0
Your Καλαθι
Ένταξη
Πρακτικές υποστήριξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Περιγραφή
Γραπτές Δραστηριότητες, Δημιουργικές Εργασίες, Παιδαγωγικά Παιχνίδια για:
- μαθησιακές δυσκολίες
- δυσλεξία
- δυσγραφία
- χωροχρονικό προσανατολισμό
- πλευρίωση
- αντιληπτικές-μνημονικές-λογικομαθηματικές δραστηριότητες
Το εκπαιδευτικό υλικό που περιέχεται στο εγχειρίδιο "Ένταξη" στοχεύει να διευκολύνει τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στην υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Η πρακτική εφαρμογή του σε Τμήματα Ένταξης απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα στη διαδικασία μάθησης παιδιών με προβλήματα δυσλεξίας, δυσγραφίας, δυσαναγνωσίας και μαθησιακών δυσκολιών.
Περιλαμβάνει τρεις βασικές ενότητες παρέμβασης:
- Βελτίωση του επιπέδου αναγνωστικής απόδοσης
- Βελτίωση της ποιότητας γραφής
- Ανάπτυξη αντιληπτικών-μνημονικών-λογικομαθηματικών δεξιοτήτων και υποστήριξη στην εξέλιξη της πλευρίωσης-χωροχρονικού προσανατολισμού
Ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής μπορεί να χρησιμοποιεί τα φύλλα εργασιών και δραστηριοτήτων, έχοντας δυνατότητα να υποστηρίζει το μαθητή σε καθημερινούς μαθησιακούς προβληματισμούς του.
Ενότητα Α: Βελτίωση του επιπέδου αναγνωστικής απόδοσης
Οι μαθητές πολλές φορές συγχέουν "συγκεκριμένα" γράμματα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτύξουν την αναγνωστική τους απόδοση. Αυτό δημιουργεί πολλαπλές γνωστικές δυσκολίες στο μαθητή. Με τις δραστηριότητες και τις έντυπες εργασίες ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να παρέμβει στους προβληματισμούς, αφού στοχεύει στην:
- Οπτική-ακουστική διάκριση συγκεκριμένων γραμμάτων
- Αναγνωστική-γραπτή διάκριση συλλαβών με γράμματα που συγχέονται
- Αναγνωστική-γραπτή διάκριση λέξεων με γράμματα που συγχέονται
Ενότητα Β: Βελτίωση της ποιότητας γραφής
Οι δυσκολίες των μαθητών στη γραφή επιφέρουν εξίσου σημαντικά γνωστικά προβλήματα. Με τη χρήση του "τετραχάρακου" και της τεχνικής με "κουτάκια" παρεμβαίνουμε διορθωτικά στη διαδικασία εκμάθησης της γραφής σε τομείς όπως:
- Αλλοίωση του σχήματος των γραμμάτων
- Μέγεθος των γραμμάτων
- Φορά γραφής των γραμμάτων
- Σωστή τοποθέτηση στη γραμμή γραφής
- Χρήση κεφαλαίων-μικρών γραμμάτων
- Παραλήψεις-αντιμεταθέσεις γραμμάτων στη λέξη
- Αποστάσεις λέξεων
Ενότητα Γ: Ανάπτυξη μνημονικών, αντιληπτικών και λογικομαθηματικών δεξιοτήτων-εξέλιξη πλευρίωσης και χωροχρονικού προσανατολισμού
Η ελλειμματική ανάπτυξη μνημονικών και αντιληπτικών ικανοτήτων και η μη ολοκληρωμένη εξέλιξη της πλευρίωσης-χωροχρονικού προσανατολισμού αποτελούν "δείκτες" πιθανών μαθησιακών προβληματισμών. Η παρέμβαση μας στοχεύει:
- Στην ανάπτυξη παρατηρητικότητας-αντίληψης-μνήμης
- Στην εξέλιξη της πλευρίωσης και στο χωροχρονικό προσανατολισμό
- Στην ανάπτυξη λογικομαθηματικών δεξιοτήτων
- μαθησιακές δυσκολίες
- δυσλεξία
- δυσγραφία
- χωροχρονικό προσανατολισμό
- πλευρίωση
- αντιληπτικές-μνημονικές-λογικομαθηματικές δραστηριότητες
Το εκπαιδευτικό υλικό που περιέχεται στο εγχειρίδιο "Ένταξη" στοχεύει να διευκολύνει τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στην υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Η πρακτική εφαρμογή του σε Τμήματα Ένταξης απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα στη διαδικασία μάθησης παιδιών με προβλήματα δυσλεξίας, δυσγραφίας, δυσαναγνωσίας και μαθησιακών δυσκολιών.
Περιλαμβάνει τρεις βασικές ενότητες παρέμβασης:
- Βελτίωση του επιπέδου αναγνωστικής απόδοσης
- Βελτίωση της ποιότητας γραφής
- Ανάπτυξη αντιληπτικών-μνημονικών-λογικομαθηματικών δεξιοτήτων και υποστήριξη στην εξέλιξη της πλευρίωσης-χωροχρονικού προσανατολισμού
Ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής μπορεί να χρησιμοποιεί τα φύλλα εργασιών και δραστηριοτήτων, έχοντας δυνατότητα να υποστηρίζει το μαθητή σε καθημερινούς μαθησιακούς προβληματισμούς του.
Ενότητα Α: Βελτίωση του επιπέδου αναγνωστικής απόδοσης
Οι μαθητές πολλές φορές συγχέουν "συγκεκριμένα" γράμματα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτύξουν την αναγνωστική τους απόδοση. Αυτό δημιουργεί πολλαπλές γνωστικές δυσκολίες στο μαθητή. Με τις δραστηριότητες και τις έντυπες εργασίες ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να παρέμβει στους προβληματισμούς, αφού στοχεύει στην:
- Οπτική-ακουστική διάκριση συγκεκριμένων γραμμάτων
- Αναγνωστική-γραπτή διάκριση συλλαβών με γράμματα που συγχέονται
- Αναγνωστική-γραπτή διάκριση λέξεων με γράμματα που συγχέονται
Ενότητα Β: Βελτίωση της ποιότητας γραφής
Οι δυσκολίες των μαθητών στη γραφή επιφέρουν εξίσου σημαντικά γνωστικά προβλήματα. Με τη χρήση του "τετραχάρακου" και της τεχνικής με "κουτάκια" παρεμβαίνουμε διορθωτικά στη διαδικασία εκμάθησης της γραφής σε τομείς όπως:
- Αλλοίωση του σχήματος των γραμμάτων
- Μέγεθος των γραμμάτων
- Φορά γραφής των γραμμάτων
- Σωστή τοποθέτηση στη γραμμή γραφής
- Χρήση κεφαλαίων-μικρών γραμμάτων
- Παραλήψεις-αντιμεταθέσεις γραμμάτων στη λέξη
- Αποστάσεις λέξεων
Ενότητα Γ: Ανάπτυξη μνημονικών, αντιληπτικών και λογικομαθηματικών δεξιοτήτων-εξέλιξη πλευρίωσης και χωροχρονικού προσανατολισμού
Η ελλειμματική ανάπτυξη μνημονικών και αντιληπτικών ικανοτήτων και η μη ολοκληρωμένη εξέλιξη της πλευρίωσης-χωροχρονικού προσανατολισμού αποτελούν "δείκτες" πιθανών μαθησιακών προβληματισμών. Η παρέμβαση μας στοχεύει:
- Στην ανάπτυξη παρατηρητικότητας-αντίληψης-μνήμης
- Στην εξέλιξη της πλευρίωσης και στο χωροχρονικό προσανατολισμό
- Στην ανάπτυξη λογικομαθηματικών δεξιοτήτων
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις