0
Your Καλαθι
Τα ερωτήματα του σύγχρονου εκπαιδευτικού
Στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης και γενικής διδακτικής κατάρτισης για δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές όλων των ειδικοτήτ
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Τι είναι αυτό που χρειάζεται να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός όταν μπαίνει στην τάξη; Πώς θα σφυρηλατήσει τη σχέση του με τους μαθητές; Με ποιο τρόπο θα οργανώσει το μάθημά του; Πώς θα διαχειριστεί τις συγκρούσεις στην ομάδα-τάξη και στο σχολείο; Το βιβλίο αυτό αποτελεί μία κοινή προσπάθεια των συγγραφέων να προσεγγιστούν τα ψυχοπαιδαγωγικά και τα μεθοδολογικά ερωτήματα της διδασκαλίας που απασχολούν τόσο τον «ανήσυχο» εκπαιδευτικό που στοχάζεται διαρκώς την πράξη του όσο και τον νεοεισερχόμενο ή υποψήφιο εκπαιδευτικό που αγνοεί τον πλούτο των παραμέτρων που επηρεάζουν το έργο του. Τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των μαθητών σε κάθε ηλικιακό φάσμα, οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης, η νέα προσέγγιση των ζητημάτων πειθαρχίας και ηθικής διαπαιδαγώγησης, οι γέφυρες συνεργασίας μεταξύ σχολείου-οικογένειας, αλλά και ο σχεδιασμός της διδασκαλίας, τα εποπτικά μέσα, οι σύγχρονες διαθεματικές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις, προσεγγίζονται με γλώσσα απλή και φωτίζονται με παραδείγματα . Η εξέλιξη των εννοιών ακολουθεί τη λογική της διδακτικής ροής μαθημάτων και πλαισιώνεται από χρήσιμες ερωτήσεις/ασκήσεις ανά κεφάλαιο και απευθείας παραπομπή σε αυτές κατά την εξέλιξη των κεφαλαίων, ώστε ο αναγνώστης να κατανοεί σε βάθος τα μονοπάτια στα οποία τον οδηγεί η θεωρία. Η καινοτομία του βιβλίου αυτού είναι η ίδια του η δομή και η λειτουργικότητά του, χωρίς να υπολείπεται ως προς το βάθος της επεξεργασίας και τη δύναμη των ερωτημάτων, που άπτονται μιας πολύ ευρείας ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας. Αποτελεί έναν πλήρη οδηγό ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης για εκπαιδευτικούς και υποψήφιους όλων των βαθμίδων (νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές ενιαίων και επαγγελματικών λυκείων).
Περιεχόμενα
Προλεγόμενα - Στα χνάρια της σύγχρονης διδακτικής - Τι είναι η ψυχοπαιδαγωγική - Ιστορία της ψυχοπαιδαγωγικής - Απαρχές της ψυχοπαιδαγωγικής επιστήμης στην ελληνική αρχαιότητα - Οι παιδαγωγικές σχολές σκέψης του 20ού αιώνα - Θεωρίες μάθησης - Θετικοί και αρνητικοί ενισχυτές μάθησης - Η τεχνική της προγραμματισμένης αγνόησης - Διαδοχικές ενέργειες για την επίλυση προβλήματος στην τάξη - Κίνητρα και έπαινος - Από τις άμεσες στις έμμεσες τιμωρίες και από τις ποινές στις λογικές κυρώσεις - Διαφορετικές προσεγγίσεις στα ζητήματα οργάνωσης και πειθαρχίας - Σχολές ηθικότητας - Απόψεις για την ηθική - Το ψυχολογικό κλίμα στο σχολείο - Χωροπαιδαγωγική: Το φυσικό περιβάλλον της τάξης και του σχολείου - Ζητήματα ομοιογένειας και ανομοιογένειας στο σχολείο. Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία - Τα μοντέλα ερμηνείας των κοινωνικών και πολιτισμικών διαφορών. Το διαπολιτισμικό μοντέλο αγωγής - Εξελικτική θεώρηση του παιδιού και του εφήβου. Στοιχεία ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης - Προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο και ο ρόλος της οικογένειας. Εκπαιδευτική παρέμβαση - Σχολική αποτυχία - μαθησιακές δυσκολίες - Ορισμός και ιστορική εξέλιξη της διδακτικής επιστήμης - Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας - Παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές - Σχέδιο μαθήματος - Πορεία μαθήματος - Στρατηγικές ή μέθοδοι διδασκαλίας και μοντέλα διδασκαλίας - Μορφές διδασκαλίας - Η σημασία και το νόημα της υποβολής ερωτήσεων στους μαθητές - Η αξιολόγηση στο σχολείο - Εποπτικά μέσα διδασκαλίας - Νέες τεχνολογίες - Διαθεματικότητα - Μέθοδος Project - Ευέλικτη ζώνη - Επίλογος - Βιβλιογραφία - Απαντήσεις στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
(Από τον εκδότη)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις