτο πικρή ενόραση και γλωσσική ευρηματικότητα, το οποίο άνοιξε νέους δρόμους στην κινέζικη νουβέλα και την κινέζικη θεατρική συγγραφική θεατρική δημιουργία».
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις